Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Donorgebied niet goed genoeg (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=37796)

arieschenk 19 januari 2019 21:14

Donorgebied niet goed genoeg
 
Hallo iedereen,
Middels foto consultatie bij diverse klinieken begrepen
dat mijn donorgebied niet goed genoeg is. Ik heb 3500
grafts nodig. Slechts 1250 grafts te halen uit donorgebied. Herkenbaar voor iemand? En hoe verder gegaan? Alvast bedankt.

Haarballetje 19 januari 2019 22:45

Je zou een combinatie ht+Acell kunnen overwegen, doe er goed onderzoek naar. Ik heb er nu goede resultaten mee een aantal weken na een ht. Weet niet of het stand houd maar voor nu lijkt het erg goed en krijg al haren terug op plekken waar het eerst echt weg was.

themen 22 januari 2019 16:14

Dan ben ik erg benieuwd hoe je donorgebied eruit ziet. Als ze daarmaar 1.200 grafts kunnen weghalen.

foto?

Dymoman 3 februari 2019 16:08

Je, donor plaatje aub.

michael1606 7 februari 2019 14:34

Informatie vragen middels foto is gewoon erg lastig. Werd mij ook een paar keer verteld dat ik dun haar heb en mijn donorgebied niet goed is. Daarna mijn haar laten groeien( scheerde het altijd met een mes) en op persoonlijk consult geweest. Helemaal niks mis met mijn donorgebied.

Dus beter even laten groeien en langsgaan. Foto's is heel moeilijk in te schatten

nicolaasdk 7 februari 2019 22:15

Naast je haar lang laten groeien kun je ook Minoxidil gaan aanbrengen op het donorgebied om dit gebied te optimaliseren.. ook het donorgebied reageert namelijk op Minoxidil.

Groet,

Nicolaas

arieschenk 8 februari 2019 11:36

1 Bijlage(n)
1
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arieschenk (Bericht 428240)
hallo iedereen,
middels foto consultatie bij diverse klinieken begrepen
dat mijn donorgebied niet goed genoeg is. Ik heb 3500
grafts nodig. Slechts 1250 grafts te halen uit donorgebied. Herkenbaar voor iemand? En hoe verder gegaan? Alvast bedankt.


Reet 8 februari 2019 12:28

Mijn advies is ook om 1 jaar voor de HT aan de medicijnen te gaan. Je maakt alles veel sterker, dikker en (misschien wel met hergroei) voller. Meer donor en wie weet heb je ook een iets kleinere HT nodig. Daarna is het wel belangrijk om je resultaat te behouden. Dus als je het overwogen hebt en je hebt geen bezwaar tegen medicijnen dan is dat wel het beste.

Molrat 8 februari 2019 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arieschenk (Bericht 428978)
1

Zit er inderdaad niet uit als een donor met een super hoge dichtbheid. Zie wat strokken en lijnen waar het minder lijkt. Maar het kan ook vertekenen doordat grijze en donkere haren niet gelijkmatig zijn verdeeld. Het beste zou denk ik zijn een consult. Maar het is wel zo dat een hoop klinieken dit pas doen na een foto die ze kansrijk vinden.

HairCoach 8 februari 2019 14:56

Daar valt, uitgaande van de foto, inderdaad niet veel uit te oogsten.

michael1606 8 februari 2019 16:50

Beste Arie,

Mag ik vragen met welke klinieken jij contact hebt gehad? Welke hebben jou afgewezen?

nicolaasdk 8 februari 2019 22:04

Ik zou flink aan de slag gaan met finasteride + Minoxidil + ketoconazol shampoo, oftewel de big 3. Met Minox is er wellicht wat winst te behalen in je donorgebied.

Groet,

Nicolaas

dZinee 11 februari 2019 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk (Bericht 428973)
Naast je haar lang laten groeien kun je ook Minoxidil gaan aanbrengen op het donorgebied om dit gebied te optimaliseren.. ook het donorgebied reageert namelijk op Minoxidil.

Groet,

Nicolaas

Dit heb ik nog nooit gehoord? Hoe kom je daarbij?
volgens mij is er weinig te doen om je donorgebied te verbeteren.

Reet 11 februari 2019 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dZinee (Bericht 429041)
Dit heb ik nog nooit gehoord? Hoe kom je daarbij?
volgens mij is er weinig te doen om je donorgebied te verbeteren.

Medicijnen werken op het hele hoofd. Zelfs NIET kalende mensen kunnen nog langer de haren in de anagene fase houden. Des te meer 'winst' de gebruikers kunnen halen die wel kampen met haarverlies.

nicolaasdk 11 februari 2019 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dZinee (Bericht 429041)
Dit heb ik nog nooit gehoord? Hoe kom je daarbij?
volgens mij is er weinig te doen om je donorgebied te verbeteren.

Minoxidil werkt absoluut in je donor gebied, het is namelijk een aspecifiek haargroei middel. Je kunt het zelfs op je baard smeren om een dikkere baard te krijgen ;)
Hier is wat literatuur, en ik heb hier eerder ook al eens over gepost dus er is meer te vinden.
- https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2910964
- https://insights.ovid.com/pubmed?pmid=12410672

Finasteride zal in het donorgebied alleen helpen als daar DHT gevoelige haren zitten.

Groet,
Nicolaas.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.