Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   dood (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=18402)

Tato 4 december 2009 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 231342)
Maar goed, laten we eerlijk zijn, het bewind wat er in Irak zat daar zou ik ook van verlost willen worden als ik daar woonde.

Eerst zou er een connectie zijn tussen Saddam Hoessein en Al-Q'aida, toen zou hij nucleaire wapens bezitten, toen chemische en biologische wapens en toen allemaal niet hard gemaakt kon worden ging het maar om het verspreiden van de democratie en het bevrijden van vrouwen en dat soort onzin.

Daarnaast speelt er veel Westerse propaganda, wat je op tv te zien krijgt is namelijk voorgeselecteerd met een bepaald doel. Men heeft geleerd van de Vietnam oorlog, toen zond men integraal uit wat er gebeurde (net als een voetbalwedstrijd) en dat heeft tot zoveel commotie in de samenleving geleid dat men omtrent oorlogen gewoon bewust de opinie stuurt. Of het zo kut wat onder Saddam en het nu zoveel beter is weet ik dus simpelweg niet, ik vertrouw geen enkele nieuwsbron.

En tot slot, wie hebben Saddam aan de macht geholpen...jaaaa:cool:

Complete onzin dus die oorlog, Balkenende is mede schuldig.

Tato 4 december 2009 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 231344)
Tof artikel ja!

Eindelijk lees ik het ook van iemand anders. :)
Zit 'ie ook op facebook? :D

Hij is van een andere generatie en doet daar dus niet aan. Maar leuk dat je het tof vindt, ik zal het doorgeven:)

Henk 4 december 2009 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 231345)
Of het zo kut wat onder Saddam en het nu zoveel beter is weet ik dus simpelweg niet, ik vertrouw geen enkele nieuwsbron.

Toch baseer je je mening vanergens op. En ik neem aan dat je er niet zelf bent geweest.
Ik doe hetzelfde hoor. Ik ga er ook vanuit dat we selectief nieuws "binnen krijgen". En toch heb ik ook wel een mening gevormd. Het gekke is dat die (net zoals die van jou) over tien jaar weer helemaal veranderd kan zijn als er nieuwe feiten aan het daglicht zouden komen.

Tato 4 december 2009 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 231363)
Toch baseer je je mening vanergens op. En ik neem aan dat je er niet zelf bent geweest.
Ik doe hetzelfde hoor. Ik ga er ook vanuit dat we selectief nieuws "binnen krijgen". En toch heb ik ook wel een mening gevormd. Het gekke is dat die (net zoals die van jou) over tien jaar weer helemaal veranderd kan zijn als er nieuwe feiten aan het daglicht zouden komen.

Ik ben er niet zelf geweest en daarom juist vorm ik me in deze geen mening. Misschien was het inderdaad verschikkelijk, misschien viel het reuze mee en misschien was het wel de hemel op aarde. Ik heb geen idee:)

agatha 4 december 2009 22:01

Ik vind JP een rat en de oorlog tegen en in Irak is niet te rechtvaardigen die in Afghanistan is een ander verhaal. Als die Afghanen in Afghanistan zouden blijven dan is dat een minder groot probleemmaar zerukken steeds verder Pakistan binnen en God verhoede dat die mafkesen de atoomwapens in handen krijgen. Daarnaast is het verschrikkelijk wat de Taliban aanricht onder de bevolking in Afgh. en dat heb ik wel uit de eerste hand.

agatha 4 december 2009 22:07

Volgens mij is er een relatie tussen de hoogte van iemands IQ en het simplificeren van materie. Pas als je echt het totaalbeeld hebt kun je iets goed en duidelijk uitleggen. Ik heb vaak het idee dat als iemand zijn mening of ideen alleen complex kan uitleggen hij zelf nog zoekende is naar het totaalbeeld. Studenten neigen hier vaak toe Henk dus neem het niet persoonlijk op:D

Zameer 4 december 2009 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 231380)
Volgens mij is er een relatie tussen de hoogte van iemands IQ en het simplificeren van materie. Pas als je echt het totaalbeeld hebt kun je iets goed en duidelijk uitleggen. Ik heb vaak het idee dat als iemand zijn mening of ideen alleen complex kan uitleggen hij zelf nog zoekende is naar het totaalbeeld. Studenten neigen hier vaak toe Henk dus neem het niet persoonlijk op:D

Dan nog kan ik niet ruiken wat Henk wel en niet snap.
Er zitten ook grenzen aan hoe simpel je iets kunt uitleggen:
- Heb je het dan nog over hetzelfde of niet?
- Welke metaforen worden gebruikt om bepaalde kennis over te bregen en is bepaalde kennis over te brengen met metaforen?

In deze context laten neurologische vraagstukken zich vaak ook niet eenoudig uitleggen.

Pas eigenljk wanneer iemand iets vraagt, of een (inhoudelijke) discussie aangaat weet je pas ongeveer het referentiekader van de persoon tegenover je.

Voorbeeld: Een van mijn lezingen was hoofdzakelijk bedoeld voor curatoren als doelgroep. Maar toen ik hoogte ging nemen van het publiek was het grootste gedeelte allerlei eerste jaars studenten van een behoorlijke breedte van kunst en cultuur studies, anders dan wat mij was doorgegeven. In anderhalf uur tijd heb ik die lezing ook veranderd van iets voor curatoren naar een lezing over het curatorschap en uberhauot de zin en onzin van musea.

Henk 4 december 2009 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 231369)
Ik ben er niet zelf geweest en daarom juist vorm ik me in deze geen mening. Misschien was het inderdaad verschikkelijk, misschien viel het reuze mee en misschien was het wel de hemel op aarde. Ik heb geen idee:)

O.k, mee eens. Maar je mening over de inval in Irak en Afghanistan die is toch ook ergens op gebaseerd.

Henk 4 december 2009 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 231380)
Studenten neigen hier vaak toe Henk dus neem het niet persoonlijk op:D

Ik neem niks persoonlijk op. ;)
Elke vorm van aandacht die ik krijg is meegenomen. :D

agatha 4 december 2009 22:54

Haarweb wordt bevolkt door de doorsnee bevolking en niet door één beroepsgroep of één bepaald intellectueel niveau dus als je wilt dat iedereen je begrijpt zou je je moeten aanpassenop de midden moot. Als je dat niet belangrijk vindt hoeft dat niet maar zal je altijd te horen krijgen dat niet iedereen je kan volgen terwijlik wel de indruk hebt dat je dat wil. Tis maar een tip hoor. Ik vind je gereutel wel gezellig maar de boodschap komt niet vaak helder over.:D

agatha 4 december 2009 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 231386)
Ik neem niks persoonlijk op. ;)
Elke vorm van aandacht die ik krijg is meegenomen. :D

Och gossie,het wordt weer tijd voor een leuk date mop:D Wie weet wat de sint je brengt.

Henk 4 december 2009 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 231392)
Och gossie,het wordt weer tijd voor een leuk date mop:D Wie weet wat de sint je brengt.

Ze mag gerust zwart zijn, je weet dat ik niet discrimineer, als ze maar geen Piet heet. :)

agatha 4 december 2009 23:03

Maar wel een roe heeft:P

Zameer 4 december 2009 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 231391)
Haarweb wordt bevolkt door de doorsnee bevolking en niet door één beroepsgroep of één bepaald intellectueel niveau dus als je wilt dat iedereen je begrijpt zou je je moeten aanpassenop de midden moot. Als je dat niet belangrijk vindt hoeft dat niet maar zal je altijd te horen krijgen dat niet iedereen je kan volgen terwijlik wel de indruk hebt dat je dat wil. Tis maar een tip hoor. Ik vind je gereutel wel gezellig maar de boodschap komt niet vaak helder over.:D

Ja, wat ik omschreef was ook een reactie om de angel uit Tato's argument te trekken (om nu kort door de bocht te gaan): Religie wordt gebruikt voor discutabele doeleinden.

Waar ik tegenin ging met: Mwaa, Religie is aangeboren, niet aangeleerd.

En de enige andere die het probeerde te begrijpen was Henk.

agatha 4 december 2009 23:36

Misschien was die de enige die het begreep:D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.