Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Seborroïsch eczeem (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851)

instinct 17 april 2011 21:30

Ik ben al aardig bezig mijn AGA te bestrijden met fina en minoxidil, maar ik begin zo langzamerhand toch te twijfelen of het toevallig ook seborroïsch eczeem kan zijn.

Mijn behaarde hoofdhuid is redelijk rood, jeukt en heeft veel schilfers. Hoewel dit wat verergerd is met de minoxidil die ik sinds kort gebruik, had ik het ervoor ook al. Daarnaast heb ik ook soms bij mijn neusplooien talg dingen wat dan een beetje jeukt, net of het van die mini puistjes zijn? En uiteraard heb ik ook haaruitval, waarbij de implant bovenop inmiddels toch minder is dan aan de zij- en achterkant...

Wat denken jullie, zou ik seborroïsch eczeem kunnen hebben en kan het dan kwaad om eens te proberen om een shampoo ertegen te gebruiken (als die uberhaupt bestaat) wanneer ik het niet zeker weet? Ik gebruik op dit moment al 1 keer per week ketoconazol shampoo, maar om nou te zeggen of dat de boel onderdrukt...?

Hanna 18 april 2011 03:34

Twee keer per week ketoconazol-shampoo 3 minuten laten inwerken, zou moeten helpen na een paar weken; die shampoo wordt namelijk juist bij seb. eczeem voorgeschreven. Helpt 't niet, dan zul je je hoofdhuid eens moeten laten inspecteren door een arts.

valentijn 21 april 2011 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jojo76 (Bericht 279487)
Ik ben al een hele tijd SE-vrij. Ik was mijn haar 2x per week met Dermolin en verder niks bijzonders. Ik vraag me dan ook af of het wel echt SE is geweest wat ik heb gehad bijna 2 jaar geleden. Ik heb nog wel een paar droge schilfertjes (roos) maar verder helemaal niets en daar ben ik toch wel blij om. Ik was vreselijk onzeker over mijn hoofdhuid maar nu totaal niet meer. Zelfs de Ketoconazol heb ik al een geruime tijd niet meer aangeraakt. :D


Goed nieuws voor jou, maar had je destijds ook in je gezicht last?

Noob 26 april 2011 23:10

op mijn gezicht is het nu door het weer, zo goed als weg!@

Strider 29 april 2011 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jojo76 (Bericht 279487)
Ik ben al een hele tijd SE-vrij. Ik was mijn haar 2x per week met Dermolin en verder niks bijzonders. Ik vraag me dan ook af of het wel echt SE is geweest wat ik heb gehad bijna 2 jaar geleden. Ik heb nog wel een paar droge schilfertjes (roos) maar verder helemaal niets en daar ben ik toch wel blij om. Ik was vreselijk onzeker over mijn hoofdhuid maar nu totaal niet meer. Zelfs de Ketoconazol heb ik al een geruime tijd niet meer aangeraakt. :D

Fijn zeg, zijn er bepaalde dingen in je leven die je hebt verandert? Misschien je voeding?

Ik zelf blijf er last van houden, die pijnlijke jeukende hoofdhuid begint soms toch flink irritant te worden.

desperado26 29 april 2011 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 280718)
Fijn zeg, zijn er bepaalde dingen in je leven die je hebt verandert? Misschien je voeding?

Ik zelf blijf er last van houden, die pijnlijke jeukende hoofdhuid begint soms toch flink irritant te worden.

Misschien kun je dit eens proberen Strider:

http://www.vetvrij.com/bloedgroepdieet.html

hamlet 2 juni 2011 12:51

Hallo allemaal,

Heb sinds mijn 13de last van deze huidziekte. Het begon redelijk onschuldig bij de neus, maar inmiddels heeft het zich uitgebreid naar andere delen van mijn gezicht. Ik heb al veel geprobeerd, maar niks lijkt echt te helpen. Nu las ik laatst iets over sebocalm. Heeft iemand ervaring met dit product of weet iemand meer erover?

http://www.israelcosmedics.com/pd-se...izer-cream.cfm

Mvg,

Hanna 2 juni 2011 13:30

Ik vermoed dat er dezelfde ingrediënten in zitten als in de capsules:

http://www.israelcosmedics.com/pd-sebocalm.cfm

valentijn 3 juni 2011 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamlet (Bericht 283977)
Hallo allemaal,

Heb sinds mijn 13de last van deze huidziekte. Het begon redelijk onschuldig bij de neus, maar inmiddels heeft het zich uitgebreid naar andere delen van mijn gezicht. Ik heb al veel geprobeerd, maar niks lijkt echt te helpen. Nu las ik laatst iets over sebocalm. Heeft iemand ervaring met dit product of weet iemand meer erover?

http://www.israelcosmedics.com/pd-se...izer-cream.cfm

Mvg,

Ben nu zon maand aan het experimenteren met baking soda. Op mn hoofdhuid lijkt het helaas niet te werken maar in mijn gezicht is het resultaat goed te nemen en vergelijkbaar of zelfs beter dat keto. Positieve bijwerking is ook dat ik veel minder last heb van puistjes + dat het product vele malen goedkoper is dan keto creme.

Ik zou dit zeker proberen maar het gebruik kent wel wat nadelen waarvoor ik je graag even waarschuw :p. Gelijk na aanbrengen kan je huid brandering aan voelen, na afspoelen voelt mn huid zeer droog en zie je ook nog wat baking soda zitten op je huid. Als je de volgende ochtend opsta heb je hier helemaal geen last meer van.

zandrover 8 juni 2011 12:54

mijn beste resultaat
 
hallo,
ik heb ook SB sinds mijn 21, eerst ook naast de neus daarna wenkbrauwen, voorhoofd, kaken etc. heb na een aantal moeilijke jaren een beetje gevonden hoe ik het het best kan 'onderdrukken'.
- relaxed leven: stress vermijden, rustiger werken.
- niet aan mijn gezicht komen: zeker bij stress, durf ik tijdens het werken nog al eens mijn gezicht komen. ik heb gemerkt dat ik stresssiutauaties waarbij ik minder aan mijn gezicht (kan) komen bv lange werkmeetings etc mijn huid veel beter blijft.
- veel buiten komen, regelmatig zonnen of zonnebank. zonnebank geeft 9/10 direct resultaat (3 minuten onder sterke zonnebank, 12-15 minuten onder de lichtste zonnebank, ik ben licht van huid (rossig)) maar overdaad schaadt
- elidel smeren maar niet te veel ineens, kans geven om te laten werken (1x dag bij plekken)
- als het echt zwaar nodig is Advantan, dit werkt zeer goed, maar ook matig te gebruiken, zeer licht smeren! ik doe nu al bijna 2 jaar met dezelfde tube
- haar om de 2-3 dagen wassen met head en shoulders - heb diverse speciale shampoo's gebruikt maar deze geetf (momenteel!) het beste resultaat

verder doe ik ook meer sport, met achteraan sauna/stoombad (3x week), eet ik minder suiker en onverzadigde vetten om er beter uit te zien (lichaamsbouw), maar denk dat vooral bovenstaande punten het grootste effect geven.

iedereen veel succes!

Strider 8 juni 2011 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door desperado26 (Bericht 280749)
Misschien kun je dit eens proberen Strider:

http://www.vetvrij.com/bloedgroepdieet.html

Bedankt, maar ik heb al vaak met mijn voeding geklooid, wat vrijwel nooit een beter resultaat gaf.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zandrover (Bericht 284549)
hallo,
ik heb ook SB sinds mijn 21, eerst ook naast de neus daarna wenkbrauwen, voorhoofd, kaken etc. heb na een aantal moeilijke jaren een beetje gevonden hoe ik het het best kan 'onderdrukken'.
- relaxed leven: stress vermijden, rustiger werken.
- niet aan mijn gezicht komen: zeker bij stress, durf ik tijdens het werken nog al eens mijn gezicht komen. ik heb gemerkt dat ik stresssiutauaties waarbij ik minder aan mijn gezicht (kan) komen bv lange werkmeetings etc mijn huid veel beter blijft.
- veel buiten komen, regelmatig zonnen of zonnebank. zonnebank geeft 9/10 direct resultaat (3 minuten onder sterke zonnebank, 12-15 minuten onder de lichtste zonnebank, ik ben licht van huid (rossig)) maar overdaad schaadt
- elidel smeren maar niet te veel ineens, kans geven om te laten werken (1x dag bij plekken)
- als het echt zwaar nodig is Advantan, dit werkt zeer goed, maar ook matig te gebruiken, zeer licht smeren! ik doe nu al bijna 2 jaar met dezelfde tube
- haar om de 2-3 dagen wassen met head en shoulders - heb diverse speciale shampoo's gebruikt maar deze geetf (momenteel!) het beste resultaat

verder doe ik ook meer sport, met achteraan sauna/stoombad (3x week), eet ik minder suiker en onverzadigde vetten om er beter uit te zien (lichaamsbouw), maar denk dat vooral bovenstaande punten het grootste effect geven.

iedereen veel succes
bij vragen: jonathan_h@live.nl

mvg
Jonathan

Phoe, mooi dat bij jou shampoo zo'n goed effect heeft, bij mij heeft shampoo vaak alleen een positief effect op de dag dat ik het heb gebruikt. Op de dagen erna voelt mijn hoofdhuid meestal heel erg gevoelig.

Het enigste wat bij mij echt een verlichting heeft gegeven is het slikken van itraconazol capsules, alleen de verlichting verdwijnt bij het stoppen van het slikken van deze capsules plus het is ook nog eens een zware belasting voor je lever.

hamlet 9 juni 2011 18:07

Kan seborroisch eczeem eigenlijk vanzelf weggaan? Ik bedoel na de puberteit of iets dergelijks.

desperado26 9 juni 2011 19:39

Het schijnt van wel, alhoewel ik nog nooit zelfs maar één persoon heb ontmoet bij wie dat het geval is.

Oh ja nog een tip voor mensen die last hebben van roos en acné: toen ik een paar weken terug weer wat last had van jeugdpuistjes gebruikte ik dat rotmiddel Roaccutane weer es (met alle bijwerkingen erbij: vermoeid, neerslachtig..). Het viel mij op dat het ook een goede invloed had op mijn hoofdhuid: elastischer, geen roos, het zag er gezond uit.

In de bijsluiter las ik dat het actieve bestandsdeel in roaccutane Vitamine A is. Ben gelijk aan de Vitamine A supplementen gegaan (in combinatie met vit D, want die zijn complementair ofzo) en het doet wonderen voor huid en haar, zonder té agressief te zijn met veel bijwerkingen zoals roaccute.

zwaarzonderhaar 10 juni 2011 14:58

Ik ben ook op een kruistocht om beter te worden en te genezen van mijn eeuwige immuunsysteem problemen.Mijn dokter schiet gauw in de verdediging en ik heb al vroeg gemerkt dat als ik een theorie heb dat ik die sterk moet onderbouwen en met kracht moet presenteren aan hem. Wat ik op zich belachelijk vind.

Ik zit ook tussen wal en schip, mijn klachten zijn te onduidelijk voor de medische wereld maar te intens voor de natuur genezing wereld. Ik denk persoonlijk dat het iets heeft te maken met verkeerd afwerken van afval in het bloed. Of dat een allergie is of een genetische afwijking, het kan veel dingen kan verklaren.

Andrew123 28 juli 2011 20:56

Hallo,

Ik heb ook last van Seborroïsch eczeem, vooral dan aan weerszijden van de neus. Ik heb door de jaren al vanalles geprobeerd en ik heb een (voor mij althans) wondermiddel gevonden. Ik wil dat even delen in de hoop dat sommigen van jullie er ook mee geholpen zijn.
Dat produkt is 'Aloe Vera Gelly' van het merk 'Forever Living'. Dit is het enige produkt dat ik tot hiertoe heb gevonden waarmee ik het onder controle kan houden.
Omdat het nogal duur is heb ik met andere merken van Aloe Vera gels geprobeerd, maar zonder positief resultaat. Ik denk dat er in de meeste produkten toevoegingen zitten die een negatief effekt hebben.
Ik denk trouwens dat je die produkten van Forever Living niet in de normale handel kan kopen. Ik koop het van iemand die deze produkten deur-aan-deur verkoopt... Online zal je die ook wel kunnen kopen denk ik.
Wij hebben hier ook een Aloe Vera plant staan, maar ik heb nog niet met de gel reht uit de plant geprobeerd... Ik denk dat dat evengoed werkt, maar is lastiger qua houdbaarheid dan een tube.

Groetjes,

Andrew

theo sluis 28 juli 2011 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andrew123 (Bericht 287539)
Hallo,

Ik heb ook last van Seborroïsch eczeem, vooral dan aan weerszijden van de neus. Ik heb door de jaren al vanalles geprobeerd en ik heb een (voor mij althans) wondermiddel gevonden. Ik wil dat even delen in de hoop dat sommigen van jullie er ook mee geholpen zijn.
Dat produkt is 'Aloe Vera Gelly' van het merk 'Forever Living'.

Mensen die in hun eerste bericht op een forum een wondermiddel aanraden, hebben daar soms commerciële belangen bij, maar niet altijd.

Hanna 28 juli 2011 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andrew123 (Bericht 287539)
Wij hebben hier ook een Aloe Vera plant staan, maar ik heb nog niet met de gel reht uit de plant geprobeerd... Ik denk dat dat evengoed werkt, maar is lastiger qua houdbaarheid dan een tube.

Regelrecht uit de bladeren is makkelijk en zonder toevoegingen van een fabrikant. Bovendien kosten de planten haast niks, eisen geen onderhoud en hebben voldoende aan af en toe een heel klein beetje water. Ze maken ook jonkies.
Het sap/de gel is zeer beperkt houdbaar en kan dus niet in een flesje of tube verkocht worden zonder conserveermiddelen.
Gebruik gewoon zoveel als je nodig hebt en smeer de rest op armen of benen, maakt niet uit, het is goed voor de huid.

Andrew123 29 juli 2011 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis (Bericht 287540)
Mensen die in hun eerste bericht op een forum een wondermiddel aanraden, hebben daar soms commerciële belangen bij, maar niet altijd.


Hallo,

Ik kan me inbeelden dat je dat denkt omdat ik het merk erbij vermeld, maar ik heb hier absoluut geen belang bij. Ik vermeld het merk alleen maar omdat ik met Aloe Vera gels van andere merken ook heb geëxperimenteerd, zonder positief resultaat. Zoals ik al zei: met het sap rechtstreeks van de plant gaat het waarschijnlijk even goed, maar is lastiger vanwege beperkt houdbaar. Zoals in vorige post ook aangehaald.

Andrew

Andrew123 30 juli 2011 12:55

Ik ben vandaag bij wijze van test begonnen met het gebruik van het sap rechtstreeks van de Aloe Vera plant. Ik laat jullie spoedig het resultaat weten.
Ik heb SE al ong. 15 jaar. Ik heb last van roos en aan weerzijden vd neus uitslag. Voor de haarschilfertjes werkt gewone Head & Schoulders bij mij prima. Ik mag wel enkel dit gebruiken want als ik mijn haar 2x na elkaar met een andere shampoo was heb ik het direct terug. :(
Voor het gezicht eerst op aanraden van dermatoloog een creme laten maken met cortisone in. Helpte wel maar mijn huid werd er erg afhankelijk van en ik wou daarvan verlost zijn. Dan geëxperimenteerd met verschillende cremes tot ik een 6-tal jaar geleden toevallig die Aloe Vera probeerde, met direct resultaat. Als ik me goed herinner op enkele dagen niks last meer. Ik moet wel dagelijks smeren, wel in heel kleine hoeveelheden. Soms komt het terug wat op en schilfert het nog een beetje, maar niks in vergelijking met vroeger.
Bij mij helpt een goede nachtrust ook veel, en zoals al aangehaald is stress te vermijden! Als ik op reis ben en veel in de zon kom heb ik een paar dagen erg veel last (zweet en/of zonnecremes) maar na een aantal dagen verdwijnt de SE dan volledig. Zonnebank heeft ook een goed resultaat. Met die keto-en-nog-wat zalf heb ik nog niet geprobeerd.

hamlet 1 augustus 2011 13:46

Kan seb. eczeem bij het scrotum voorkomen? Ik heb sinds een paar dagen namelijk ook daar een droge schilferige huid.. Moet denk ik toch maar een keer langs de dermatoloog ook al is er geen werkend medicijn voor dit eczeem :(

AnthonieH 1 augustus 2011 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamlet (Bericht 287793)
Kan seb. eczeem bij het scrotum voorkomen? Ik heb sinds een paar dagen namelijk ook daar een droge schilferige huid.. Moet denk ik toch maar een keer langs de dermatoloog ook al is er geen werkend medicijn voor dit eczeem :(

Het kan ook heel goed gewoon een schimmel zijn, Hamlet. Dan is het meestal ook een beetje rood en als je er lang mee rond blijft lopen ook plakkerig/vochtig. Bij de apotheek kun je miconazolnitraat 20mg/g om het aan te pakken. Goed doorsmeren, ook een poos nadat het over lijkt.

Strider 4 augustus 2011 22:17

Aloe vera lijkt me wel interessant om een keer te proberen, maar ik moet het op een behaarde hoofdhuid aanbrengen, dus ik zoek eigenlijk iets op waterbasis (geen olie).

Iemand een idee? :)

Hanna 4 augustus 2011 23:54

Het sap van aloë vera is zeer beperkt houdbaar en die aloë-vera-spullen in de winkel bevatten dus allemaal conserveermiddelen met misschien ook nog wel parfum.
Koop gewoon een paar van die planten, zoek diegene uit met dikke bladeren(aloë vera arborescens), snij er iedere dag een blad af, en dan stroomt er al meteen veel sap uit, puur natuur en helemaal niet vettig.
De rest knijp je eruit en daarna schrap je er nog meer uit met een lepel (ofzo).

Strider 5 augustus 2011 14:17

Oke, binnenkort maar eens gaan kijken voor zo'n plant.

Lossen de druppels op in het water? Zou wel erg ideaal zijn.

Zijn er overigens meer mensen die dit hebben geprobeerd?

Hanna 5 augustus 2011 16:45

Waarom zou je het sap oplossen in water? Nee, gewoon puur gebruiken.
Het trekt snel in de huid en daarna kun je er nog een laag overheen doen.

Ik wrijf wondjes in met wel 10 laagjes en dan zijn ze de volgende ochtend helemaal foetsie, zonder littekentje.

Strider 5 augustus 2011 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 288251)
Waarom zou je het sap oplossen in water? Nee, gewoon puur gebruiken.
Het trekt snel in de huid en daarna kun je er nog een laag overheen doen.

Ik wrijf wondjes in met wel 10 laagjes en dan zijn ze de volgende ochtend helemaal foetsie, zonder littekentje.

Omdat ik het met een pipetje wil aanbrengen, om het vervolgens in te masseren :)

Maar goed, waar verkopen ze zo'n plant?

Hanna 6 augustus 2011 00:30

Het sap is zo dun als water, dus met een pipet makkelijk op te zuigen. En als je een blad in de lengte doorsnijdt, zie je wat ze bedoelen met "gel"... dat is hetzelfde sap, maar dan een beetje glibberig als kikkerdril.
Het is trouwens ook goed voor je haar, dus je zou alles erin kunnen smeren en dan later met een kam eventuele groene stukjes "gel" er weer uitkammen.
Aloë's vera verkopen ze in ieder tuincentrum, in allerlei soorten en maten. Alle aloë's vera zijn bruikbaar, maar kies er een paar met dikke bladeren. Is in mediterrane landen eigenlijk gewoon 'onkruid'.
Hij groeit een beetje als een boom: de onderste bladeren verdorren en vallen af, zodat er een stammetje ontstaat.
In Spanje heb ik jaren geleden een stekkie genomen van een Aloë vera arborescens:
http://i53.tinypic.com/2duw31s.jpg

Andrew123 8 augustus 2011 22:28

Ik heb het nu gedurende een dikke week uitgetest: Met pure Aloe Vera blijft de SE op mijn gezicht ook helemaal weg! :D
Ik smeer dagelijks een dun laagje.
Pas op met produkten in de winkel waar Aloe Vera inzit: ik heb er verschillende geprobeerd, zonder succes. Bij eentje werd mijn SE zelfs veel erger. :( Ik heb weet van 1 merk (zoals al vernoemd) waar hetzelfde resultaat als recht vd plant bekomen wordt. Test het best uit met de plant, dat is veruit het goedkoopste.

Groetjes,

Andrew

Hanna 8 augustus 2011 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andrew123 (Bericht 288535)
Ik heb het nu gedurende een dikke week uitgetest: Met pure Aloe Vera blijft de SE op mijn gezicht ook helemaal weg! :D
Ik smeer dagelijks een dun laagje.

Dagelijks één dun laagje sap is voldoende?

Andrew123 9 augustus 2011 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 288545)
Dagelijks één dun laagje sap is voldoende?


Ja, voor mij meestal wel. Sommige dagen als het nodig is doe ik 2x per dag een dun laagje, maar dat gebeurt niet veel.

Nog iets dat ik nog niet vermeld had: Om mijn gezicht te reinigen gebruik ik Head & Shoulders shampoo. :confused:

Hanna 10 augustus 2011 01:05

Nu weet je dus niet of het goede resultaat te danken is aan Aloë vera of aan Head & Shoulders?

Andrew123 10 augustus 2011 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 288640)
Nu weet je dus niet of het goede resultaat te danken is aan Aloë vera of aan Head & Shoulders?

Jawel, want de Aloë Vera gebruik ik nu al een 2-tal jaar (de tube dan) en mijn gezicht wassen met H&S doe ik nog maar 2 weken. Ik had dit op een ander forum gelezen.
Daarvoor waste ik mijn gezicht met een produkt van Kneipp, wat ook goed was, maar nu staat mijn douche iets minder vol met verschillende produkten :rolleyes:

RAAFIE 10 augustus 2011 23:27

Mensen die last hebben van SE,

Probeer is het product "stieprox" als shampoo.
En Loprox Creme voor je gezicht.

In de meeste gevallen is het een schimmel je moet het alleen wel bestrijden met juiste middel die, die schimmel dood.
Proberen is het waard...

Bij mij werkt het.

Ik hoor graag jullie bevindingen.

Strider 11 augustus 2011 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andrew123 (Bericht 288689)
Jawel, want de Aloë Vera gebruik ik nu al een 2-tal jaar (de tube dan) en mijn gezicht wassen met H&S doe ik nog maar 2 weken. Ik had dit op een ander forum gelezen.
Daarvoor waste ik mijn gezicht met een produkt van Kneipp, wat ook goed was, maar nu staat mijn douche iets minder vol met verschillende produkten :rolleyes:

Gebruik dan eens pure Aloë Vera voor een maand zonder andere bijproducten.

Ik ga morgen kijken voor een Aloë Vera plant :)

Strider 11 augustus 2011 13:22

Hanna, is het ook mogelijk om de helft van een blad af te snijden, ipv een heel blad. Of verrot het halve blad dan meteen?

Hanna 11 augustus 2011 13:41

Het sap zal eruit druipen, zonde dus. Kies dan liever een kleiner blad.

Andrew123 11 augustus 2011 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 288731)
Hanna, is het ook mogelijk om de helft van een blad af te snijden, ipv een heel blad. Of verrot het het halve blad dan meteen?

Ja hoor, het verrot enkel aan de afgesneden uiteinden. Je kan dus een tipje van 2 à 3cm (afhankelijk van hoeveel per dag je gaat smeren) van een blad afsnijden en een paar dagen gebruiken door het sap eruit duwen. Na enkele dagen wordt het afgesneden stukje bruin maar heb je de inhoud daarvan toch al opgebruikt... Dan snij je gewoon een nieuw stukje af.
Je zal het wel zien: het wijst zichzelf gauw uit als je een plant hebt.

Andrew123 11 augustus 2011 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 288703)
Gebruik dan eens pure Aloë Vera voor een maand zonder andere bijproducten.

Dus ik reinig mijn gezicht gedurende een maand helemaal niet? :confused:

Geloof me: Na jaren dagelijks de SE onder controle proberen te houden weet ik precies welke van de gebruikte produkten welk effect hebben. Ik heb enkele produkten gevonden die nuttig zijn om mijn gezicht mee te wassen. Die hebben geen negatief effect (is ook al heel wat), maar ook geen uitgesproken positief effect... Aloë Vera wel.

Hanna 11 augustus 2011 14:15

Ik snij een blad van de aloë altijd in zijn geheel af, snij 'm vervolgens in de lengte open, krab met een lepel de inhoud in een schaaltje en verbruik de hele inhoud; smeer het overal, want 't is ook goed tegen droge huid, rimpeltjes, en voor je hoofdharen.
Maar misschien hebben jullie hele grote aloës met enorm grote dikke bladeren.

Strider 11 augustus 2011 14:30

Oke bedankt voor de reacties. De bladeren aan mijn plant zijn vrij groot, vandaar dat ik er maar een stukje van wil gebruiken, zodat ik langer over 1 blad kan doen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:02.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.