Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Seborroïsch eczeem (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851)

jord-y 6 augustus 2009 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 215086)
Zo ver hoef je helemaal niet te gaan. In Frankrijk, Spanje of Italië gewoon aan de Middellandse Zee om daarin te kunnen zwemmen (dat water is zouter dan de oceaan)en in de zon te bakken. Eilanden als Mallorca, Menorca, Corsica of Sardinië zijn natuurlijk ook geschikt. Geen rare theesoorten nodig. ;)
Misschien kun je thuis in herfst- en winterseizoen de situatie nabootsen door je hoofd met zout water te wassen en onder de hoogtezon te gaan.

@Jordy, Roos is een lichte vorm van seb. eczeem.

Ok thx voor de antwoord,roos is dus helaas ook blijvend grrr :eek::(

boekhouder 9 augustus 2009 10:10

net nu ik dacht dat ik ervan verlost was (na een sessie van 4 weken Efalith gepaard gaande met een homeopatische kuur), steekt het SE terug keihard de kop op. het warme weer van de voorbije dagen heeft mijn hoofdhuid en de huidplooien in mn gezicht geen goed gedaan (ik heb al ongeveer 6 jaar last van SE + acne (ben nu bijna 23 jaar) en bij mij heeft het weer wel degelijk een invloed op m'n SE: indien het zéér koud of zéér warm is (>25°) heeft dit zeker een nefaste invloed op m'n SE. het is werkelijk om hopeloos van te worden.

ik leef al 6 jaar zéér teruggetrokken omdat ik me zo schaam voor deze ziekte. zowel op mijn beroepsgebied als op privé gebied is mijn leven hierdoor totaal verkracht. m'n ex heeft me jaren geleden al laten zitten, ik ben veel "vrienden" kwijtgeraakt, ik kan me niet ontplooien op m'n werk, en ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan. ik mag er niet aan denken dat ik voor de rest van m'n dagen hier last van zal hebben. soms zit ik echt met zelfmoordgedachten omdat ik me zo onbegrepen voel en omdat het op elk moment van de dag zo confronterend is. ik droom van een normaal leven maar ben de hoop stilaan aan het opgeven.

AnthonieH 9 augustus 2009 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boekhouder (Bericht 215749)
ik leef al 6 jaar zéér teruggetrokken omdat ik me zo schaam voor deze ziekte. zowel op mijn beroepsgebied als op privé gebied is mijn leven hierdoor totaal verkracht. m'n ex heeft me jaren geleden al laten zitten, ik ben veel "vrienden" kwijtgeraakt, ik kan me niet ontplooien op m'n werk, en ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan. ik mag er niet aan denken dat ik voor de rest van m'n dagen hier last van zal hebben. soms zit ik echt met zelfmoordgedachten omdat ik me zo onbegrepen voel en omdat het op elk moment van de dag zo confronterend is. ik droom van een normaal leven maar ben de hoop stilaan aan het opgeven.

Moed houden, Boekhouder. Je bent nog erg jong, je lichaam verandert nog steeds en het is sterk. Dat gaat je helpen.

Ik heb weinig kennis van SE, helaas, dus kan ik je niet helpen met tips. Het enige dat ik weet is dat mijn vader ook in lichte mate last heeft van eczeem, in de plooien op zijn voorhoofd en bij zijn neus. Hij zweert bij vaseline. Maar helemaal weg gaat het nooit.

Ik kan verder alleen zeggen dat ik ook dips heb gehad in mijn leven en mijn manier om daarmee om te gaan was om te gaan sporten. Daarom fiets ik nu veel, doe ik fanatiek aan fitness en ren ik hard (net vanmorgen weer mijn record op de 8km gebroken ... 36:47) ... de naweeën van de diepste dips ...

Misschien kan het jou helpen. Tijdens sporten hoef ik nergens anders aan te denken, mijn hoofd wordt heerlijk leeg. En ik heb het gevoel dat met het sterker worden van mijn lijf ook mijn geest weerbaarder wordt.

Frenkske 9 augustus 2009 11:57

Hallo boekhouder,

M'n mond viel zowat open van verbazing toen ik jouw verhaal las. Het hadden m'n eigen woorden kunnen zijn! Echt één en al herkenning. Behalve dan dat ik zelf nooit een vriendin heb gehad, mede door het eczeem niet. Het beperkt mij ook al jaren in m'n doen en laten. Ik ken nog wat meer mensen met SE, maar vaak lijkt het wel alsof ik de enige ben die er zo intens onder lijdt en niemand lijkt dit te begrijpen inderdaad. Maar het spookt de hele dag door m'n hoofd en alleen in m'n slaap (als ik er tenminste niet over droom) vergeet ik even dat ik het heb. Ik weet totaal niet met deze ziekte om te gaan, echt vreselijk is het gewoon. Ik weet helaas ook niet hoe ik je kan helpen met SE, wist ik het maar. Maar misschien (hopelijk) helpt het je een beetje te weten dat je niet de enige bent die zo onder dit eczeem lijdt. Heel veel sterkte!!

Groetjes,
Frank

boekhouder 9 augustus 2009 19:21

@ Anthonie: bedankt voor uw woord van steun. een jaar geleden heb ik ook een tweetal maanden aan een stuk gemiddeld 3x per week gaan lopen en tot voor enkele weken speelde ik zelfs amateur-voetbal de zaterdagnamiddag en ik moet bekennen dat sporten inderdaad ook zo'n moment met zich teweeg brengt (waarschijnlijk door de adrenaline), waarin ik zo eventjes een gevoel van opluchting had. Helaas is de voetbalploeg sinds begin juli min of meer uit mekaar gegaan door ruzie en daardoor sta ik nu ook zonder ploeg (kben dan ook een gemakkelijk slachtoffer en vroeger had ik ook meer zelfvertrouwen maar dat is met de jaren totaal verdwenen)... 'k vrees dat mijn "bekentenis" van deze voormiddag een uitdrukking is van verschillende zaken die de laatste tijd verkeerd lopen in m'n leven en dat ik daardoor de behoefte had om het gewoon eens uit te typen, in de hoop dat er mensen zijn op dit forum die me begrepen. (terwijl ik anderzijds natuurlijk niemand deze ziekte toewens, zelfs m'n ergste vijand niet)

@ Frenkske: sterkte gewenst. hopelijk komt er ooit een dag dat we hiervan verlost geraken. als er ooit een medicijn ontwikkeld wordt waardoor patiënten definitief van SE verlost kunnen geraken, dan pas zal ik echt terug kunnen leven en genieten van het leven. hopelijk komt die dag er nog in de tijd dat wij leven. ik wou ook nog eventjes terugkeren op het feit dat je zei dat je m'n post herkende met uitzondering van het feit dat je geen ex had. Dat meisje betekende alles voor mij. Ik was toen weliswaar nog maar 16 toen we uit elkaar gingen maar ik kan je verzekeren dat ik haar doodgraag zag en dat de liefde van mijn kant naar haar toe zéér intens en puur was. Pas toen onze relatie eindigde ben ik dat SE echt gaan ontwikkelen, tot daarvoor had ik enkel last van acne. Ik ga niet beweren dat de breuk met m'n ex de oorzaak is van m'n SE. het zal een samenloop van factoren zijn, o.a. mijn hormonenwerking + bij mij is het ook erfelijk (m'n pa heeft min of meer dezelfde ziekte en daarom is het des te confronterender om te zien dat hij, iemand die toch meer dan dubbel zo oud als ik is nog steeds last heeft van die ziekte).
wat ik je in feite wil duidelijk maken is gewoon het feit dat je je gelukkig mag prijzen dat je geen ex hebt. ik heb sinds die breuk met dat meisje ook geen enkele relatie meer gehad; deels omdat ik die breuk tot op vandaag nog steeds niet volledig verwerkt hebt, maar vooral omdat ik SE heb en daardoor geen relatie kan en durf aangaan uit schaamte en uit respect voor die potentiële partner (wat ik wil haar niet aandoen dat ze met mij over 't straat moet lopen). desalniettemin heb ik wel ooit kunnen proeven van liefde en dat maakt het des te pijnlijker. soms wou ik dat ik die gelukkige momenten met dat meisje nooit had meegemaakt omdat ik besef dat dit volledig tot het verleden behoort en dat er zolang ik last heb van SE geen plaats is voor een nieuwe relatie.

Frenkske 9 augustus 2009 21:14

Hoi boekhouder,

Bedankt voor je reactie. Ik kan goed begrijpen dat je het op het moment heel erg moeilijk hebt. SE is gewoon een hele nare ziekte en ik vind dat er vooral door "buitenstaanders" vaak erg lichtzinnig over wordt gedacht. En bij jou komt er dus nog eens liefdesverdriet bij, ook al enorm zwaar (liefdesverdriet heb ik namelijk wel gekend). Voor mij geldt overigens (helaas) ook dat SE niet mijn enige probleem is. Maar als ik al eens van dat nare eczeem af zou zijn, of als ik in elk geval eens wist er op een goede manier mee om te gaan, dat zou al heel veel verschil maken...

Ik vind zelf de jeuk eigenlijk het ergste, maar als het eczeem ook nog duidelijk zichtbaar wordt, dat maakt het nog erger inderdaad...

Mijn vader heeft mij ooit eens geholpen met de behandeling van het SE. En in die tijd was het best goed onder controle. Ik snap niet hoe hij het voor elkaar gekregen heeft. Mijn vader leeft helaas al bijna negen jaar niet meer... :crybaby:

Ik hoop ook dat er eens een echte oplossing gaat komen voor dit vervelende eczeem. Jij ook heel veel sterkte!

Groetjes,
Frank

franky 13 augustus 2009 20:18

@Boekhouder ( en in minder mate ook Frenske): als ik jouw verhaal lees schrik ik geweldig. Niet vanwege de SE, maar jij psychische gesteldheid op het moment en alles wat je aan de SE toeschrijft.

Heb je al eens overwogen psychische hulp te zoeken? Als ik je verhaal zo lees lijkt me dit een verstandige keuze. Ik heb zelf ook SE, maar dit hindert mij absoluut niet in mijn sociale-, werk-, of liefdesleven. Het is een vervelende aandoening, maar ook niet meer dan dat ( toegegeven, de jeuk is zo nu en dan echt niet meer te hebben); dus maak er ook niet meer van dan het is. En nu komt er een open deur, maar hij is wel waar: Er zijn zoveel veel ergere ziektes/ aandoeningen dan SE.

Frenkske 13 augustus 2009 20:50

Hallo franky,

Bedankt voor je reactie. Het is echt fijn dat jij redelijk goed met SE om weet te gaan, maar mij lukt dit helaas totaal niet. Ik weet niet of we er allebei in even ernstige mate last van hebben. Ik word de laatste tijd in elk geval elke dag en soms ook 's nachts gek van de jeuk. Maar zelfs als we het allebei even erg hebben, de ene mens kan beter met dingen omgaan dan de ander. Wat voor de 1 te verdragen is, kan een ander niet aan en omgekeerd. Het hangt dus niet alleen van een aandoening af, maar ook van je persoonlijkheid (en misschien ook van nog andere omstandigheden). Voor mij is SE niet het enige probleem. Ik heb al jaren last van psychische klachten, ik ben manisch depressief. Ik heb hiervoor hulp, maar dat neemt niet weg dat ik me heel vaak niet goed voel. En ik kan je verzekeren dat het absoluut geen pretje is om dan ook nog SE als "extraatje" erbij te krijgen. Ik ben het ermee eens dat er nog wel ergere dingen zijn dan SE, maar ik vind het absoluut geen kleinigheid, dat vind ik geen enkele chronische ziekte overigens. En het is iets wat je leven in behoorlijke mate kan beïnvloeden, maar nogmaals, hierin verschillen mensen. Ik kan bijvoorbeeld ook geen gewicht van 150 kg optillen, maar er zijn mensen die dit zonder problemen kunnen. Ik herken zelf erg veel uit het verhaal van Boekhouder, behalve dan dat ik (mede door alle problemen) zelf nooit een vriendin heb gehad, wat op zichzelf al niet bepaald een pretje is. In elk geval het beste ermee...

Groetjes,
Frank

X-Zeem 13 augustus 2009 22:33

@ Frenkske

Weetje, als ik zo terug kijk heb ik mijn seb/psoriasis ook gekregen na enorme verdriet door een relatie dat kapot is gegaan.
Ik had echt enorm veel verdriet en dat maanden lang waardoor ik niet goed at enzo.
Ook kreeg ik spraak proberen en concentratie problemen toen en uiteindelijk psychische problemen.
Ik denk dat dat samen met mijn hormonen die sowieso niet op zijn plaats stonden (last van acne en vroege baard/lichaamshaar) heel wat hebben aangedaan.

Opzicht wist ik alles na een tijd te stabiliseren.
Er waren toen dingen dat ik deed compenseren.
Maar toen ook mijn mooie volle bos zwarte haren minder werden, raakte ik ook mijn laatste trots kwijt.
Dat deed de laatste druppeltje overlopen, ik bedoel, veel dingen zijn al ontnemen, wat wil het leven nog van mij?
En waarschijnlijk is het AGA dus dan zit ik met haarverlies problemen, terwijl ik de schilfering wil verbergen? dat gaat dus niet lukken.

Maar opzicht zie ik wel herstel methodes, ik bedoel, er zijn vrij weinig mensen die in zulke situaties in 100% zelfvertrouwen en 100% positieve gedachten kunnen creeeren.
Wat als het wel lukt, unlock ik dan iets in mijn leven wat tot herstelling kan leiden?
Wie weet, je moet niet alleen op wetenschap wachten, maar ook zelf experimenteren, ik bedoel deze wereld is groot, voor alles is er een oplossing alleen moet men het vinden.

geelblauw 14 augustus 2009 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jarcenger (Bericht 214324)
Ik heb van de dermatoloog een vette zalf en een emulsie om mijn hoofdhuid mee in te smeren. Dit moet dan wel 5 x per week gebeuren... Hier neem ik niet altijd de tijd voor en da's best stom, want ik weet dat het wel werkt. (Inmiddels is mijn haar gelukkig weer terug en ook nog met krullen!)

Fijn dat je wel je haar terug hebt.
Alleen balen van die "luchtige" dermatoloog. Dat heb ik ook al eens meegemaakt.
Maar welke vette zalf en emulsie gebruik jij?

Frenkske 14 augustus 2009 19:51

Hallo X-Zeem,

Bedankt voor je reactie. Bij mij ontstond SE ook in een hele moeilijke tijd voor me. Sterfgevallen in de familie, voelde me ongelukkig met de studie die ik gekozen had en zo waren er nog wel wat dingetjes...

Ik hoor vaak dat het eczeem erger wordt door stress. Helaas wordt het eczeem zelf (bij mij wel in elk geval) ook een bron van stress. Het is dus echt een kringetje en ik krijg het maar niet doorbroken. Ik heb het eczeem nou al twaalf jaar en nog altijd heb ik geen "goede" manier gevonden om ermee om te gaan...

De laatste tijd kan ik het ook nog vaak niet laten om me te "krabben" waardoor de huid ook nog beschadigd raakt. Echt vervelend allemaal... :(

Ik heb ook veel haar verloren door het SE. Het liefst draag ik buiten dan ook een petje, maar dat kan ook weer het eczeem erger maken (hoeft gelukkig niet altijd zo te zijn, maar ja). Het is allemaal wat...

Ik wil je nog eens bedanken voor de reactie en veel sterkte gewenst ermee! Hopelijk vinden we allebei (en liefst gauw) toch nog een oplossing die voor ons werkt...

Groetjes,
Frank

Joellie 15 augustus 2009 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem (Bericht 216455)
@ Frenkske

Weetje, als ik zo terug kijk heb ik mijn seb/psoriasis ook gekregen na enorme verdriet door een relatie dat kapot is gegaan.
Ik had echt enorm veel verdriet en dat maanden lang waardoor ik niet goed at enzo.
Ook kreeg ik spraak proberen en concentratie problemen toen en uiteindelijk psychische problemen.
Ik denk dat dat samen met mijn hormonen die sowieso niet op zijn plaats stonden (last van acne en vroege baard/lichaamshaar) heel wat hebben aangedaan.

Opzicht wist ik alles na een tijd te stabiliseren.
Er waren toen dingen dat ik deed compenseren.
Maar toen ook mijn mooie volle bos zwarte haren minder werden, raakte ik ook mijn laatste trots kwijt.
Dat deed de laatste druppeltje overlopen, ik bedoel, veel dingen zijn al ontnemen, wat wil het leven nog van mij?
En waarschijnlijk is het AGA dus dan zit ik met haarverlies problemen, terwijl ik de schilfering wil verbergen? dat gaat dus niet lukken.

Maar opzicht zie ik wel herstel methodes, ik bedoel, er zijn vrij weinig mensen die in zulke situaties in 100% zelfvertrouwen en 100% positieve gedachten kunnen creeeren.
Wat als het wel lukt, unlock ik dan iets in mijn leven wat tot herstelling kan leiden?
Wie weet, je moet niet alleen op wetenschap wachten, maar ook zelf experimenteren, ik bedoel deze wereld is groot, voor alles is er een oplossing alleen moet men het vinden.


wat at je dan zo nu al...? heb je ook ooit propecia gehad? of anti biotica... shakes voor fittness?

Joellie 16 augustus 2009 22:07

volgens mij staan hier een paar berichten niet meer genoteerd die er verleden week nog wel stonden.. als het goed heb ook van antonieh...

AnthonieH 16 augustus 2009 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joellie (Bericht 216673)
volgens mij staan hier een paar berichten niet meer genoteerd die er verleden week nog wel stonden.. als het goed heb ook van antonieh...

Je bedoelt over die poll? Daar heb ik een aparte discussie van gemaakt, ik nam aan dat je die wel gezien had :)

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=17426

X-Zeem 17 augustus 2009 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joellie (Bericht 216564)
wat at je dan zo nu al...? heb je ook ooit propecia gehad? of anti biotica... shakes voor fittness?

Wat ik at?
Heel veel junkfood zoals friet, appelflappen, chips, chocolade, tosti's, cola, etc.
Ik at 's ochtends nooit, op school appelflap nooit brood, nooit/te weinig groente als avond eten.
Wanneer mijn moeder gezonde dingen kookte wou ik altijd iets anders, dan maakte ik voor mezelf kipsate of kaassoufle, etc.
Dit hield ik 1 / 2 jaar vol, tot ik het minder druk in mijn leven kreeg en de nadelige effecten van ongezond eten onder ogen zag.

Anti biotica heb ik gehad 5 jaar terug voor mijn acne (en nu ook voor iets wat geinfecteerd is).
Ik gebruikte het niet al te lang, want ik zag nadelige effecten zoals vergeetachtigheid enzo.
Ik weet eigenlijk niet of ik de kuur heb afgemaakt, ik ging zo slordig ermee om, tjonge.

Shakes voor fitness niet.

Propecia nog niet, ik wacht even tot ik mijn antibiotica kuur af heb gerond en de volgende afspraak met de dermatoloog.
Ik ga proberen de huismerk te krijgen van finas 5mg die kost €7,77 of zo iets.
Als het aanslaat, dan weet ik tenminste 100% zeker dat het AGA is.
Bij mij zijn meerdere dingen uitgedund, zoals mijn baardgroei (diffuus) en ook mijn beenhaar eigenlijk.
Mijn ma zei een keer: heb jij je beenhaar geschoren? want ik had vroeger veel meer.

Of is beenhaar & baardgroei ook gevoelig voor DHT?

En ik weet eigenlijk niet 100% zeker of ik Psoriasis heb.
Ik heb in mijn wenkbrauw sinds kort ook weer schilfer (geel & vettig) en in mijn baargroei ook geel en vettig.
Zelf zie ik ook gele plekjes ontstaan op mijn hoofdhuid zonder zichtbare schilfer (misschien nog begin fase).
De plaatsen in mijn baard waar schilfer zijn raken de haren zooo makkelijk los, hoewel baardgroei haar zo moeilijk los te krijgen is.
Ook nu ik schilfer in mijn wenkbrauw heb laten de haren makkelijk los, lost die schilfer troep mijn haar op ofzo?

Haaruitval op mijn hoofdhuid is wel sterk verminderd.
Ik weet niet of het door Xamiol komt die de schilfers heeft doen verminderen (90%), de zon of omdat ik mijn haren kort heb.
Op mijn kussen ligt haast niks meer, vanochtend 2 haartjes.
En tijdens wassen van mijn haren maar 4 (dunne).
Vroeger was dat 15/20 haartjes op kussen en 30 tijdens wassen.

bassiej 18 augustus 2009 11:25

Hoi allemaal, ik ben nieuw op het forum en ik wil mijn verhaal even kwijt.

Mijn SE begon een jaar of 5 geleden toen ik 13 was. Ik kreeg allemaal schilfers op mijn hoofd en daar kreeg ik anti roos shampoo voor (head&shoulders). Dat hielp voor geen meter, maar mijn moeder wilde er niet eens mee naar de huisarts voor me. Een jaar daarna werd het pas echt erg. Toen kwamen er grote rode korsten in mijn gezicht, bij de wenkbrauwen, rond mijn neus, wangen en bovenlip. Dat was een flinke klap, want je loopt voor paal, en mijn klasgenoten liepen me dan ook flink te pesten. Ze vonden me vies en zeiden dat ik mezelf niet verzorgde. Terwijl ik iedere dag 2x douchte (met anti roos shampoo) en elke ochtend drie kwartier voor de spiegel stond om die vellen maar eraf te krijgen!

Iedereen bleef uit mijn buurt, alsof ik een besmettelijke ziekte had ofzo iets. Ik durfte ook niet meer naar verjaardagen en ook niet meer naar school. Op een gegeven moment kreeg ik een beugel, maar ik durfde niet naar de orthodontist, omdat elke keer als hij ook maar zijn hand in de buurt van mijn gezicht legde, mijn hele gezicht onder de vellen zat.

Ik was al snel wanhopig en smeerde de head&shoulders op mijn gezicht, wat alleen maar resulteerde in nog grotere rode vlekken en schilfers. Toen pas zag mijn moeder dat er wat aan de hand was en dat het zo niet verder kon. We gingen naar de huisarts en die raadde me Selsun aan voor mijn haar, en ketoconazol (schrijf ik dat goed?) creme voor mijn gezicht. De Selsun werkt prima, nog steeds. Ik heb geen schilfers meer in mijn haar.
Maar mijn gezicht was een heel ander verhaal. De ketoconazol creme werkte een paar maanden, en dan ook nog eens maar een beetje.

Ik ben nu 18, en de rode vlekken, korsten en schilfers zijn net zo erg als toen het begon, terwijl ik er ik weet niet hoeveel cremes en zalfjes op smeer. Ik ben ook nog een jaar naar een homeopaat geweest, wat niets hielp. Ik vermijd verjaardagen zoveel mogelijk, ga nooit uit en ik heb ook nog nooit een echt vriendinnetje gehad. Allemaal door dat rot eczeem! Mensen beseffen gewoon niet wat voor impact het heeft. Ze zeggen dat het wel meevalt, of dat iedereen weleens uitslag heeft. Ja, lekker makkelijk! Zij hoeven er niet mee te lopen! Ik wordt er knettergek van, en af en toe is het een weekje minder, maar daarna is het weer net zo hard terug. Moet ik serieus de rest van mijn leven elke ochtend drie kwartier voor de spiegel staan om de vellen van mijn gezicht te plukken? Ik kan ook het zwembad/zee niet meer in, want dan is mijn hele gezicht wit van de schilfers (en anders wel van de zalf). Ik volg een economische opleiding, maar moet ik later echt aan iedereen die ik tegenkom uitleggen waarom ik zulke plekken in mijn gezicht heb? En ik had al zoveel zelfvertrouwen;).

Ik ben blij dat ik niet de enige ben en ik hoop dat er nog eens een oplossing voor komt.

Bassiej

Hanna 18 augustus 2009 14:10

Bassie,
Heb je dit verhaal gelezen?

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=16730

bassiej 18 augustus 2009 15:40

Poeh en ik dacht dat ik problemen had :confused:

Ik zal het er bij mijn dermatoloog morgen gelijk over hebben, bedankt:cool:

Joellie 18 augustus 2009 20:02

@ X-Zeem..

De anti biotica is zeker een optie geweest 5 jaar geleden samen met het leuke dieet wat je daarna gevolgd hebt. Wat ik graag zou willen weten is waar je eczeem begon.. als je het nog weet.. bij mij was het in de oren.

Het lijkt mij wel zinvol om uit te zoeken of je psoriasis hebt of Seb. eczeem. Het je het ook op je voorhoofd.. En kreeg je het tegelijkertijd op je wangen of eerst op je neus.. Bedoel je echt op de wangen of aan de weerzijden van de neus plooien.. soms zijn er ook mensen met een combinatie seborroisch eczeem met rosecea.. zie je ook veel op de int. forums..

Van je lichaamshaar heeft echt te maken met je hormonen laat je testen bij het lab in bunnik. of via de huisarts op je hormoon profiel.. ik ga het ook doen. Hoe is je libido... Heb je in de twee drie weken wel eens diarree?
Hoe is je slaap? Ben je snel geirriteerd doorgaans..

Voordat je propecia wilt gebruiken kijk eerst ff op www.propeciahelp.com
Ik heb het daar van gekregen.. en heb van de week gebeld met MSD de fabrikant.. ik heb een pakket van ze thuisgekregen om alle bijwerkingen nauwgezet in te vullen. Op propeciahelp zijn er ook veel meer mensen die last hebben van seborroisch eczeem of vette huid.. vermoeidheidsproblemen BRAIN FOG, slaapproblemen etc..

Hoe reageert je eczeem nu op de antibiotica?

als je haaruitval wilt stoppen dan moet je anti inflatmmatory dieten dat is wellicht de oplossing. Als je dat neit wilt laat het lekker uitvallen en kijk en doe een hairjob en spaar het geld van propecia daar voor op.. bijvoorbeeld bij Transmed in Istanbul. Propecia is echt rattegif. of kijk ff naar dit videotje..http://www.youtube.com/watch?v=B8e7HERXA3s

X-Zeem 18 augustus 2009 23:54

@ joellie

Het begon op mijn hoofdhuid.
Ik heb eigenlijk nooit rode eczeem plaatsen langs neus plooien gehad.
Ik heb eigenlijk helemaal geen rode eczeem plaatsen, op mijn gezicht niet en lichaam niet.
Het is de schilfering op mijn hoofdhuid met lichte roodheid en lichte jeuk.
De schilfering is ook op mijn gezicht geweest, maar dit was vaak na het douchen (waarschijnlijk door uitdroging).
Dit was makkelijk te bedekken door creme te smeren, of na paar dagen werd het vanzelf weer vettig en verdween.

Ook na het douchen was mijn oorlel een keer beetje schilfer.
Dit was na een tijd verdwenen en sinds dien niet meer teruggekomen.
Ik heb nu in mijn baardgroei geelachtig schilfer/talg met een niet frisse geur.
Ook een beetje in mijn wenkbrauw, maar sinds ik amandelolie heb aangebracht niet zo zeer.

Het begon in iedergeval met schilfering op hoofdhuid & gezicht.
Later werd dit baardgroei, wenkbrauw & hoofdhuid.
Niet meer op mijn gezicht dus.

Mijn libido is altijd wel hoog geweest.
Ik bedoel, ik raakte al opgewonden door de manier hoe dames keken en glimlachen.
Laat staan wanneer ze zich verleidend hadden gekleed, damn.
In mijn puberetijd had ik echt elke week wel een natte droom (misschien onbeleefd om dit hier zo te openbaren :$)

Nee, ik heb eigenlijk nooit last van diaree.
Misschien 1x per jaar max.

Ik slaap goed, wanneer ik vaste tijden neem.
Als dat te vaak wisselt, dan duurd het wel een uur voordat ik in slaap val.
Maar vaak blijf ik express wakker, omdat ik 's nachts inspiratie krijg op gebied van gedichten schrijven.

Nee, ik ben niet meer snel geirriteerd.
Maar de tijden toen mijn eczeem/pso begon wel, heel erg.
Nu probeer ik negatieve gedachtes om te zetten in positief en daarin meditatie te vinden.

Ja, bedankt voor de link.
Ik denk ook dat ik eerst maar heel veel moet lezen voordat ik eraan begin.
Ik vind het gewoon jammer, ik wou nog een keer mijn haren laten groeien, zoals rambo.
Dat heb ik altijd al een keer gewild, maar het mocht nooit van mijn vader omdat hij vond dat dat hippie/zwerfer haarstijl was.
Dus ik heb altijd kort gehad, alleen de afgelopen jaar iets meer, maar dat ging niet zorgeloos door die schilfers en haaruitval.
Nu heb ik zelfs korter dan ooit om die zalf aan te brengen en alles in de gaten te houden :(

zucht.

Joellie 19 augustus 2009 20:20

@ X-zeem


Hey dankjewel voor je uitgebreide verhaal.
Vindt het moeilijk te beoordelen of je seb. eczeem hebt. Het is wel vreemd dat je nooit in je neusplooien of langs je neus last hebt gehad.. zeker de neus is een typerende plek voor seborroisch eczeem. (T-zone) de roodheid hangt natuurlijk ervan af hoe jeje huid verzorgt. de mijne is eigenlijk ook nooit echt rood meer behalve mijn kin licht rood.

Je schreef ook als je het vet laat dat de schilfers na een paar dagen wegtrekken.. bij Seb eczeem is zoals ik het ken dit het tegenovergestelde. hoe vetter je huid wordt hoe meer last je krijgt.. de vette substantie van sebum dan he.

Als je wilt test of het Seb eczeem is zou je volgens mij gewoon je gezicht niet moeten wassen en kijken of je van die naalde prik achtige steekjes gaat voelen.. en kijken of dan de lichtrode plekken erger worden.

Zou toch wel willen weten wat je dan wel hebt..

Heb je het ook op je voorhoofd? en voorhoofd haarlijn?

geelblauw 20 augustus 2009 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem (Bericht 216681)
Haaruitval op mijn hoofdhuid is wel sterk verminderd.
Ik weet niet of het door Xamiol komt die de schilfers heeft doen verminderen (90%), de zon of omdat ik mijn haren kort heb.

Hoi X-Zeem, is die Xamiol een shampoo of een zalf? Ik heb zelf ook allerlei (hormoon)zalfjes gebruikt. Die liet ik 's nachts intrekken en dan moest ik 's ochtends mijn haar wassen om al die vette zalf uit mijn haar te krijgen. Ik zit nu te denken om eens Clobex shampoo te gaan proberen. Deze bevat ook hormonen en dan heb ik gelijk mijn haren gewassen. Iemand ervaring hiermee?


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joellie (Bericht 216965)

als je haaruitval wilt stoppen dan moet je anti inflatmmatory dieten dat is wellicht de oplossing.

Hoi Joellie, volg jij dit dieet? En wat houdt dit dieet eigenlijk in?

X-Zeem 20 augustus 2009 18:22

@ Joellie

De dermatoloog zei Psoriasis, maar ik herken het niet als de Psoriasis die bij de Google afbeeldingen staan.
Ik heb eigenlijk geen rode vlekken ofzo, ook niet op mijn lichaam.
Op mijn gezicht eigenlijk ook niet, misschien onder mijn baard?
Wie weet, lange tijd niet meer geschoren, muaha :D

Ik kreeg het eerst ook af en toe op mijn voorhoofd (vooral winter), maar nu is dat niet te bekennen.
Ook niet meer op mijn gezicht, wie weet dat ik in de winter er weer last van krijg.

Het is echt op mijn hoofdhuid, dus schilfering met lichte roodheid & lichte jeuk.
Dit is nu (ik denk tijdelijk) zo'n 90% verholpen met Xamiol.

@ geelblauw

Xamiol is een zalf.
Opzicht is het helemaal niet vet, het is vloeibaar, geurloos & doorzichtig.
Ik doe altijd rond 11/12 uur nacht aanbrengen op mijn hoofdhuid (deppen).
En dan doe ik 's ochtends Neutral Shampoo (met 3 druppels amandel olie) een uur laten inwerken op mijn hoofdhuid & dan wassen.
Het geeft goed resultaat als je het op de juiste/zorgvuldige wijze aanbrengt.

Joellie 21 augustus 2009 14:41

[quote=X-Zeem


Wat ik weet is dat de hoofdlocaties van Seb eczeem zijn T-zone( tussen wenkbrauwen en in de wenkbrauwen.. neus, langs neus en kin), scalp, in en achter de oren en kan spreiden naar borst en rug en bilspleet.:)

Hoe voelt de jeuk... als je geen zalf smeert? Is het zoals of het lijkt op naaldeprikjes die steken en of kriebel??

het zou volgens mij best sd kunnen zijn.. nu je zegt dat het in de winter ook erger wordt... Voordat je die creme gebruikte werd je gezicht toen ook erg vet van talg? begint het meer te jeuken als je je gezicht niet schoonmaakt?

X-Zeem 21 augustus 2009 15:17

@ Joellie

Eigenlijk is mijn gezicht wel vettig, want ik kwam net uit de douche en wanneer ik mijn gezicht aanraak dan voelt het zeer vettig aan.
Alleen er vormt geen schilfering op een of ander manier, misschien omdat er direct zon op mijn huid valt (vitamine d) wat de schilfering doet remmen?
In de winter is er niet bepaald zon, dus misschien vandaar de schilfering in die tijd?
En in baard wel schilfering, omdat de zon niet direct op de huid schijnt?

Dat van naaldeprikjes gevoel had ik op mijn scalp eerst toen ik ging zweten, maar toen bevonden zich nog schilfers.
Nu heb ik dat niet meer.
En jeuk kreeg ik wanneer ik mijn hoofdhuid ging aanraken, dan kreeg ik jeuk gevoel op die plek.
Maar op mijn gezicht heb ik eigenlijk geen jeuk.

Misschien een soort van combinatie tussen Psoriasis & SEB?
Of een milde vorm van Psoriasis of milde vorm van SEB?

Joellie 21 augustus 2009 16:36

@ geelblauw

Dat dieet ben ik nu aan het opstellen na 5 boeken te hebben gelezen na advies van Jaapie... ben nog lang niet klaar... in het kort gaat het over dat je ontstekingsbevordende stoffen in je lichaam hebt en ontstekingsremmende stoffen.. alle producten die je neemt hebben hierin een waarde.. aan het eind van de dag moet je meer remmende hebben dan bevorderende. en dit ook in de ratio van 50% koolhydraten 30 procent eiwitten en 20 procent vetten. natuurlijk ook een beetje trainen anders is het niet goed om zoveel eiwitten te nuttigen...
het schijnt te zijn als je meer eiwitten nuttigt dat je bepaalde metabolism veranderd.. ben benieuwd hij heeft of had er veel baat bij.
Het kost helaas veel tijd om zo'n schema op te stellen..

ugh 24 augustus 2009 23:17

Zacht water ipv Hard water
 
Er is een studie aan de gang waar onderzocht wordt of het wassen met hard water invloed heeft op eczeem. Voor meer info zie:http://www.haarweb.nl/forum/showpost...41&postcount=9

X-Zeem 25 augustus 2009 00:14

Opzicht hebben wij dat thuis ook dat water wit stof achtige poeder achterlaat (chloor?).
Als je hoofdhuid/haren gezond zijn, dan zal het weinig uitmaken, maar heb je eczeem dan zal elk klein beetje helpen :P
Maybe wassen met spa blauw of iets anders?

ugh 25 augustus 2009 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem (Bericht 217547)
Opzicht hebben wij dat thuis ook dat water wit stof achtige poeder achterlaat (chloor?).

Chloor is slecht, maar de witte stof is magnesium en calcium.
Citaat:

Als je hoofdhuid/haren gezond zijn, dan zal het weinig uitmaken, maar heb je eczeem dan zal elk klein beetje helpen :P
Maybe wassen met spa blauw of iets anders?
Of het niet, een klein beetje, of veel helpt, is nog maar de vraag, en verschilt per persoon. Er is momenteel een onderzoek aan de gang ernaar. Zie ook http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7573

Hanna 25 augustus 2009 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ugh (Bericht 217548)
Chloor is slecht...

Dat zou ik ook denken, maar lees de berichten van Nymphje eens, die heeft juist geweldig resultaat met chloor.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=16730

geelblauw 26 augustus 2009 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ugh (Bericht 217544)
Er is een studie aan de gang waar onderzocht wordt of het wassen met hard water invloed heeft op eczeem.

Artsen zijn nog niet in overeenstemming wat de exacte oorzaak van SE is. Maar in een ander topic heb ik een post geplaatst over een mogelijke oorzaak die mij door een arts is verteld:

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...146#post217146

John18 26 augustus 2009 19:37

1 Bijlage(n)
Hoi, zou iemand zo aardig kunnen zijn mij even te diagnoseren?

Ik heb aan de voorkant van mijn hoofd veel wit spul, roos me dunkt, naar voren toe wordt het steeds erger, tot het uitmondt in een soort van white white christmas sneeuwsprookje midden vooraan (NW3- haartype). Het is ECHT veel, zie foto (niet van mij overigens) en dan nog wat meer, verdubbel het maar. Kan daar totaal geen roze hoofdhuid meer zien, alles is wit. Achterkant lijkt in orde.

Seborroïsch eczeem? Ernstige roos?

Bvd;)

AnthonieH 26 augustus 2009 21:36

Jeetje, John, als je met zoiets loopt ga je toch even langs de huisarts! Niet bang zijn, gewoon doen.

Ik heb ook pas een poosje met een vervelend probleem gelopen ... een bezoekje aan de huisarts, zalfje gekregen en drie dagen later was ik er vrijwel volledig van af .. stomme schimmel ... had ik een half jaar eerder moeten doen.

Hanna 26 augustus 2009 21:39

Droge schilfers die er makkelijk uitdwarrelen of natte/vettige schilfers die vastgeplakt zitten?
Rode huid onder de schilfers of niet?
Wel of geen jeuk?
Etc.
't Beste is om er even een arts naar te laten kijken, want wij kunnen 't zo toch niet goed beoordelen.

John18 26 augustus 2009 22:13

Geen rode huid, geen jeuk, dwarrelt er makkelijk uit. Heb mijn haar net even gewassen, nu lijkt alles weer weg. Hoofdhuis is nog wel wit, maar dit is volgens mij vrij normaal...er komt niet echt veel zon ofzo.

Ik zal het in de gaten houden, blijft het opkomen zal ik maar eens naar de huisarts gaan ja. Krijg ik gelijk ook de wind van voren omdat ik finas gebruik:rolleyes: Ben er een perfecte kandidaat voor, maar het is "gevaarlijk" en ik moet het gewoon accepteren, immers, veel mannen hebben het. Ja maar niet op hun 18e, muts:D En dan nog. Maar voor de rest aardige vrouw hoor;)

Wat was er bij jou aan de hand dan Anthonie? Beetje zelfde als bij mij?

AnthonieH 26 augustus 2009 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door John18 (Bericht 217811)
Geen rode huid, geen jeuk, dwarrelt er makkelijk uit. Heb mijn haar net even gewassen, nu lijkt alles weer weg. Hoofdhuis is nog wel wit, maar dit is volgens mij vrij normaal...er komt niet echt veel zon ofzo.

Ik zal het in de gaten houden, blijft het opkomen zal ik maar eens naar de huisarts gaan ja. Krijg ik gelijk ook de wind van voren omdat ik finas gebruik:rolleyes: Ben er een perfecte kandidaat voor, maar het is "gevaarlijk" en ik moet het gewoon accepteren, immers, veel mannen hebben het. Ja maar niet op hun 18e, muts:D En dan nog. Maar voor de rest aardige vrouw hoor;)

Wat was er bij jou aan de hand dan Anthonie? Beetje zelfde als bij mij?

Een rode soms jeukende huid en een enkele keer wat schilfers. Maar niet op mijn hoofd. Met het warme weer werd het toch even te erg en bij de huisarts bleek het een schimmel te zijn. Paar dagen een miconazolcrème en het was weg.

Ga toch naar de huisarts. Die finasteride heeft er heus niks mee te maken, dus denk ik dat er over zwijgen dan maar het beste is. Beter dan helemaal niet gaan.

Ik realiseer me dat dit een heel gevaarlijk aspect van 'illegaal' finasteride slikken is. Doktersbezoek uitstellen omdat je niet wil bekennen dat je het gebruikt. Een bijzonder ernstige bijwerking ;)

Heel menselijk hoor. Mijn huisarts was er ook op tegen dat ik het zou gebruiken. En toen ik dus eens een serieuze klacht kreeg (een bal die wel drie keer zo groot werd en pijn deed) heb ik net zo lang getreuzeld met hulp zoeken tot het weekend was en ik dus naar de weekenddokter kon .... heel dom en potentieel gevaarlijk voor mijn gezondheid ... het had er ook totaal niks mee te maken, het was een simpele bijbalontsteking.

Joellie 27 augustus 2009 12:50

[quote=John18;217769]Hoi, zou iemand zo aardig kunnen zijn mij even te diagnoseren?

Hoe is je talg / sebum op je gezichtshuid?

John18 27 augustus 2009 14:34

Voor zover ik kan inschatten normaal. Niks nieuws onder de horizon daar.

En het is niet alsof ik bang ben voor mijn dokter ofzo hoor:D Maar het is mijn irritante gewoonte om alles zoveel mogelijk zelf op te lossen.

En ja dat is tegenstrijdig met het hier vragen. I know:D Misschien is het ook wel verregaande luiheid.

Hanna 27 augustus 2009 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door John18 (Bericht 217811)
Geen rode huid, geen jeuk, dwarrelt er makkelijk uit.

Dan lijken 't mij gewoon schilfertjes door uitdroging. Waarschijnlijk was je je haren veel te vaak met te agressieve shampoo en ook nog met te warm water. Of het zijn restanten van gel, wax, mousse, e.d.

John18 27 augustus 2009 22:46

2x per week Rooscure, voor de rest geen shampoo's of wax of Gel of wat dan ook. Wel 2x per dag met ijskoud water doorspoelen, das gewoon lekker:P


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.