Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Paba (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=12104)

simbah 13 oktober 2007 23:32

Paba
 
Wie hier gebruikt PABA? Wie kan me vertellen of het positief werkt?

AnthonieH 14 oktober 2007 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simbah (Bericht 144294)
Wie hier gebruikt PABA? Wie kan me vertellen of het positief werkt?

Wat is Paba? En waartegen of waarvoor zou het moeten werken?

Spiderman 14 oktober 2007 15:03

Dit kwam ik tegen;


PABA bestrijdt rimpels, beschermt de huid en doet grijze haren verdwijnen

PABA is de afkorting van de moeilijke term para-aminobenzoëzuur. Het is een onderdeel van foliumzuur: in combinatie met glutamaat en pteridine wordt foliumzuur gevormd. Dit wil niet zeggen dat wanneer je voldoende van deze stof inneemt, je lichaam automatisch genoeg foliumzuur bevat. Het lichaam kan para-aminobenzoëzuur immers niet omzetten in foliumzuur.
Rol van PABA in het lichaam

De belangrijkste eigenschappen zijn van cosmetische aard:
  • bescherming tegen ultraviolet licht
    Para-aminobenzoëzuur wordt in veel zonnebrandcrèmes gebruikt. Het is ook bijzonder efficiënt gebleken bij mensen die gevoelig zijn voor zonlicht en die vlug verbranden (vooral roodharigen). Dagelijks 1000mg PABA innemen zorgt ervoor dat deze mensen het zonlicht tot 10 maal beter kunnen verdragen.Heb je toch zonnebrand of een andere brandwonde opgelopen, werkt een crème met para-aminobenzoëzuur bijna onmiddellijk pijnstillend.
  • gaat rimpels tegen
    Een studie toont aan dat de veranderingen die optreden in een verouderende huid dezelfden zijn als deze bij een verbrande huid. PABA heeft hetzelfde effect op verouderingsverschijnselen (rimpels) als op een brandwonde.
  • herstelt in veel gevallen de haarkleur
    Mensen die grijs haar hebben, krijgen in veel gevallen hun natuurlijke haarkleur terug wanneer ze gedurende een paar maanden supplementen PABA innemen. Het innemen van para-aminobenzoëzuur is echter geen zekerheid om de natuurlijke haarkleur terug te krijgen: meestal wordt de vergrijzing van de haren veroorzaakt door een combinatie van een vitaminen- en mineralengebrek.
PABA heeft niet enkel een cosmetische werking. Zo zorgt deze stof, in combinatie met vitamine E, voor een grotere vruchtbaarheid. Ze werkt ook samen met insuline, zodat de behoefte aan insuline bij diabetici minder wordt. Daarnaast heeft para-aminoebenzoëzuur een remmende werking op de schildklier, wat gunstig is voor mensen waarbij de schildklier overactief is. Personen die echter een trage schildklier hebben, moeten niet meer dan 100mg per dag van deze stof innemen.

Deze merkwaardige vitamine is vaak effectief tegen eczeem en artritis. Ook zou het de cholesterol verlagen, de nervositeit doen dalen en zorgt het voor een verhoogde energie. Wanneer krachtige vitaminesupplementen weinig effect op je energiepeil hebben, kan je proberen om dagelijks 1000mg PABA in te nemen. Verschillende onderzoeken tonen aan dat de vermoeidheid bijna onmiddellijk tot het verleden behoort. Welke voedingsmiddelen bevatten para-aminobenzoëzuur

Limbo 14 oktober 2007 18:41

Ik niet!:P

simbah 14 oktober 2007 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman (Bericht 144321)
Wanneer krachtige vitaminesupplementen weinig effect op je energiepeil hebben, kan je proberen om dagelijks 1000mg PABA in te nemen. Verschillende onderzoeken tonen aan dat de vermoeidheid bijna onmiddellijk tot het verleden behoort.

Iemand hier ervaring mee?

Henk 14 oktober 2007 22:00

Ik vind het wel heel erg tellsell-achtig klinken.

Spiderman 14 oktober 2007 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 144367)
Ik vind het wel heel erg tellsell-achtig klinken.

Tsja, het komt uit deze discussie......grijs haar

blop 1 april 2009 03:02

ik ben er ook wel nieuwsgierig naar wie ooit PABA heeft gebruikt

HairCoach 1 april 2009 09:48

Het zit in Bloem haarbalans (welke ik gebruik).
Of het effectief is en in welke mate, weet ik niet....

Sammy 1 april 2009 12:53

Het zit ook in verschillende vitamine B complexen. Ik slik deze al jaren en hoewel mijn gezondheid ervan is opgeknapt, moet je er geen wonderen van verwachten op het gebied van haaruitval.

blop 1 april 2009 14:46

dat zijn altijd lage concentraties PABA, maar je moet iets van 1000mg per dag nemen om te zien of het werkt

agatha 1 april 2009 18:13

En waar koop je PABA dan?

Hanna 1 april 2009 18:23

Gewoon even googlen, dan kom je o.a. hier: http://www.gezondheidaanhuis.nl/prod...V-90-tabletten

seok0912 4 oktober 2013 01:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HairCoach (Bericht 197858)
Het zit in Bloem haarbalans (welke ik gebruik).
Of het effectief is en in welke mate, weet ik niet....

alhoewel ik laat reageer hierop, ben nieuw hier en ik ga door de posten heen. Ik kan sowieso aangeven dat dit middel werk. Ik gebruik hem en het werk!

Limbo 4 oktober 2013 20:36

Redelijk laat, inderdaad. Wist niet dat deze thread nog bestond!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.