Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Seborroïsch eczeem (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851)

Joellie 31 maart 2009 03:21

:PGuhl werkt om te janken..ruikt wel lekker..



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dipo321 (Bericht 197665)
Ok,

Ik ga nu morgen eerst die tip met die Guhl antiroos proberen, mocht dit niet werken dan ga ik die heksenmix (@joellie)proberen (hahahaha) We kunnen der beter om lachen dan janken maar al met al blijft het zwaar kut.

Groeten,

Dick


jehan 31 maart 2009 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joellie (Bericht 197545)
Koop bij de AH appelazijn
Koop Selsun bij de apotheek
Koop Loreal elvive witte fles groene rand.

mix het doorelkaar tijdens het wassen.. niet te veel Selsun gebruiken
en wassen maar! EXTREEM GOED NASPOELEN..

Joellie, hoe ben je in godsnaam op dit recept gekomen?
Waarom bijvoorbeeld moeten we niet het volgende recept gebruiken?

Koop bij de Hoogvliet de huismerk olijfolie,(moet wel extra-vergine zijn)
Koop Denorex bij de apotheek
Koop Guhl rozemarijnshampoo bij de betere drogist

mix het door elkaar vóór het wassen, niet te veel olijfolie gebruken, niet te lang wassen, spoel het SUPERGOED UIT.
;)

Volgens mij is het de bedoeling van dit forum, om ervaringen uit te wisselen. Als er een kant en klare oplossing zou zijn die voor iedereen zou werken, zou dit forum niet bestaan.
Heb je een oplossing die voor jou werkt, dan is het prima als je die noemt, vergeet niet dat wat bij jou werkt, niet bij iedereen hoeft te werken.
Joellie, je zegt een methode te kennen die SE geneest, waarom probeer je die zelf niet eens?
Joellie, je zegt steeds maar weer hetzelfde, waarom? Als je iets vaker herhaalt wordt het meer waar?
De medische wetenschap heeft de oorzaak van SE nog niet achterhaald, maar Joellie weet zo de oorzaak uit haar mouw te schudden. Bij mij zit het in ieder geval gewoon wel in de familie, mijn vader heeft altijd enorme last van roos gehad, ik evenzo, maar na mijn veertigste kreeg ik opeens een rode plek onder de haargrens, waar een litteken zit, die plek heeft zich uitgebreid en het is op andere plaatsen begonnen, over mijn hele schedel, in en achter de oren, langs de hele haarlijn, langs de neusvleugels, op mijn borst en onder mijn kin in mijn nek. Al met al storend, maar niet iets waar ik me echt druk om maak.

Joellie, het is prima dat je je zegje doet en een beetje humor af en toe kan zeker geen kwaad. Maar herhalen gaat vervelen.:P

Tenslotte nog een tip: misschien is het zinvol om je profiel eens aan te passen, want als ik een berichtje van jou lees, staat de helft van mijn scherm vol met de informatie uit je profiel.

Joellie 1 april 2009 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jehan (Bericht 197841)
Joellie, hoe ben je in godsnaam op dit recept gekomen?
Waarom bijvoorbeeld moeten we niet het volgende recept gebruiken?

Koop bij de Hoogvliet de huismerk olijfolie,(moet wel extra-vergine zijn)
Koop Denorex bij de apotheek
Koop Guhl rozemarijnshampoo bij de betere drogist

mix het door elkaar vóór het wassen, niet te veel olijfolie gebruken, niet te lang wassen, spoel het SUPERGOED UIT.
;)

Volgens mij is het de bedoeling van dit forum, om ervaringen uit te wisselen. Als er een kant en klare oplossing zou zijn die voor iedereen zou werken, zou dit forum niet bestaan.
Heb je een oplossing die voor jou werkt, dan is het prima als je die noemt, vergeet niet dat wat bij jou werkt, niet bij iedereen hoeft te werken.
Joellie, je zegt een methode te kennen die SE geneest, waarom probeer je die zelf niet eens?
Joellie, je zegt steeds maar weer hetzelfde, waarom? Als je iets vaker herhaalt wordt het meer waar?
De medische wetenschap heeft de oorzaak van SE nog niet achterhaald, maar Joellie weet zo de oorzaak uit haar mouw te schudden. Bij mij zit het in ieder geval gewoon wel in de familie, mijn vader heeft altijd enorme last van roos gehad, ik evenzo, maar na mijn veertigste kreeg ik opeens een rode plek onder de haargrens, waar een litteken zit, die plek heeft zich uitgebreid en het is op andere plaatsen begonnen, over mijn hele schedel, in en achter de oren, langs de hele haarlijn, langs de neusvleugels, op mijn borst en onder mijn kin in mijn nek. Al met al storend, maar niet iets waar ik me echt druk om maak.

Joellie, het is prima dat je je zegje doet en een beetje humor af en toe kan zeker geen kwaad. Maar herhalen gaat vervelen.:P

Tenslotte nog een tip: misschien is het zinvol om je profiel eens aan te passen, want als ik een berichtje van jou lees, staat de helft van mijn scherm vol met de informatie uit je profiel.

Hey Jehan,

Bedankt voor de tip!

Stresskipje 3 april 2009 09:15

Hoi allemaal,

Ik vrees dat ik ook met dit eczeem rondloop. Nooit een echte diagnose gehad trouwens, alleen een huisarts die zei het is waarschijnlijk dat en dat. Ik heb het echter alleen in mijn wenkbrauwen en wimpers. Een poosje geleden dacht ik dat het allemaal wel meeviel met de schilfers en de jeuk, maar ondertussen is het weer helemaal terug. Gek wordt ik ervan. En dan die wenkbrauwharen en wimpers die steeds maar voorbij dwarrellen. Om triest van te worden. Ze groeien ook weer heel hard aan hoor, ze blijven alleen niet zitten. Ik maak nu mijn ogen schoon met water met babyshampoo. Ik heb van de huisart Ketoconazol creme gekregen voor mijn wenkbrauwen, maar er staan nog net teveel haren om dit er lekker ingesmeerd te krijgen zonder dat ik de rest van de week met restjes creme rondloop. Ik ben nu dan ook overgestapt op rooscure waar ik ze af en toe mee was. Iemand verder nog tips voor deze gebieden?

Groetjes......

dipo321 7 april 2009 13:10

Ok, Guhl haalt niks uit, vanmiddag heksenmix halen en vanavond wassen!! Ben benieuwd ..................


Dick

jehan 7 april 2009 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dipo321 (Bericht 198694)
Ok, Guhl haalt niks uit, vanmiddag heksenmix halen en vanavond wassen!! Ben benieuwd ..................


Dick

Eén week geprobeerd en nu al afgeschreven? Wat verwacht je? Een middel dat al je problemen met toverslag oplost?
Geef het een maand, of maak het flesje op, kijk of je verbetering merkt. Het is niet realistisch om meer te verwachten dan dat het de schilfering vermindert en hopelijk ook iets van de roodheid.

Betreffende de problemen met wenkbrauwen. Dit is bij mij ook de vervelendste plek, vooral ook omdat het bij mij vooral tussen de wenkbrauwen zit en ook aan de onderkant van de oogkassen. Op het ogenblik heb ik het rust gegeven, dus helemaal geen werkzame stoffen, alleen 's-avonds wassen gewoon met zeep en lauw water, goed afspoelen en daarna insmeren met glycerine of vaseline (mijn ervaring is dat juist gedurende de nacht de problemen toenemen). De roodheid en schilfering neemt nu iets af.

Soldaat 8 april 2009 11:41

Guhl rozemarijn haalt bij mij niet het SE weg maar helpt wel prima tegen de jeuk. Heb al een aantal weken vrij weinig last van jeuk. Dit vind ik al een hele opluchting.

De haren blijven echter dagelijks met bossen uitvallen (toch wel zo'n 150-200) en met douchebeurten als m'n haar gedroogd is vallen er zeker wel 500 haren uit. Ook zit mijn hoofd na 3 dagen niet douchen weer vol met schilfertjes en witte bolletjes rond de hoofdhuid. Bah.

Een echte oplossing is Guhl rozemarijn dus voor mij zeker niet. Dat het helpt tegen de jeuk en verder een vrij zacht/non-aggressief middel is vind ik fijn.


Binnenkort maar weer es naar de dermatoloog. Ik ben van plan om hem te vragen of het misschien aan de darmen kan liggen, of aan dat ik vrij vaak moe ben terwijl ik niks zwaars doe, of het helpt om mijn haar erg kort te doen (stekeltjes ipv half lang), etc.


Ik slaap eigenlijk ook dagelijks maar tussen de 7-8 uur. Zeker niet meer. Kan dit SE verergeren?

leonV 8 april 2009 12:45

Mensen,

Ik heb sinds mijn 17e last van seborroisch eczeem op mn neus, jukbeenderen en mijn kin, nu 22.. Tot mn 20e doktoren en dermatologen afgestruind, resultaat ketaconozal met en zonder hormonen.. Hielp aardig, maar is heel vet, en kreeg op die gebieden veel puisten en de roodheid nam niet echt af.. Ben toen tea tree olie gaan gebruiken, werkt perfect, nergens meer last van.. Is een homeopathische middeltje, wat je moet deppen of smeren op de getroffen gebieden.. Dit doe ik 2 maal per dag, 's ochtends en 's avonds.. Enig nadeel is dat het enorm stinkt, maar dat is ook snel vervlogen.. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.. Weet uit ervaring dat je heel onzeker kan worden met dit probleem.. Succes allemaal en sterkte!!

Groeten Leon

Jan5 8 april 2009 22:17

Hallo allen
Ik ben 50 jaar, al een hele tijd last van enorme schilfers op de hoofdhuid, daardoor ook haar uitval. Van alles uit geprobeerd, tot ik het niet meer kon houden van de jeuk, en me schaamde voor de korsten cq schilfers, naar de dermatoloog geweest en die constateerde seborisch exzeem.
Heb verschillende middelen geprobeerd, de laatste die ik van hem gekregen heb is Ketoconazol shampoo, dit hielp voor 2 dagen dan begon het weer te jeuken bij de haargrens bij mijn oren, dus weer wassen, daarna van alles op biologische basis geprobeerd maar niets hielp. Via via kreeg ik een tip van iemand die het zelfde had en die van de schilfers en korsten af is, hij gebruikte shampoo en voedend haar masker van Saprowell een eco product, er staat op de site nog een haarmasker, die diegene ook gebruikt en afwisseld. Ik het opgezocht op internet en besteld, en wonder boven wonder helpt het bij mij erg goed, ik hoef mijn haar niet meer te wassen, omdat mijn hoofdhuid jeukt of dat er schilfers zijn. In het begin heb ik het 3 x per week gebruikt (het ziet er wat vervelend uit want het haarmasker moet 20-30 minuten in werken met een douche muts op, maar ik ben van de kwaal af, tot nu toe, want ik kan het zelf nog niet geloven na al die jaren. Ik gebruik het nu wanneer mijn haar vet wordt of dat het voor de frisheid gewassen moet worden. Ik ben mijn tipgever erg dankbaar, ik gebruik het nu 3 maanden en het werkt nog steeds, niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk geeft het mij vertrouwen, zonder die vieze schilfers en korsten op het hoofd.
Je kan deze middelen vinden op www.saprowell.nl
Hopenlijk hebben jullie er wat aan.

solartje 16 april 2009 12:19

Even mijn verhaal.

Ik heb sinds een 5tal jaar (ben nu31) last van symptomen die mij doen denken dat ik SE heb.

symptomen

- Grote schilfers en jeuk op men hoofd. Vooral aan de randen van men haar. (bakkebaarden, voorhoofd rand met haar, etc)
- Ik heb geen last van haaruitval.
- Rond mijn neus is het ver altijd rood en schilfert het altijd
- rest van men gezicht heeft soms last van schilfers, die als ik ze weghaal een heel rode huid achterlaten. soms valt het mee, soms is het echt erg. Vooral de zone van de snor, en de wangen.
- ik heb het nergens anders op mijn lichaam
- ik heb geen last van mijn stoelgang, maar heb wel in het verleden wat darmproblemen gehad (darmspasmen, krampen, en veel flatulatie :) )
- ik heb vroeger vaak veel antibiotica moeten nemen (chronisch angine, en moet per jaar toch 3 keer mij laten behandelen met antibiotica voor longontsteking en keelonstekingen)
- Mijn zus en haar zoontje hebben er ook last van
- ik heb geen puistjes of blaasjes. (tenzij van een ingegroeid baardhaartje ofzo)
- Ik heb geen gele roos of het stinkt niet. Het zijn gewoon grote schilfers (3mm a 8mm) op mijn hoofd, en kleine schilfers op mijn gelaat. kleur = wit.



opvallende nota: Als ik in het buitenland zit (juli/aug), gaat het in een dag of 3 weg en ben ik ervan verlost. Als ik terug in belgie ben, blijft het meestal weg tot beperkt, tot het in september oktober terugkomt. Zee lucht, zeewater en zon is echt HET wondermiddel voor mij. Daarom ook mijn vraag: ligt een oplossing niet eerder in die richting? wat zonnebanken, en zeezout mengen met water en ons hoofd en gezicht daarmee wassen?


Was er enkele jaren geleden eens naar een dermatoloog gegaan, (vooral voor de haarschilfers, omdat die toen het ergst waren. schilfers in het gelaat zijn pas na 4 jaar gekomen). die wist niet wat het was, en dacht aan melkkorstjes, maar dat zou dan niet mogelijk zijn bij volwassen. op ander forum, zou het toch mogelijk zijn , en vorige weeg dan toch maar amandelolie gaan gekocht en shampoo voor melkkorstjes... zal zien hoe het afloopt.

Soms is het echt erg, en ik zit continu aan men hoofd te krabben, ter ergernis van mijn vrouw. Soms word ik er zo ZOT van , dat ik krab tot het helemaal bloed. bleef dan over met dikke bloedkorsten van te krabben,en ik durfde gewoon niet meer naar de kapper te gaan. toen ik het toch durfde, krijg ik en WOW WTF reactie van de kapster, luid genoeg voor alle andere klanten... Om u dood van te schamen...)

Heb er mij beetje bij neergelegd nu. als ik de post lees, heb ik soms wel zin om alle middeltjes te testen, en soms heb ik zoiets van: er bestaat nog niet echt een middel voor, dus wachten dan maar. Geen zin om allerlei brol om mij te smeren, cortisonen, verdunnende huid, haaruitval.. ik wil het allemaal niet weten. de teleurstelling zou het alleen erger maken.

Het enige wat ik nu een tijdje gebruik is nivea, en eerlijk gezegd: je schilfers vallen minder op, door de nivea, maar weg zijn ze zeker niet en het verbeteren doet het eigenlijk ook niet, het camoufleert het gewoon een beetje.

Ik zie dat hier veel ervaring op dit forum is, en ik ben bereid nog 1 maal iets proberen, en mijn vraag naar julie toe. Als je 1 product zeker zou moeten probere, welke zou het zijn.

ik ben geneigd om de heksenmix te gebruiken. de afzonderlijke producten levern bij sommige resultaten, dan zal de mix ook zeker niet slecht zijn. Het ergste van al vind ik gewoon mij gezicht... Het ziet er gewoon niet uit. Soms wil ik gewoon een dag vrijaf nemen, opdat niemand het zou moeten zien. Ik ben niet echt een eideltuit, maar zoiets raakt me toch als man. Je kan het gewoon niet verstoppen op je gezicht.

myron 17 april 2009 23:06

Ik gebruik 1 x per week nizoral en 1x per week stieproxal. Met die 2 middelen bereik ik toch goede resultaten, mijn vet haar is veel minder erg geworden waardoor ik ook veel minder last van jeuk heb. Vooral die stieproxal vind ik goed, mijn haar krult er minder van en blijft mooi plat hangen.

Ook neem ik voor het aanbrengen van shampoo de tijd om eerst mn haar grondig te spoelen met kouder water. Na de shampoobeurt die ik 5-10 min laat intrekken spoel ik terug grondig met koud water. Drogen doe ik niet want dat droogt de hoofdhuid dan weer teveel uit wat nefast is voor de talg productie.

Mijn haaruitval blijft wel nog gelijk, maar dit zal weldra hoop ik ook wel beteren, want ik heb telogeen efflivium. Maar ik ben van mijn vet haar af waar ik eigenlijk al zeer tevreden mee ben, ik ben nu af max om 2 dagen wassen.

Ik let daarnaast ook erg op mijn voeding, ik merk dat minder vetten en suikers eten zeer veel uitmaakt, blijkbaar kwam een deel van die suikers en vetten via de bloedbaan er weer langs mijn hoofdhuid uit wat daar dan tot irritatie leidde.

Tarco 18 april 2009 10:35

Ik heb al vele jaren last van een SE in mijn rechterwenkbrauw en op mijn neus. Heb zowat alle dermatologen in de streek afgelopen en alle mogelijke middeltjes geprobeerd... Bijna niets had effect, enkel Elidel een beetje (afremmend effect) en sommige cortisonencremes ook, maar die mogen niet langdurig gebruikt worden en het eczeem bleef altijd nog wel lichtjes zichtbaar.

Sinds een half jaar of zo gebruik ik Protopic (0.03%) en dat werkt echt perfect! 1x om de 2-3 dagen smeren en mijn SE komt niet meer terug. Echt compleet verdwenen! Als ik het een week of zo niet gebruik, dan zie ik wel dat het zich terug begint te ontwikkelen, maar ik blijf dus gewoon regelmatig smeren. Gelukkig kan langdurig gebruik van Protopic volgens mijn huidige dermatoloog helemaal geen kwaad. :)

iwoezjan 18 april 2009 21:47

sinds drie jaar heb ik ook last SE. Mijn hoofdhuid en gezicht jeukte enorm en toen ben ik triamconolide ofzo gaan gebruiken, dat hielp wel in het begin, maar het kwam weer erger terug als ik een paar dagen stopte. Ik heb toen besloten nooit meer corticosteroiden te gaan gebruiken, desnoods maar met een rode hoofd lopen. Maar sinds paar maanden gebruik ik dermolinshampoo voor mijn hoofdhuid en ik moet zeggen dat het wertk, veel minder jeuk dan daarvoor. Voor mijn gezicht, eigenlijk alleen mijn voorhoofd nu gebruik ik herstellende gezichtscreme van dermolin en ik moet zeggen dat het me wel bevalt. ik gebruik het al een maandje en het jeukt veel minder en het is minder rood. Ik smeer het 2 a 3 x per week in.

Prince77 21 april 2009 17:02

Hallo Allemaal, Ik ben nieuw op dit forum..

Ik ben 18 jaar en 'HAD' 3 maanden geleden hetzelfde probleem, namelijk Seborroïsch eczeem!.

Het begon eerst met schilfertjes naast mn neus en vooral op mijn voorhoofd, soms ook tussen mn haren op mijn voorhoofd gedeelte.

Na een afspraak met de huisarts gaf hij aan dat ik Seborroïsch eczeem had en gaf mij een zalf die ik dagelijks 2x moest insmeren op mijn voorhoofd en onder mijn ogen. Hij gaf echter wel aan dat dit ook zich kon ontwikkelen op het behaarde hoofdhuid, wat na een paar weken het geval was tot mijn grote spijt.

Ik ging weer naar de huisarts en kreeg dit keer ketoconazol toegeschreven, wat degelijk wel helpte, het stopte de jeuk en de schilfers leken wel verdwenen, dit was echter maar voor een bepaalde periode want na een maand gebruiken, ontstond er veel haaruitval en de schilfers kwamen langzaam weer tot leven..

Na een afspraakje met mijn huisarts kreeg ik dit keer Donorex Rx shampoo, maar heb gehoord/gelezen dat dit ook niet zoveel effect heeft op het eczeem en na enig tijd gebruik kunnen je haren dunner worden.

Ik was het zat en raadpleegde dit keer mijn oom die werkzaam is in Turkije als een dokter voor mensen met huidklachten/ziektes en dergelijke. Het verhaal dat ik vertelde kwam bij hem wel bekend voor en gaf aan dat dit eczeem voortijdig moet tegen gehouden worden voordat je er levenslang mee zit, volgens hem moest ik mijn haren mmilimeteren. Nadat te hebben laten doen door mijn moeder, zag ik toch wel wat zo een eczeem met je hoofdhuid kon doen binnen een bepaalde tijd. Het leek wel alsof ik 18 jaar mijn haren niet heb gewassen zo erg zag het eruit, me moeder was echt onder de indruk ;). Was blij dat mijn moeder het deed voor me anders weet ik zeker dat ik met een rood hoofd bij de kapper zat met alle reacties daarna. Zag het al voor me.. Hierna ging ik douchen en moest ik het afdrogen met een handdoek, er waren nog wel degelijk veel schilfers op mn hoofdhuid, maar dat vond ik al een vooruitgang, na het afdrogen moest ik het volgens mn oom insmeren met OLIJFOLIE!!!! en een paar uur zo laten. Het voelde heel lekker aan om met olijfolie in je haren te zitten en intussen je hoofdhuid te masseren en tot mijn grote verbazing hielp dit toch echt!! want na het wassen van mijn haren, zag ik dat er geen enkel schilfer of iets dergelijke te zien was op mijn hoofdhuid, Wat een opluchting toch heaa!

Nu heb ik mijn haren gescheerd zo wat, om van het beste resultaat hiervan te kunnen genieten, waarbij ik toch veel positieve reacties krijg :P:D

Ik smeer nu dagelijks mijn haren in met OLIJFOLIE en dit doe ik al zo een 2 weken en geen enkele vorm van schilfers of eczeem te zien.
Maar wat ik toch niet zie zitten zijn de rode plekken die ik vooral op mijn inhammen heb. (vooral merendeels plekken waar eczeem zich ontwikkelde).

Hierbij is dus de vraag waardoor dit zou kunnen komen?, volgens mijn huisarts zou dit eventueel door het krabben van mijn hoofdhuid zijn veroorzaakt en/of dit zou een teken kunnen zijn van genezing van mn hoofdhuid...??

Misschien dat jullie het weten, of tips hiervoor hebben? Graagg

Have a nice day!:cool:

Hanna 21 april 2009 17:25

Met een plantaardige olie kun je inderdaad de schilfers losweken, en dat moet ook om de medicijnen te kunnen laten inwerken, maar met alleen het verwijderen van de schilfers, ben je nog niet van de kwaal af.

Overigens kan het ook psoriasis zijn i.p.v. seb. eczeem:
http://www.revolutionhealth.com/cond.../psoriasis-s-d

Prince77 21 april 2009 17:45

Bedankt voor je reactie,

Als ik mijn huisarts moet geloven dan is het toch seb. exceem volgens hem..

Ga binnenkort weer een afspraakje maken bij mijn huisarts, om er hierover te hebben, kijken wat hij mij gaat adviseren enz.

Maar in ieder geval het bevalt me nu echt prima, wil zelfs me hele leven met zo een kale gemillimeterd kop rond lopen dan met schilfers en dergelijke in mn haren, wat later zal zorgen voor haaruitval..:)

Joellie 22 april 2009 02:41

interessant... welke olijfolie gebruik je?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Prince77 (Bericht 200784)
Bedankt voor je reactie,

Als ik mijn huisarts moet geloven dan is het toch seb. exceem volgens hem..

Ga binnenkort weer een afspraakje maken bij mijn huisarts, om er hierover te hebben, kijken wat hij mij gaat adviseren enz.

Maar in ieder geval het bevalt me nu echt prima, wil zelfs me hele leven met zo een kale gemillimeterd kop rond lopen dan met schilfers en dergelijke in mn haren, wat later zal zorgen voor haaruitval..:)


Prince77 22 april 2009 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joellie (Bericht 200876)
interessant... welke olijfolie gebruik je?

Gebruik Grieks Olijfolie, die heet: ViosAplous Cretan Olive Oil.

Website: http://www.viosaplous.gr/en/vios_aplous.html

Me vader heeft deze gekocht bij een Turks Groothandel.

Joellie 22 april 2009 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Prince77 (Bericht 200952)
Gebruik Grieks Olijfolie, die heet: ViosAplous Cretan Olive Oil.

Website: http://www.viosaplous.gr/en/vios_aplous.html

Me vader heeft deze gekocht bij een Turks Groothandel.


bedankt!... heb je dan nu wel of geen rode plek bij die inham...denk dat ik het verkeerd lees ofzo..

zoja... kun je die heksenmix proberen... of aan deze olijfolie behandeling zeezout toevoegen...ik heb het zelf nog nooit geprobeerd. ik had dit al eerder gepost maar je zou kunnen kijken op http://www.curezone.com/forums/fm.asp?i=1148200#i

dipo321 23 april 2009 14:41

Seb Ecz.
 
Ok,

Heb de heksencombi geprobeerd zonder resultaat. Nu heb ik nieuwe shampoo van mijn kapper gehad ( Astera van Rene Furterer ) hier was ik elke ochtend 2 x mijn haar mee en daarna met Selsun hierna insmeren met Topicorte creme. Binnen 3 dagen was het al de helft minder en na een week was het zo goed als weg!!!! Ik loop hier al een jaar mee te tobben dus al met al toch wel lekker nu. Ik blijf dit volhouden tot het helemaal weg is. Ik zit nu op ongeveer 80% minder last. In ieder geval allemaal bedankt voor de tips, vooral de Selsun heb ik veel baat bij.

Groeten,

Dick

Prince77 23 april 2009 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joellie (Bericht 200968)
bedankt!... heb je dan nu wel of geen rode plek bij die inham...denk dat ik het verkeerd lees ofzo..

zoja... kun je die heksenmix proberen... of aan deze olijfolie behandeling zeezout toevoegen...ik heb het zelf nog nooit geprobeerd. ik had dit al eerder gepost maar je zou kunnen kijken op http://www.curezone.com/forums/fm.asp?i=1148200#i

Heb nog van die rode plekken vooral aan de zijkanten van mijn hoofd, links heb ik het meer, weet niet wrm..

Bij de inhammen is het zowat helemaal verdwenen en ziet er gezond uit!

Blijf dit zo volhouden, elke dag mijn haren inmaseren met olijfolie en dan haren wassen met Donorex Rx.

Heb wel gemerkt dat die rode plekken merendeels schilfers zijn, waar de eczeem het meest actief en het meest zichzelf probeert te ontwikkelen, en het is zo dat als ik de rode plekken (schilfers) probeer weg te wrijven dan zie ik egt van die grote stukken schilfers loskomen, was eerst bang om dit te doen, want ik dacht dat dit zou kunnen zorgen voor meer roodheid en/of het opniew tot leven komen van het eczeem, maar gelukkig is dit niet het geval tot nu toe en zijn de rode plekken zeker minder geworden.:cool:

BTW heb gelezen dat Donorex Rx niet echt als een voorkeur wordt gezien, met vooral het dunner wordend haar dat hierbij steeds wordt genoemd?

Zou het verstandig zijn om weer Keto te gebruiken in plaats van Donorex Rx?

Joellie 26 april 2009 11:40

[quote=Prince77;201110]Heb nog van die rode plekken vooral aan de zijkanten van mijn hoofd, links heb ik het meer, weet niet wrm..

Ik had slechte ervaringen met Keto shampo... maar in het verleden denorex ook gebruikt die teershampo.. dacht dat die het wel redelijk deed mits je je aan het schema houd.. dacht twee of drie keer in de week.

Soldaat 1 mei 2009 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Prince77 (Bericht 201110)
BTW heb gelezen dat Donorex Rx niet echt als een voorkeur wordt gezien, met vooral het dunner wordend haar dat hierbij steeds wordt genoemd?

Zou het verstandig zijn om weer Keto te gebruiken in plaats van Donorex Rx?

Persoonlijk vond ik Denorex RX veel prettiger dan Keto. Bij keto had ik erg duidelijk een veel groter aantal verloren haren (na het douchen in het putje).

Heb jij eigenlijk ook haaruitval Prince? Wanneer dit niet zo is zou ik beide even los van elkaar proberen voor +-2 weken per middel en dan kijken welke het beste effect bij jou heeft.

Prince77 2 mei 2009 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Soldaat (Bericht 201855)
Persoonlijk vond ik Denorex RX veel prettiger dan Keto. Bij keto had ik erg duidelijk een veel groter aantal verloren haren (na het douchen in het putje).

Heb jij eigenlijk ook haaruitval Prince? Wanneer dit niet zo is zou ik beide even los van elkaar proberen voor +-2 weken per middel en dan kijken welke het beste effect bij jou heeft.

Ik had veel haaruitval gekregen na langdurig gebruik van Keto ( Meer dan 2 maanden gebruik).

Nu probeer ik het met Donorex RX, maar het eczeem blijft zich toch ontwikkelen ondanks ik me strikt aan de schema hou van Donorex..

Maar dat kort haar is toch wel een oplossing voor de vermindering van het jeuk en de zichtbare schilfers..;)

Joellie 2 mei 2009 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Prince77 (Bericht 201934)
Ik had veel haaruitval gekregen na langdurig gebruik van Keto ( Meer dan 2 maanden gebruik).

Nu probeer ik het met Donorex RX, maar het eczeem blijft zich toch ontwikkelen ondanks ik me strikt aan de schema hou van Donorex..

Maar dat kort haar is toch wel een oplossing voor de vermindering van het jeuk en de zichtbare schilfers..;)


Heksenmix... verlost je!

Prince77 3 mei 2009 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joellie (Bericht 201956)
Heksenmix... verlost je!

Heksenmix?
Wat heb ik hiervoor nodig?

Joellie 4 mei 2009 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Prince77 (Bericht 202157)
Heksenmix?
Wat heb ik hiervoor nodig?

ff iets terug lezen in het forum daar staat het wel goed uitgelegd.

AVC WM
Selsun
loreal shampo elvive met groene rand.

groetjes

Soldaat 5 mei 2009 16:50

Heb laatst ook maar eens zonnenbloem olie laten intrekken (hadden geen olijfolie). Moet zeggen dat het de boel inderdaad goed los weekte.

Ik ga nu ook eens zwitsal baby olie kopen om mijn haren mee te wassen.

Prince77 5 mei 2009 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Soldaat (Bericht 202382)
Heb laatst ook maar eens zonnenbloem olie laten intrekken (hadden geen olijfolie). Moet zeggen dat het de boel inderdaad goed los weekte.

Ik ga nu ook eens zwitsal baby olie kopen om mijn haren mee te wassen.

Olijfolie / zonnebloemolie, werkt goed tegen de schilfers, dat zeker.
Ik milimeter mijn haren nu om de 5 dagen ofzo, en het lijkt wel alsof ik tijdens het milimeteren mn hele hoofdhuid is opgedroogd waardoor het begint te sneeuwen van schilfers..:mad:

Maar ga toch denk ik de heksenmix proberen, maar eerst nog even langs de huisarts. ;)

Soldaat 11 mei 2009 13:37

Ja, zit er ook aan te denken om te milimeteren. Heb toch al vrij veel haren verloren op diffuse wijze en ben wel wat bang dat mijn haar dan heel dun lijkt.

Stresskipje 12 mei 2009 09:54

Ik heb mijn wenkbrauwen ook maar weer eens in de olijfolie gezet om van de schilfers af te komen. Vooral als ik net gedoucht heb is het heel erg (te warm water??). Of nadat ik de boel eens gewassen heb met rooscure. Misschien toch niet meer doen. Nu dus maar eens kijken hoe het er straks uitziet met een voorweekbeurtje olijfolie. Momenteel valt er zoveel haar uit dat ik toch kalende plekken begin te krijgen. *zucht*

Soldaat 19 mei 2009 20:03

Heb hier trouwens 2 foto's van hoe het er bij mij uitziet:



http://img223.imageshack.us/img223/1094/se008.th.jpg


http://img149.imageshack.us/img149/2280/se014.th.jpg




Behoorlijk hardnekkig en als een hele laag over mijn hoofdhuid. Vooral bij mijn kruin, zijkant van het hoofd en vooraan bij haargrens.

Stresskipje 20 mei 2009 11:34

Ondanks je ontzettende haaruitval ziet het er voor een leek als ik nog uit als een mooie bos. Gek eigenlijk hoeveel haar je kunt verliezen voordat het anderen pas echt op gaat vallen.

Die gelige laag is erg herkenbaar voor me. Ik ben zelf langzaam een dwangneurose aan het ontwikkellen om die zachte stukjes los te trekken in de hoop dat als ze eruit zijn dat het dan niet meer terug komt (not!). De korstjes niet zo, dat zijn bij mij meer droge witte schilfertjes.

Anyway, helaas geen tips van mij. Ben zelf ook nog aan het aankloten.

Succes!

Dundee 20 mei 2009 11:54

Ik heb daar een goeie zalf voor (geen cortisonezalf) ,en na 8 dagen gebruik ,(s'avonds opstrijken/s'morgens je haar wassen) is je hoofdhuid terug haarzuiver .Ik heb die zalf vorig jaar gekregen van een dermatologe uit Antwerpen. Het enige wat ik niet meer weet is de naam ,want heb die toen gaan halen/laten maken bij apotheek ,en toen mijn potje leeg was ,ben ik naar de apotheek gegaan ,en die zij mij dat ik het gewoon verder kreeg ,zonder opnieuw een voorschrift van de dermatologe nodig te hebben. Op zo'n potje van de apotheek staat een nummer ,en aan dat nummer weten ze wat de ingrediënten zijn ,daarom laat ik ze gewoon zo verder maken , voor als ik nog eens last krijg van die gelige grote schilfers.
Had ook al vanales geprobeerd ..maar kwam steeds terug.
Als ik naar Antwerpe ga ,zal ik de de zalf nog eens vragen op voorschrift aan die dermatologe ,en het hier eens posten.

koekenbakker 31 mei 2009 16:11

Ook ik had zo'n 5 jaar last van SE. 16-20 jr.

Sinds een half jaar heb ik hier totaal geen last meer van. Mijn inziens zit het vooral in je hoofd en omdat je er dagelijks mee bezig bent. Je moet het gewoon vergeten en voor lief nemen en genieten van het leven. Dit heb ik ook gedaan en sindsdien heb ik er geen last meer van, ik kan alles eten kilo's suikers per dag etc.

Ben echt weer blij :)

Prince77 1 juni 2009 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekenbakker (Bericht 206356)
Ook ik had zo'n 5 jaar last van SE. 16-20 jr.

Sinds een half jaar heb ik hier totaal geen last meer van. Mijn inziens zit het vooral in je hoofd en omdat je er dagelijks mee bezig bent. Je moet het gewoon vergeten en voor lief nemen en genieten van het leven. Dit heb ik ook gedaan en sindsdien heb ik er geen last meer van, ik kan alles eten kilo's suikers per dag etc.

Ben echt weer blij :)

& Dit door zonder een behandeling tegen SE of een stap in die richting (shampoo enz.)
Dan ben ik wel benieuwd hoe jij dingen vergeet en geniet van het leven? :crybaby:

Zeker interessant aangezien ik om de 1 week mijn haren mmeter om het beeld te geven aan mensen om mij heen inclusief mezelf dat ik geen SE heb, want na 2 weken heeft het SE mijn hoofdhuid aangetast...:mad:

Joellie 2 juni 2009 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekenbakker (Bericht 206356)
Ook ik had zo'n 5 jaar last van SE. 16-20 jr.

Sinds een half jaar heb ik hier totaal geen last meer van. Mijn inziens zit het vooral in je hoofd en omdat je er dagelijks mee bezig bent. Je moet het gewoon vergeten en voor lief nemen en genieten van het leven. Dit heb ik ook gedaan en sindsdien heb ik er geen last meer van, ik kan alles eten kilo's suikers per dag etc.

Ben echt weer blij :)

hey!
Heb je dat draadje nog verwijderd achter je tanden? Wat was je laatste product wat je gebruikt hebt? Actigener?

Easy_G 2 juni 2009 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekenbakker (Bericht 206356)
Ook ik had zo'n 5 jaar last van SE. 16-20 jr.

Sinds een half jaar heb ik hier totaal geen last meer van. Mijn inziens zit het vooral in je hoofd en omdat je er dagelijks mee bezig bent. Je moet het gewoon vergeten en voor lief nemen en genieten van het leven. Dit heb ik ook gedaan en sindsdien heb ik er geen last meer van, ik kan alles eten kilo's suikers per dag etc.

Ben echt weer blij :)

Ben blij voor je, weet je zeker dat je seborrhoisch eczeem had?

Ik ben het zeker met je eens dat je moet blijven genieten, ik probeer dit ook echt te doen al is dat niet altijd makkelijk.
Ik heb t in behoorlijk ernstige mate, soms is me hele gezicht rood en dan vind ik t nog wel is moeilijk om echt te genieten omdat om 10 minuten iemand tegen je zegt: jezus wat heb jij een rooie kop.
Wat voor medicnale rommel heb jij allemaal gebruikt tegen seb eczeem.
1 ding weet ik zeker dat het door al die medicinale rommel bij mij alleen maar erger is geworden, ik heb t dan over ketoconazol creme/shampoo en een hormoonzalf graad 2 dacht iets van triamcilon mijns inziens allemaal troep.

Iedereen t beste ermee,

groeten

koekenbakker 3 juni 2009 01:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Easy_G (Bericht 206539)
Ben blij voor je, weet je zeker dat je seborrhoisch eczeem had?

Ik ben het zeker met je eens dat je moet blijven genieten, ik probeer dit ook echt te doen al is dat niet altijd makkelijk.
Ik heb t in behoorlijk ernstige mate, soms is me hele gezicht rood en dan vind ik t nog wel is moeilijk om echt te genieten omdat om 10 minuten iemand tegen je zegt: jezus wat heb jij een rooie kop.
Wat voor medicnale rommel heb jij allemaal gebruikt tegen seb eczeem.
1 ding weet ik zeker dat het door al die medicinale rommel bij mij alleen maar erger is geworden, ik heb t dan over ketoconazol creme/shampoo en een hormoonzalf graad 2 dacht iets van triamcilon mijns inziens allemaal troep.

Iedereen t beste ermee,

groeten

K gebruik op dit moment soms niveau for men dagcreme, als ik er aan denk! Voor de rest doe ik niks bijzonders. Ik had altijd het idee als ik er heel de tijd aan dacht/in de spiegel keek het erger werd. Nu zie je niks meer en heb ik gewoon een gave huid. Blijf vooral niet binnen zitten hierdoor, ga naar buiten.. lekker gezond, ga sporten, veel eten :D en veel ...! Succes

@joellie, nee dat draadje zit er nog :P. Actigener heb ik wel gebruikt, maar is inmiddels kwijtgeraakt op mijn tripje van 3 maanden, gebruik nu gewoon cheapass AH shampoo, werkt ook wel! Ik blijf erbij dat het vooral een mentale kwestie is en dat je ervan verlost kan worden als je dit "uit je hoofd zet".

Joellie 3 juni 2009 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Easy_G (Bericht 195986)
Ey Joellie,

Ik ga die link zeker nog eens een keer aandachtig doorlezen, ziet er wel informatief uit.
Verder ben ik het met je eens dat ik ook denk dat het weleens van binnenuit het lichaam kan komen.
Waarom? omdat ik de aandoening in behoorlijke heftige vorm heb gekregen nadat ik een tijd lang onverandwoord heb gegeten.
Ik fitness regelmatig en ben altijd wel serieus met sport bezig, ik wilde destijds een paar kilo aankomen wat ook gelukt was alleen de manier waarop zet ik bij nader inzien mijn vraagtekens bij.
Wat deed ik, elke avond voor het slapen gaan nam ik een grote shake met havermout, yoghurt, een veel zoetigheid (snelle koolhydraten).
Deze shake lag zeer zwaar op de maag, ik denk dat me lichaam bijna de hele nacht bezig was om deze shake nog te verwerken.
Ik weet niet wat ik allemaal kapot heb gemaakt in me lichaam met deze (bij nader inzien) stomme actie.
De ander reden is en daar kwam ik gisteren pas achter, ik hou een soort van logboek bij van dagen dat me huid beter is. Dit zijn er bijzonder weinig geweest vanaf het moment dat ik weet dat ik seb eczeem heb.
Om precies te zijn enkele dagen achtereenvolgend, dit was toen mijn (supplement) inname

-Visolie ongeveer 1,5 week
-Spirulina ongeveer 1 week (af en toe)
-Elke dag een stuk komkommer
-Alpro soja (bifidus bacterie) (3 dagen)
-Vifit yoghurt (LGG) (2 dagen)
-Teunisbloem olie oraal (3 dagen)
-curcuma of zoiets (4 dagen)
-Thee (ongeveer een maand)

Dus ik ga toch weer een keer aan de probiotica, wie weet.
Het blijft toch raar dat ze niet weten wat de oorzaak is, we zitten in 2009! ik vraag me af of er wel onderzoek naar seborrhoisch eczeem gedaan word.
We houden elkaar op de hoogte, en blijf je bevindingen melden he, wie weet komen we zelf ooit achter de oorzaak/oplossing.

hey Easy G,

Ik dacht dat je dit bericht wellicht interessant zou vinden,

Very interesting topic. Ive had this condition for years with the red flakey build up on the sides of my nose/cheeks, and middle of my brow. I thought it was just because of the very oily skin and poor hygene, as its quite mild, when I shower daily but if I miss a shower then the next day my skins really red and flakey. Its not skin flakes thought its like a oily residue thats hardened. And after showers my skin is smooth but very red around those areas.

Anyway I think its definately diet related as I didnt have this problem until age 26 when I started taking weight gain shakes daily. They consist of 500ml of milk, 3 scoops peanut butter and weight gain powder, so Im sure that one of those things is responsible. The actual cause of the condition is 'yeast imbalance' and it has a long list of symtoms including depression and mood swings, nasal problems ect and it sounds like my issue.

I disticntly remember I didnt have the issue until around the time I started with these shakes so Im going to cut them out now and hope it fixes the problem.

At the moment im using daktarin oral gel on my face and its stopped the flakeyness and dryness but the areas are still red but its only been 1 day. I think many of you are over looking the fundamental cause and just treating the symtoms.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:31.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.