Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Moet mijn woede even kwijt (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=15858)

Myllie 5 augustus 2009 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 215132)
Misschien dat het eens tot die betonplaat van je doordringt dat wij mannen daar zelf ook niks aan kunnen doen.

Het is dus niet een samenzwering tegen de vrouw, maar gewoon het werk van moedertje natuur.

Het werk van moedertje natuur? Dus als het maar lang haar heeft zal het innerlijk ook wel kloppen en zal ze ook een goede moeder zijn etc etc?
Eigenlijk wilde ik nu nog iets zeggen maar daarvan weet ik zeker dat het gemodereerd wordt..

En Hanna die betonplaat valt best mee.. ;)

Myllie 5 augustus 2009 01:26

Citaat:

Beetje erg generaliserend niet?

Dus behalve jij zijn er toch nog mannen die verder kijken dan hun uhhh neus lang is :)

Hanna 5 augustus 2009 01:29

Ach, mijn betonplaat is nog niks vergeleken bij dat gewapende beton van macho-Tato. :rolleyes:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mylène (Bericht 215137)
Dus behalve jij zijn er toch nog mannen die verder kijken dan hun uhhh neus lang is :)

Maar Zameer is een halve wappernicht. :cool:

Hanna 5 augustus 2009 01:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mylène (Bericht 215136)
Dus als het maar lang haar heeft zal het innerlijk ook wel kloppen en zal ze ook een goede moeder zijn etc etc?

Ja, en met hun enorme kennis van het vrouwelijk lichaam denken ze dat eentje met brede heupen makkelijker kinderen kan baren en dat dikke (siliconen)tieten meer melk geven...


http://i291.photobucket.com/albums/l...nabel/rire.gif

Myllie 5 augustus 2009 01:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door another (Bericht 215072)
ghehe:P

uitzonderingen;)

En inderdaad, knappe mensen blijven ook wel knap, het is puur dat lang haar bij vrouwen kan worden gebruikt als soort "boog/halo" om het gezicht heen.

om mn vergelijking met de pil erbij te pakken.
Ik ken behoorlijk wat meisjes die de pil nemen tegen buikpijn en niet om niet zwanger te raken.
Dat komt gedeeltelijk ook omdat je er (onbewust) op let?

Als je (voor jezelf) wil bewijzen dat mensen met kort haar niet minder sexy/seksueel actief zijn dan met lang haar, dan vallen deze ook meer op;)

Deze berichten moet je vooral lezen in een "eerste kennismakings manier".

Daar bedoel ik mee:

hoe erg we in het leven ook bezig zijn met het afkeuren van vooroordelen, blijken deze in ons onbewustzijn heel belangrijk te zijn, om snel en globaal een beeld van iemand te vormen.

Als een vrouw zich graag sexy wil voordoen, om een jongen aan de haak te slaan, dan zal ze vaak het haar los en vol dragen, ipv in een staartje ofzo. Dit om het vooroordeel dat vrouwen met lang haar sexy zijn bij jongens los te maken.

Dit vooroordeel wordt (snel) minder naarmate iemand een (1e) gesprek met iemand heeft, dan zijn de uiterlijke vooroordelen niet meer (zo) van belang en kijkt men naar het innerlijk.

ALS je als kortharige/kale vrouw al een nadeel hebt in het krijgen van jongensaandacht, dan is dit voornamelijk in het maken van een 1e indruk. Dit kun je compenseren door gewoon lekker jezelf te zijn.
Persoonlijk (en das niet om te slijmen of om je een oppepper te geven) heb ik 100 keer liever een stoere, actieve en grappige meid met kort haar, dan een langharige doos die op haar lange haar na niks te bieden heeft.

EN zouden wij als haarwebbers ook niet iets meer op ons haar (en dat van anderen) letten dan de gemiddelde Nederlander;)

Een goede vriendin van me sprak ik laatst en toen vertelde ik haar over mijn angst om kaal te worden. En hoewel ze prima weet hoe ik eruit zie, was het haar nog nooit echt opgevallen dat ik kalend was (terwijl ik toch behoorlijk kaal ben).
Als ik daarentegen door de stad loop, dan zie ik geen kapsels, maar Norwood schalen;)

Ik heb zelf altijd mijn haar los laten hangen, behalve als ik verliefd was en er goed uit wilde zien, dan stak ik het op.. Waarom? Omdat los maar los is? Zo onverzorgd vaak. Ik moet je zeggen dat ik eigenlijk niet jaloers ben op het haar van de vrouwen om mij heen.. Ja ze hebben haar, maar om nu te zeggen mooi haar? Met mooi haar bedoel ik goed verdeeld, een gezonde uitstraling en niet zo heel dun.. (Wat veel nederlanders wel hebben) Moet je eerlijk zeggen dat ik mijn haarwerk mooier vind dan het haar van de gemiddelde nederlandse vrouw. En wat die eerste indruk betreft.. Als ze niet naar me toe zouden komen vanwege dat, dan zijn ze me niet waard.Er staan foto's van mij hier dus oordeel zelf maar wat je ervan vindt. Mijn laatste vriend en mijn huidige vriend wisten allebei dat ik kaal zou worden en het interesseerd ze niet. Het ging ze om mij en om wie ik ben en daar kan geen haar tegenop ;) Ga trouwens met mijn schoonmama shoppen naar haarwerken, want zij heeft er ook één! :)

Tato 5 augustus 2009 01:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mylène (Bericht 215136)
Dus als het maar lang haar heeft zal het innerlijk ook wel kloppen en zal ze ook een goede moeder zijn etc etc?

Nee, dat verband hoeft er absoluut niet te zijn.

Verder is deze discussie inderdaad al vaker gevoerd. Ik kan me voorstellen hoe rot het is voor een vrouw met deze vervelende aandoening.

Zameer 5 augustus 2009 01:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mylène (Bericht 215137)
Dus behalve jij zijn er toch nog mannen die verder kijken dan hun uhhh neus lang is :)

Volgens mij nog wel veel veel meer dan ik en het groepje mensen die ik ken.

Als je alle mannen aan de kant schuift waarvan je vindt dat hun houding hieromtrent niet bevalt, dan trek je op een gegeven moment een deur open waar een berglading met mannen uitvalt.

Ik ben ook een specifiek type, wanneer het op dit soort dingen uitkomt: ik heb dan wel haar op mijn hoofd, maar ik ben significant slanker dan de gemiddelde man en heb hobbies en werk wat niet per se prototype "mannelijk" is: computer-interface ontwerp combineren met een stukje onderwijskunde en daarnaast ook nog eens een ontzettende fashionsta zijn .. Combineer dat met Hetero zijn .. tsja . lastig ..

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 215138)
Maar Zameer is een halve wappernicht. :cool:

Dit bedoel ik :D

Myllie 5 augustus 2009 01:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 215139)
Ja, en met hun enorme kennis van het vrouwelijk lichaam denken ze dat eentje met brede heupen makkelijker kinderen kan baren en dat dikke (siliconen)tieten meer melk geven...


http://i291.photobucket.com/albums/l...nabel/rire.gif

Enorme kennis? Papier is geduldig hoor en photoshop ook.. :)
Ik wist trouwens niet dat de melk nog door die siliconen heen kwam, is er een geleider ingebouwd dan? Maar ja, dan moeten ze wel eerst kunnen zien welke tiet siliconen heeft en welke niet, dat is nogal moeilijk voor ze.
Als dat met haar(werken) nou ook zo gaat Hanna, dan zijn we binnen!!

Tato 5 augustus 2009 01:43

Welnu, het topic glijdt af naar een niveau dat mannen om hun voorkeuren worden afgeserveerd, puur omdat het de aanwezige vrouwgemeenschap niet kan bekoren.

Myllie 5 augustus 2009 01:45

Ik moest hieraan denken omdat mijn baas (door wie ik overigens ontslagen ben vanwege mijn haarprobleem) het tijdens de lunch vaak had over vrouwen met wie je over straat wilt en vrouwen die je als moeder voor je kind wilt..
Daarbij waren vrouwen met wie je over straat wilt de vrouwen waar iedere man naar keek en mee het bed wilde delen, dus mee kunt pronken.. En vrouwen die niet zo uhh opzichtig zijn zal ik het noemen de vrouwen zijn die je als moeder voor je kind wilt..
Vandaar mijn bedenking, wat willen jullie nou?

Hanna 5 augustus 2009 01:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 215142)
Volgens mij nog wel veel veel meer dan ik en het groepje mensen die ik ken.

Volgens mij bedoel jij ontwerpers/designers die altijd gek zijn op alles wat "apart" is.

Myllie 5 augustus 2009 01:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 215144)
Welnu, het topic glijdt af naar een niveau dat mannen om hun voorkeuren worden afgeserveerd, puur omdat het de aanwezige vrouwgemeenschap niet kan bekoren.

Waar het mij om ging was dat de eerste reactie op dat artikel was dat mannen die van kale vrouwen houden, fetishisten worden genoemd.
Wil hij daarmee beweren dat mijn vriend een fetishist is? Ik vind dat niet oké en wilde graag jullie mening daarover weten!

Hanna 5 augustus 2009 01:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mylène (Bericht 215145)
...vrouwen met wie je over straat wilt en vrouwen die je als moeder voor je kind wilt..
Vandaar mijn bedenking, wat willen jullie nou?

Een vrouw moet op straat de jaloezie van andere mannen opwekken, bij de kinderen een engel zijn, in huis een werkster zijn en een verpleegster, 's nachts veranderen in een prostituée en daarna in een pizza. :rolleyes:

Myllie 5 augustus 2009 01:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 215113)
Hi Mylene,

Inderdaad, ik ken genoeg vrouwen met kort haar die ik echt superaantrekkelijk vind.

Ik kan me wel voorstellen dat je even @#^&* was toen je die reactie las.
Er zullen altijd mensen zijn die je raken met hun woorden. Dat is tenminste mijn ervaring wel.
Maar (hoewel ik ook af en toe m'n twijfels heb) weet ik gewoon dat ik ook zonder haar er nog steeds goed uit zie.

Dus, zet het van je af. Hij kent je niet eens, dus dat oordeel moet je al helemaal niet serieus nemen.

Henk.

Dank je voor jouw reactie Henk!! Dat waardeer ik zeer.

Myllie 5 augustus 2009 01:53

Hanna, je neemt me de woorden uit mijn mond.. Alleen die pizza... De mijne moet altijd roken.. :S Betekent dat dat ik nu ook al voor tabak moet gaan spelen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.