Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Beauclinic HT 2200 grafts (Haarbesparend) 04-12-2020 (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39439)

Hans90 10 december 2020 13:06

Beauclinic HT 2200 grafts (Haarbesparend) 04-12-2020
 
2 Bijlage(n)
Hallo,

Ik heb een week geleden een HT laten doen bij Beauclinic.
Ik heb gekozen voor een haarbesparende HT. Er zijn 2200 grafts geplaatst. Ik heb bewust gekozen voor een volwassen haarlijn (niet te laag).

Mijn keuze is op beauclinic gevallen na veel onderzoek op internet en na het zien van de resultaten van anderen. Ook las ik veel positieve reviews. Na het adviesgesprek heb ik nog contact gehad met de directeur (Martin) om nog een aantal vragen door te nemen. Hij kwam op mij over als iemand die realistisch is, geen foute verkooppraatjes en was eerlijk over het te verwachten resultaat.

Ik was erg zenuwachtig voor de behandeling, vooral voor de prikken. Ik moet eerlijk toegeven dat de pijn mij is tegengevallen. Vooral aan de voorzijde heb ik de prikken behoorlijk gevoeld en er moest veel bijgespoten worden omdat ik de verdoving sneller afbrak. Dat is niet aan beauclinic te wijten, ik heb bij de tandarts en bij de kaakchirurg ook meegemaakt dat de verdoving snel raakt uitgewerkt. Zal iets genetisch zijn vrees ik.
Hierdoor heb ik af en toe wel last gehad, vooral bij het terugplaatsen was mijn hoofd erg gevoelig en voelde ik steken. Was even afzien dus.

Ik heb foto's bijgevoegd. Zoals ik aangaf heb ik voor haarbesparend gekozen, omdat ik liever niet kaal ga. De foto's zijn van vlak na de ingreep.

Ik zal hier af en toe een update plaatsen

Lennard 10 december 2020 16:24

ziet er netjes uit

themen 10 december 2020 17:42

Keurig!!

Hans90 14 december 2020 19:46

4 Bijlage(n)
Dank voor de reacties! update na 10 dagen.
Donor is nog wat gevoelig en groeit goed dicht. Vandaag voor het eerst aan het werk geweest. Los van de reacties over mijn opgeschoren zij en achterkant geen reacties gehad over mijn voorhoofd. Draag het haar er overheen en doordat mijn haar krullend is kan ik de inhammen redelijk bedekken (met de nodige styling:P)

Zal over een tijdje weer een update plaatsen.

themen 15 december 2020 10:05

Ik heb het gewoon verteld tegen iedereen. Echt iedereen was geinteresseerd en stelde vragen hoe het proces in zijn werk gaat. Reacties zijn louter positief en mensen denken aan je. Op de dag zelf stuurde ze kaartjes en appjes om succes te wensen. Dat is als je transparant blijft.

Opvallend was dat de oudere mannen tegen wie ik het vertelde (40-60 jaar) gaven stuk voor stuk aan dat ze er ook last van hadden (of hebben gehad) en waren zeer geïnteresseerd. Dat zijn leuke gesprekken

Hans90 15 december 2020 22:09

Op zich is het geen ramp als ze het zouden weten, maar gevoelsmatig vind ik het minder prettig om er met anderen over te praten. Als ze er naar vragen of het valt ze op dan speel ik open kaart, maar dat de focus er niet zo op ligt vind ik prettig.

Ik heb in mijn werk ontzettend veel contact met mensen. En dat maakt dat ik ook niet zoveel zin heb om het telkens toe te lichten.

Maar hoe jij ermee omgaat vind ik wel positief en luchtig! Zeker een kwaliteit en mooi dat je daar op zo'n manier een weg in kan vinden.

themen 16 december 2020 11:48

Het is heel simpel: als jij je er niet prettig bij voelt moet je dat niet doen!

Ziet er verder goed uit!

Lennard 17 december 2020 09:04

Ziet eruit alsof het met zorg gedaan is, alleen jammer dat het zo ontzettend duur is bij beauclinic. Wat waren de werkelijke kosten als ik vragen mag?

Hans90 17 december 2020 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lennard (Bericht 453962)
Ziet eruit alsof het met zorg gedaan is, alleen jammer dat het zo ontzettend duur is bij beauclinic. Wat waren de werkelijke kosten als ik vragen mag?

Bedankt voor het compliment!

Ik betaalde 5900 euro voor 2200 grafts. Ik heb de prijzen vergeleken met andere Nederlandse klinieken en het ligt allemaal rond deze prijs. Het is veel geld, maar het is ook hoe je het bekijkt. Je hebt er voor de rest van je leven plezier van en goedkoop kan ook duurkoop zijn. Het feit dat het prijziger is maakt ook dat ik een kwalitatief goede behandeling en resultaat verwacht. Bijv. als ik een auto koop krijg ik voor 15.000 een Dacia en voor 50.000 rij je in een mercedes. Betekent niet dat die Dacia niet goed is, maar met een mercedes heb je net wat meer kans dat je meer tevreden bent en kwaliteit hebt. Uiteraard een metafoor, maar zo kijk ik er naar.

In Turkije ben je goedkoper uit, maar zie ook wel eens resultaten waar ik van schrik. Het is wel je hoofd waar je iets aan laat doen. Als dat mislukt ben je voor je leven getekend. Met een auto is dat natuurlijk anders! Een dacia kun je altijd nog inrruilen voor een Mercedes hahah.

Ik zeg overigens niet dat een transplantatie in NL niet kan tegenvallen qua resultaat. Risico's loop je altijd, maar de kans is naar mijn idee wel veel minder als je niet alleen afgaat op zo goedkoop mogelijk.

Svartal 9 januari 2021 19:11

2 Bijlage(n)
Ben destijds ook voor Beauclinic gegaan door vergelijkbare conclusies, alleen ben ik daar nu (zo,n 2,5 jaar later) toch niet echt goed tevreden over met het eindresultaat dat ik nu heb.
[ATTACH]Bijlage 17792[/ATTACH]

Het probleem voor mij is toch wel dat zelfs bij het beste volume en model er nog altijd een zeer duidelijke scheiding zichtbaar is met het getransplanteerde gedeelte.
Ik had destijds 1200 grafts.

hdmi2 10 januari 2021 12:33

Dit is inderdaad geen fijn resultaat. Ik wacht nog op het moment dat ik hier echt een geslaagd resultaat van Beau Ie. Links naar andere topics mogen,maar die zijn er gewoonweg niet.

Svartal 10 januari 2021 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hdmi2 (Bericht 454106)
Dit is inderdaad geen fijn resultaat. Ik wacht nog op het moment dat ik hier echt een geslaagd resultaat van Beau Ie. Links naar andere topics mogen,maar die zijn er gewoonweg niet.

Zeker niet fijn.
En nu toon ik nog het best mogelijke resultaat met kapsel en volume.
Zit het niet in model of heb je een keer een hoedje of petje op gehad of het regent en beetje etc... dan krijg je al vrij snel een zeer vertekend beeld, eentje waarbij mensen snel zullen denken wat is daar gebeurt, oftewel het laatste wat je wilt als je een behandeling als deze aangaat.

Ben er helaas nu wel achter gekomen dat ik niet de enige ben die achteraf niet echt goed tevreden is met het resultaat bij Beauclinic.

Ben destijds ook niet meer op gesprek gekomen om dit resultaat te bespreken met de personen daar want uit ervaring van andere was het mij wel duidelijk dat je daar niks mee opschiet.

Zal voor mij nu helaas een 2de behandeling op termijn worden waar ze hopelijk de dichtheid kunnen verbeteren, en ben gelukkig al te weten gekomen dat dit mogelijk is, maar ja dit moet normaal niet nodig zijn toch?

Hoop het beste voor de persoon van dit topic maar ben er nogmaals uit ervaring van andere wel achter gekomen dat Beauclinic wel iets meer aandacht mag krijgen als het gaat over matig tot slecht resultaat voor de mensen die deze ingreep overwegen.

Hans90 10 januari 2021 22:19

@Svartal

Mag ik vragen door welke arts je behandeld bent bij Beauclinic?
Wanneer ik je foto's zie vraag ik mij af of er vooraf ook goed avies is gegeven mbt de kwaliteit van je donorharen. Op de foto lijken het veel singlegrafts waardoor de dichtheid niet optimaal is. Ik begrijp wel dat je niet tevreden bent.

Ik moet mijn eindresultaat nog afwachten. Je bent de tweede die ik hoor over een minder resultaat. Ik zie en hoor overigens ook veel verhalen van mensen die wel tevreden zijn. Maar neemt niet weg dat ik me door dit soort verhalen toch een beetje begin te knijpen.

themen 10 januari 2021 22:35

@Hans je draait het nu niet meer terug. Zoals in mijn topic gelezen ben ik bij Veldhoven én Beau op consult geweest. De focus van Veldhoven was duidelijk kwaliteit en het beste resultaat. Ze confronteerde me met een hoog aantal grafts, dus ook hogere rekening en 2 dagen behandelen. Ze gaven gelijk toe: we weten het, het is niet niks zoveel grafts (3150g) en 2 behandeldagen zijn extra zwaar maar dan heb je wel het juiste resultaat. Ze zagen duidelijk dat ik het extreem spannend vond. Ze deden absoluut geen moeite me over te halen maar benadrukte het resultaat en gaven me alle concrete info.

Bij Beau was men nonchalant. Keken me een keer aan: muaaa ongeveer 2500g op 1 dag. Verder geen kritisch onderzoek. Geen donor opgemeten, geen ontvangstgebied gemeten. Geen flauw idee over het aantal cm2 en dichtheid is met geen woord over gerept.

Ja, ik zou met 2500g klaar zijn
Ja, het zou maar 1 behandel dag zijn
Ja, het zou minder kosten

Zeer verleidelijk om dan de weg van minste weerstand te kiezen. Zeker als je bang bent voor de behandeling. Toch gekozen voor Veldhoven en zeer blij want het zij meer dan 3.500g geworden. Ik weet 100% zeker dat als ik voor Beau had gekozen dat het resultaat absoluut minder geweest zou zijn met ruim 1.000g minder...ik lees op dit forum best wat topics waar men zich laat behandelen bij beau met grotere oppervlakten en minder grafts. Dat ga je gewoon zien...

Dave12345 27 januari 2021 15:01

Themen dat is de reden waarom ik ook voor Veldhoven ga.
Heb dinsdag consult ben zeer benieuwd:)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:59.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.