Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Geld terugeisen bij niet gewenst resultaat, ervaringen? (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39543)

Michael2019 10 februari 2021 21:58

Geld terugeisen bij niet gewenst resultaat, ervaringen?
 
Ik lees soms hier en daar weleens topics van mensen die niet tevreden zijn na een HT. Lage dichtheid, grafts die niet allemaal uitkomen etc etc.

In hoeverre sta je in je recht om je geld terug te eisen in dit soort gevallen?
Moet je niet wettelijk eerst een herstelbehandeling aangaan alvorens aansprak te maken op je geld?

Ik kan me namelijk ook voorstellen dat het vertrouwen beschaamd is na de 1e behandeling, en je daarom geen herstelbehandeling wilt aangaan maar juist naar een andere kliniek wilt gaan.

Ben benieuwd naar wat ervaringen, succesverhalen of juist herstelbehandelingen.

Michael.

Hairgroww 10 februari 2021 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael2019 (Bericht 455299)
Ik lees soms hier en daar weleens topics van mensen die niet tevreden zijn na een HT. Lage dichtheid, grafts die niet allemaal uitkomen etc etc.

In hoeverre sta je in je recht om je geld terug te eisen in dit soort gevallen?
Moet je niet wettelijk eerst een herstelbehandeling aangaan alvorens aansprak te maken op je geld?

Ik kan me namelijk ook voorstellen dat het vertrouwen beschaamd is na de 1e behandeling, en je daarom geen herstelbehandeling wilt aangaan maar juist naar een andere kliniek wilt gaan.

Ben benieuwd naar wat ervaringen, succesverhalen of juist herstelbehandelingen.

Michael.

Als je de overeenkomst leest, dan zul je opmerken dat ze daarin woorden toepassen waardoor ze volledig zijn ingedekt wanneer je niet tevreden bent! Helaas weten klinieken dondersgoed dat het resultaat tegen kan vallen doordat grafts niet allemaal uitkomen, maar word je hier in het begin niet op aangewezen en zullen zij zich uiteindelijk indekken door in de overeenkomst woorden te gebruiken als ''verwachtingspatroon'' waardoor het lijkt of jij dege bent die te hoge verwachtingen had en niet dat de behandeling zo slecht is. Zie dan maar is juridisch te bewijzen wat nou een reële verwachtingspatroon is of een te lage, of een te hoge verwachtingspatroon is, en welke grafts wel en welke grafts niet zij doorgekomen. Dat is niet te doen gewoon en dat weet elke kliniek vandaar dat ze vaak van dit soort woorden gebruiken in hun overeenkomst. En als jij een zaak aanspant dan zul jij met bewijzen moeten komen dat zij hun werk niet hebben gedaan en precies aan moeten tonen waar en hoeveel grafts mis zijn gegaan etc, etc,,,,De wet zegt: Wie Eist Bewijst!

MrHair 11 februari 2021 21:21

Ik denk ook dat je niet naar dezelfde kliniek zult gaan als de resultaten daarvan tegenvallen. Vooral bij de klinieken in Turkije :) Gelukkig is er dit forum waarop je jouw verhaal kan doen. Daar heb je zelf niets aan, maar anderen wel.

Svartal 11 februari 2021 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrHair (Bericht 455340)
Ik denk ook dat je niet naar dezelfde kliniek zult gaan als de resultaten daarvan tegenvallen. Vooral bij de klinieken in Turkije :) Gelukkig is er dit forum waarop je jouw verhaal kan doen. Daar heb je zelf niets aan, maar anderen wel.

Juist daarom heb ik me recent uitgelaten over mijn ervaring bij Beauclinic.
Iedere persoon die dat leest en ook de moeite neemt om vervolgens even verder te zoen naar negatieve ervaring over Beau zal dan heel erg snel die naam vergeten als optie voor een behandeling.

Svartal 11 februari 2021 23:50

Met geld terug heb je uiteindelijk nog steeds geen goed resultaat als dat tegen is gevallen.
En een goed resultaat is waarom mensen hier aan beginnen, ok geen kosten/geld terug is beter dan geld kwijt aan een slecht resultaat.
Alleen wil je vervolgens een goed resultaat dan moet je toch weer een behandeling met de bijkomende kosten, en dan kies ik toch liever voor in 1 keer goed.

Maar ik had bijv ook liever meer uitgegeven en een goed resultaat gehad destijds, dan nu met een slecht resultaat zitten totdat ik een "herstelbehandeling" laat doen.

Dat mensen zich uitspreken over de resultaten is uiteindelijk veel belangrijker, wist ik destijds over negatieve ervaringen van anderen bij Beauclinic en het verleden van de 2 eigenaars dan was ik daar nooit gekomen.

Mikeye 13 februari 2021 22:25

Het hangt idd van je vertrouwen in de kliniek en ook in de specifieke behandelend arts/team af. Ik was ook niet tevreden na mn eerste behandeling maar heb in goed overleg nog een behandeling gehad (bij Transhair) en de resultaten zien er tot nu toe (in juni behandeld aan kruin) al een stuk beter uit. Ik heb wel bewust voor een andere behandelend arts gekozen en heb de behandeling ook beter ervaren. Ik heb er wel voor betaald maar relatief weinig, het is echt wel naar rato gegaan van wat er wel/niet gelukt was.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:22.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.