Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   dood (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=18402)

Limbo 1 september 2017 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 413447)
Haha, een paar zinnetjes kan ik me nog herinneren. Qui est-ce qui. Quest qu'il ya. Papa fume une pipe. :P
C'est tout. :P

Papa fume une pipe et mama fume papa. Of zoiets ja. Merde! Na gisteren Frans spreken. Die Koenders gisteren op de tribune, daar wil je toch niet mee gezien worden??

Henk 1 september 2017 10:51

Ik kan een paar zinnetjes Frans en als ze niet te snel praten kan ik af en toe een paar woorden opvangen. Engels en Duits gaat mij beter af.

Limbo 1 september 2017 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 413455)
Ik kan een paar zinnetjes Frans en als ze niet te snel praten kan ik af en toe een paar woorden opvangen. Engels en Duits gaat mij beter af.

Ja, hier ook. Vind het wel een mooie taal. Ging er ook altijd graag op vakantie. Slechts één keer echt bot behandeld. Als je probeert Frans te praten mogen ze je wel.

Henk 1 september 2017 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 413458)
Ja, hier ook. Vind het wel een mooie taal. Ging er ook altijd graag op vakantie. Slechts één keer echt bot behandeld. Als je probeert Frans te praten mogen ze je wel.

Ik heb het inderdaad eens geprobeerd in een supermarkt. Een iets oudere vrouw moest er om lachen en gaf me vriendelijk het advies om het aan haar collega te vragen, maar dan in goed Engels. :P

Limbo 1 september 2017 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 413462)
Ik heb het inderdaad eens geprobeerd in een supermarkt. Een iets oudere vrouw moest er om lachen en gaf me vriendelijk het advies om het aan haar collega te vragen, maar dan in goed Engels. :P

:D


Wat ik heel vervelend vind is dat als ik Italiaans spreek de reactie in het Engels is. Zo lomp...

Henk 1 september 2017 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 413464)
:D


Wat ik heel vervelend vind is dat als ik Italiaans spreek de reactie in het Engels is. Zo lomp...

Misschien doen ze het uit beleefdheid, om het je niet te lastig te maken. Of vinden ze het fijn om weer Engels te spreken.

Limbo 1 september 2017 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 413469)
Misschien doen ze het uit beleefdheid, om het je niet te lastig te maken. Of vinden ze het fijn om weer Engels te spreken.

Bijna geen hond spreekt Engels daar. Ik denk dat degene die het wel kan daar trots op is.

Henk 1 september 2017 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 413471)
Bijna geen hond spreekt Engels daar. Ik denk dat degene die het wel kan daar trots op is.

Ja, toch absurd. Italië is inmiddels geen derde wereld land meer, volgens mij hebben ze daar toch redelijk onderwijs.

Limbo 2 september 2017 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 413483)
Ja, toch absurd. Italië is inmiddels geen derde wereld land meer, volgens mij hebben ze daar toch redelijk onderwijs.

Ja maar niemand kiest voor Engels. Alles nagesynchroniseerd.

Henk 2 september 2017 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 413488)
Ja maar niemand kiest voor Engels. Alles nagesynchroniseerd.

Ik was in gesprek met een Fransman en die benoemde het nasynchroniseren ook als één van de oorzaken waarom de Fransen zo slecht Engels spreken.

Limbo 2 september 2017 12:07

En wij zo goed Duits!!!

Limbo 3 september 2017 18:47

Walter Becker

Henk 4 september 2017 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 413527)
Walter Becker

Steely Dan. Zei me weinig.

Limbo 4 september 2017 08:13

Mij ook.

Ap Neu 4 september 2017 11:15

Paar liedjes die ik ken. Schijnt wel goed voor zijn vrouw te zijn geweest...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:29.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.