Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Medicijnen/haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=81)
-   -   werking fina op kruin (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=14042)

dennis72 14 september 2008 00:09

werking fina op kruin
 
hallo lezers

ik vraag me wat af

Ik ben nu al een aantal jaren jaren aan het kalen, en dan voornamelijk op mn kruin.

Maar nu ik mn kruin eens goed heb bekeken in de spiegel

zie ik dat de kruin wel aardig vol zit met hele kleine lichtkleurige haartjes.

Nu is mn vraag,
kunnen die haartjes weer normale haren worden door finasteride ?
want als het haartjes zijn dan is er ook een wortel lijkt mij

of kan het niks meer worden
en zorgt fina aleen voor behoud ?

mn 2e vraag

doet fina ook iets met de haren die grijs worden ?
kunnen die door fina weer extra pigment krijgen

nou ik hoop op jullie antwoordt

Limbo 14 september 2008 10:49

Fina zorgt soms voor terugkeer van haren die er niet weer waren, maar meestal voor behoud van bestaande haren, en soms doet fina helemaal niets.
Grijze haren zullen er niet hun oiriginele kleur door terugkrijgen. Dat merk ik bij mezelf!

Hanna 14 september 2008 13:47

Gebruik naast de finasteride ook minoxidil, dan krijg je wel hergroei op de kruin. Grijze haren verf je gewoon.

dennis72 14 september 2008 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 177255)
Grijze haren verf je gewoon.

hoe verf je die grijse haartjes zonder dat het opvalt ? :D

ik heb iets gelezen over just for men

dat zou dan niks doen met de haren die nog goed zijn

iemand ervaring met dit spul ?

Limbo 14 september 2008 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennis72 (Bericht 177264)
hoe verf je die grijse haartjes zonder dat het opvalt ? :D

ik heb iets gelezen over just for men

dat zou dan niks doen met de haren die nog goed zijn

iemand ervaring met dit spul ?

Ja, ik heb hier ervaring mee. Het is goedkoop, maar wel troep. Ik laat het nu door de kapper doen. Duurder, maar geen gezeik!

dennis72 14 september 2008 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 177265)
Ja, ik heb hier ervaring mee. Het is goedkoop, maar wel troep. Ik laat het nu door de kapper doen. Duurder, maar geen gezeik!

hoezo gezeik ?

en hoe doet de kapper dat dan ?

verft die alleen de grijze haartjes ? :P

welk middel gebruiken ze daarvoor ?


ik heb ook ooit es iets over koper gehoord

als je dat slikt dan zou dat helpen tegen grijs worden

weet iemand daar wat van ?

Hanna 14 september 2008 18:39

Just for Men gaat volgens mij volgens precies dezelfde werkwijze als kleurshampoo van Guhl Ultra Mild zonder ammonia.

Je koopt de meest geschikte kleur, vermengt thuis de 2 componenten, smeer dat op het haar en laat dat inwerken; hoe langer je 't laat inwerken (max. 30 min.) des te meer het haar de kleurstof absorbeert. De eerste keer doe je b.v. maar 10 minuten inwerktijd, dan uitspoelen en kijken of je daarmee tevreden bent. Zo niet, dan doe je de volgende keer 20 minuten inwerktijd, enz. Je kunt het spul ook op een kammetje of oude tandenborstel doen en daarmee alleen enkele plukjes haar verven.
Doe het onder een kraan en niet onder de douche, om een grote kledderpartij in de douche te voorkomen. Verder is er echt totaal geen kunst aan.

Limbo 14 september 2008 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennis72 (Bericht 177272)
hoezo gezeik ?

en hoe doet de kapper dat dan ?

verft die alleen de grijze haartjes ? :P

welk middel gebruiken ze daarvoor ?

Gezeik=knoeien met de verf zodat niet alleen je haren, je andere lichaamsdelen, je kleding maar ook nog de omgeving geverfd worden.
Tenzij je een partner of zo hebt die het wel even voor je doet, maar ook dan gaat het nog wel eens mis.
Daarnaast het gevaar dat je bepaalde stroken te dun insmeert.

Een kapper doet hetzelfde, alleen beter, sneller en veiliger. Maar helaas ook duurder!

Hanna 15 september 2008 02:03

Ik kleur mijn haar al jarenlang zonder enig probleem, maar wel boven de wastafel of ook wel eens onder de keukenkraan, maar nooit onder de douche, want dan zou de hele douche en mijn hele lichaam donkerbruin worden. De wastafel is naderhand altijd heel makkelijk schoon te krijgen, gewoon met water.
Ik schop wel even de badkamermatjes aan de kant en alle handdoeken die eventueel volgespetterd zouden kunnen worden, leg een oude handdoek klaar die ik speciaal voor deze klus apart hou, trek een oud T-shirt aan en de plastic handschoenen die erbij geleverd worden of betere chirurgenhandschoenen(die zitten veel strakker), smeer dan de kleurstof in het haar, verdeel het goed over alle haren, daarna laat ik 't de gewenste tijd intrekken en spoel het dan uit. Drogen, föhnen, klaar, voor €5 (want ik bewaar de oude schoongemaakte flesjes, zodat ik de nieuwe flesjes voor de helft kan overgieten in oude flesjes; ik heb niet zo idioot veel verf nodig)

Als je de hele hoeveelheid verf gebruikt, is het praktisch onmogelijk om haartjes te missen; behalve misschien als je een superweelderige haardos tot ver over je schouders hebt.

.

Limbo 15 september 2008 10:13

Ja Hanna, jij bent er handig in en hebt het geduld er voor. Ik niet...

nieuwhaar 15 september 2008 14:10

Het is off-topic maar toch even melden;

Kruidvat verkoopt tegenwoordig ook spoelingen voor mannen.
Stuk goedkoper ( Euro 5,..) , werkt langer en makkelijker aan te brengen.

Ik smeer mijn gezicht langs de haren,oren en nek met vaseline in zodat de spoeling niet op mijn huid blijft zitten, valt namelijk niet mee om het eraf te krijgen.

Bij het Kruidvatspul moet je haar vochtig zijn tijdens "aanbrengen".
Dus voor een betere spreiding kam ik het door mijn vochtige haren heen, werkt perfect!

Hanna 15 september 2008 14:40

Nog even off-topic:

Of de kleuring voor mannen of voor vrouwen is, maakt natuurlijk niks uit. De fabrikanten zijn gewoon zo slim geweest om apart iets "speciaal voor mannen" op de markt te brengen, omdat veel mannen geen vrouwenspul durven te kopen of te gebruiken.

Ik ben net even naar het Kruidvat geweest om Just for Men en het Kruidvat-merk te bestuderen: beide bevatten die stinkende ammonia, in tegenstelling tot Guhl Ultramild.
Bovendien is die Kruidvat-haarverf èchte permanente haarverf, dus flink agressiever dan kleurshampoo. En als je per ongeluk een verkeerde kleur hebt gekozen, krijg je die er dus niet meer uit.
Bij Guhl Ultramild (en ik neem aan alle andere merken ook) kun je voor een optimaal resultaat beter eerst je haar goed vetvrij maken door met shampoo te wassen en daarna in het nog vochtige haar de kleuring aan te brengen. Wil je juist geen overdreven keurig effect, dan doe je dit uiteraard niet.

.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:09.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.