Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Seborroïsch eczeem (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851)

vlaamse reus 11 november 2010 19:32

Enkele weken geleden heb ik eens een andere dermatoloog opgezocht.
Eerst heb ik twee dagen de plaatsen in mijn gezicht (wenkbrauwen, rond neus en boven de bovenlip) behandeld met een tube nizoral waarin 0.33gr cortisonen vermengd is.
Daarna raadde hij me aan mijn dagelijks gezicht te wassen met :

URIAGE DS GEL NETTOYANT , dit is speciale gel voor seborroische huid.

Daarnaast smeer ik de plaatsen elke avond in met ELIDEL (1%) , hier zitten geen cortisonen in en is nieuw op de markt.

Mijn afspraak was op 14 oktober en heb sindsdien geen opflakkering meer gehad ,waar het daarvoor om de 14 dagen toch telkens weer de kop opstak.

Hopelijk kan het sommigen onder jullie helpen.

Veel succes.

Joellie 17 november 2010 22:52

Poll
 
Hallo.. er is een poll die veel bezoekers gaat trekken. zo wil ik jullie graag ook uitnodigen om een kijkje te nemen . http://curezone.com/forums/fm.asp?i=1725171#i

groet!

jehan 18 november 2010 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joellie (Bericht 266149)
Hallo.. er is een poll die veel bezoekers gaat trekken. zo wil ik jullie graag ook uitnodigen om een kijkje te nemen . http://curezone.com/forums/fm.asp?i=1725171#i

groet!

Bedankt Joellie voor de link, ik heb hem meteen ingevuld.
Overigens ben ik nu bijna 4 weken aan de pro-biotica. Ik was hier nogal kritisch over, maar ach een keer proberen kan geen kwaad. Ik realiseer me dat de problemen bij mij wel eens echt begonnen zouden kunnen zijn na een flinke obstipatie, bijna 10 jaar geleden (ik heb van kindsafaan al last van een moeilijke stoelgang). Het eczeem lijkt bij mij nu heel langzaam iets minder te worden, maar ik blijf kritisch.

groeten, Jehan

Strider 18 november 2010 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jehan (Bericht 266189)
Bedankt Joellie voor de link, ik heb hem meteen ingevuld.
Overigens ben ik nu bijna 4 weken aan de pro-biotica. Ik was hier nogal kritisch over, maar ach een keer proberen kan geen kwaad. Ik realiseer me dat de problemen bij mij wel eens echt begonnen zouden kunnen zijn na een flinke obstipatie, bijna 10 jaar geleden (ik heb van kindsafaan al last van een moeilijke stoelgang). Het eczeem lijkt bij mij nu heel langzaam iets minder te worden, maar ik blijf kritisch.

groeten, Jehan

Ik heb een paar maanden probiotica geprobeerd, maar bij mij heeft het helaas niet geholpen.

Noob 22 november 2010 15:07

Ik las dat Omega 3 goed zou helpen. Dit heb ik geprobeerd en volgens mij werkte het alleen negatief. Nu las ik het volgende over:
--------------------------------------
Seborrhoisch eczeem, adulte vorm

-Omdat de afwijking voorkomt op plaatsen waar zich veel talgklieren bevinden wordt verondersteld dat talg irriterend werkt op de huid van de betrokken persoon. Ook de samenstelling van de talg blijkt van belang. Talg bestaat uit zowel verzadigde als onverzadigde vetzuren. Bij seborrhoïsch eczeem is er een overmaat aan onverzadigde vetzuren in de talg. Hierdoor schilfert de (hoofd) huid snel af. De huid reageert daar ook nog bij met een ontstekingsreactie waardoor er roodheid en lichte zwelling ontstaat.----------------------------------------------------

Dit betekend dan dat je toch beter niet teveel onverzadigde vetzuren binnen kan krijgen?
Misschien neemt deze vorm van eczeem wel toe doordat iedereen denkt dat dat gezond is en overstapt naar light producten en olijfolie.

desperado26 22 november 2010 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noob (Bericht 266360)
Ik las dat Omega 3 goed zou helpen. Dit heb ik geprobeerd en volgens mij werkte het alleen negatief. Nu las ik het volgende over:
--------------------------------------
Seborrhoisch eczeem, adulte vorm

-Omdat de afwijking voorkomt op plaatsen waar zich veel talgklieren bevinden wordt verondersteld dat talg irriterend werkt op de huid van de betrokken persoon. Ook de samenstelling van de talg blijkt van belang. Talg bestaat uit zowel verzadigde als onverzadigde vetzuren. Bij seborrhoïsch eczeem is er een overmaat aan onverzadigde vetzuren in de talg. Hierdoor schilfert de (hoofd) huid snel af. De huid reageert daar ook nog bij met een ontstekingsreactie waardoor er roodheid en lichte zwelling ontstaat.----------------------------------------------------

Dit betekend dan dat je toch beter niet teveel onverzadigde vetzuren binnen kan krijgen?
Misschien neemt deze vorm van eczeem wel toe doordat iedereen denkt dat dat gezond is en overstapt naar light producten en olijfolie.

Hehe, ik gebruik iedere dag minarine van Alpro soya met veel onverzadigde vetzuren zo blijkt. Zal eens 2 weken met echte boter smeren:P Let's see what gives

Noob 23 november 2010 13:06

Misschien eens met een aantal deze vetten en lightproducten links laten liggen, kijken of het wat doet!
Dus zeker geen halvarine olijfolie etc.

dundun 23 november 2010 17:49

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de shampoo Euceril Urea 5% ?? Ik heb hem vandaag voor het eerst gebruikt, dus ik kan er nog niet veel over zeggen. Is voor de droge geirriteerde gevoelige hoofdhuid.

Daarvoor gebruikte ik Guhl Rozemarijn Antiroos. Opzich een prettige shampoo en doet zijn werk, echter doet het niets voor mijn hoofdhuid. Als deze nat is zie je een duidelijke witte gloed in zijn geheel.

Ik ben nu gaan testen met deze shampoo omdat ik het volgende nu een paar keer ben tegen gekomen;

Veel mensen denken bij hoofdhuidschilfers direct aan roosvorming. Dit is een groot misverstand. We leggen u uit hoe u het verschil herkent tussen roosvorming en hoofdhuidschilfers. Voor uw behandeling is dit verschil van groot belang, immers personen met een droge/gevoelige hoofdhuid dienen dit beslist niet met een anti roosproduct te behandelen. Een te droge/gevoelige hoofdhuid geeft ook schilfers, maar dan als gevolg van een vochtbalansstoornis.

Jadatdus 26 november 2010 15:44

Hier ben ik ook wel eens de mist mee in gegaan. Ik heb in de winter een droge hoofdhuid met schilfers en jeuk. Van een antiroosshampoos werd het erger. Het is dus gewoon droog, geen roos. Een goede oplossing heb ik nog niet gevonden. Ik gebruik wel af en toe cremespoeling waar perzikolie in zit :P. Dan is het weer een paar dagen rustig.

Jojo76 30 november 2010 13:58

Ik heb zojuist van L'Oréal een antiroos shampoo mee genomen met daarin pyrithionzink. Nu heb ik gehoord dat er een stofje in Head & Shoulders zit die iedere keer een laag van je hoofdhuid haalt en ben bang dat dit stofje ook in deze shampoo zit. Kan iemand mij vertellen of ik deze shampoo kan gebruiken voor mijn schilfertjes?? Ik hoop het wel want dan hoef ik hopelijk de Ketoshampoo niet meer te gebruiken.

Noob 1 december 2010 16:25

jojo volgens mij is dat de bedoeling dat er een laagje af wordt gehaald nl het laagje dat irriteert en de schilvers veroorzaken. Ik zou btw niet overstappen op een dergelijk slecht en commercieel product. Als je van de Keto af wilt zou ik eerder Selsun overwegen.

Jojo76 1 december 2010 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noob (Bericht 267157)
jojo volgens mij is dat de bedoeling dat er een laagje af wordt gehaald nl het laagje dat irriteert en de schilvers veroorzaken. Ik zou btw niet overstappen op een dergelijk slecht en commercieel product. Als je van de Keto af wilt zou ik eerder Selsun overwegen.

Oké... bedankt voor je reactie. Dus ik kan dan beter de Keto blijven gebruiken 1x in de 2 weken voor de schilfertjes? :o Ik heb juist deze shampoo gekocht ook voor mijn gekleurde haar.

Joellie 4 december 2010 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jehan (Bericht 266189)
Bedankt Joellie voor de link, ik heb hem meteen ingevuld.
Overigens ben ik nu bijna 4 weken aan de pro-biotica. Ik was hier nogal kritisch over, maar ach een keer proberen kan geen kwaad. Ik realiseer me dat de problemen bij mij wel eens echt begonnen zouden kunnen zijn na een flinke obstipatie, bijna 10 jaar geleden (ik heb van kindsafaan al last van een moeilijke stoelgang). Het eczeem lijkt bij mij nu heel langzaam iets minder te worden, maar ik blijf kritisch.

groeten, Jehan

Ha Jehan,

Ja wilde je wel vertellen dat de ene probiotica de andere niet is.. Ik heb zelf ook wat mindere effecten gehad met probiotica.. Degene die mij redelijk goed geholpen is van Lacto pro PURO.. zag dat op wikipedia onderaan het ook wordt aangeraden http://en.wikipedia.org/wiki/Seborrhoeic_dermatitis
fistulosa[43]
Supplements



ik kreeg dit mailtje laatst door .. en dacht nu we het toch over supplementen hebben

Hello,

I understand your frustration. I have had an issue with this condition solely on my eyebrows for over a year. About 1 month ago, I researched that the cause of this issue is in the gut, and that probiotics can help, especially one called "Lactobacillius paracasei." I started taking "Vitamineral Green" by Healthforce and within a day I noticed a big difference. I was flaring up every few days and losing my eyebrows, it was very depressing. They would fall out and then take weeks, sometimes months to grow back, and then fall out again.

Since taking Vitamineral Green, my condition is about 90%-95% cured. Perhaps it is something you'd like to try. I really consider it miraculous. I take 8-10 capsules a day. This product is all natural, vegan (I am a vegetarian), and consists of all plant ingredients. It has also increased my energy and helped my mood. I am not affiliated with this company and I am not trying to sell anything, I just want to help.

http://www.healthforce.com/shop?page=shop.product_details&flypage=garden_flyp age.tpl&product_id=6&category_id=1


Joellie 4 december 2010 23:43

Zo nu en dan ben ik ff op het forum... en kwam nog een positief bericht tegen op een ander forum.. denk ik meld ze gewoon dan kunnen jullie zelf jullie conclusies trekken..

http://www.acne.org/messageboard/OFF...02.html&st=520

Hello All,

I know what everyone is going through, I spent well over a decade fighting with not just Acne and seborrheic dermatitis, but Excema, warts, and abscess since my very early teens. I have been prescribed everything From Cortisol, Steroids, Retinols, Zincs, Antibiotics.

Accutane was the only thing that worked, but left me with nosebleeds, dry eyes, scaling skin, and constant liver tests, only to have Acne and everything come roaring back when I got off of it, but I still kept all the side effects of Accutane as well.

No Doctor ever helped me at all. Every doctor says that diet does not matter and there is no cure, I would just have to "wait it out" and take their prescriptions for the symptoms. Thanks Doc, y'all have been saying that since adolescence.

Now in my late 20s, and scarred, itchy, shivering, and anxious like a diseased dog scratching at it's afflictions, I decided to take a different approach.

Internal: 1 tbsp Olive Oil, Wormwood and black walnut hull tinctures, Oregano Oil, Psyllium Husks(fiber), Apple Cider Vinegar, lemon juice, pro-biotic pills, and water.

External: Tea Tree Oil

That's it, the OO, Wormwood, black walnut, Oregano oil, and Husk Fiber in the morning, and Apple Cider Vinegar 3 times a day. Squeeze one lemon and drink it once a day. Then Tea tree oil applied directly in the morning and after I showered at night. Take Pro-biotics before bed at night, and drink at least 1 gallon of water a day to flush everything out.

After one month, my SD was almost all cleared up and no longer itched, Warts were literally drying up and falling off, and my skin felt smooth all over like an Oiled Gladiator, instead of bumpy like an acne-scarred individual.

This was 3 years ago my friends. When I feel that my skin is beginning to become afflicted, I just buy and Use Colonix for 1 or 2 months every year, but it is expensive, and you can find the above ingredients much cheaper.

Now my afflictions only return when I am not taking good care of my health and diet.

I see many posts on the board saying that SD is not curable, and that there is no "Proof" that diet and internal conditions cause SD and Acne.

I will argue that there is no "Proof" that these irritative steroids and creams prescribed by these "Doctors" work at all. Ask any of these people who have gone decades with, at best, temporary relief from a cream they will have to apply for their entire lives.

The skin is a reflection of our internal makings. Our Liver, Kidneys, Intestines, and Blood. If our internal organs are not cleansing our blood of our wastes and parasites, then they will show in our skin. Seborrheic Dermatitis is an internal condition, it merely shows up on the surface. If you continue to suffer from this affliction after so many years, try and look inward. Cleanse yourself internally. Only then will you truly find the root of the cause.

I only wish that I would have found these truths so many years ago. If only these doctors could have steered me in the right direction.

Joellie 4 december 2010 23:50

http://www.rosaceagroup.org/The_Rosa...ght=seborrheic

All I can say for certain is that I used to have SD that fluctuated between mild and moderate but now I have no sign of it (for 6 months). I stopped eating dairy, reduced sugar and almost eliminated wheat in my diet. This is a common recommendation for SD so I’m sure you’ve all tried it but hopefully you gave it a good go because it took me 8 months. I also had 3 sessions of colonic irrigation about a month before I could say it was all gone.

Also, I strongly believe that my SD was triggered by a short period of eating those muscle gain protein powers and/or lots of yoghurt (protein and yoghurt shakes many times a day), but then again who knows. However whether or not this was the underlying reason for those sneaky SD genes to trigger that molecular pathway, I know that my GI tract and SD are strongly linked because of the consistent trials I did concerning what I put down it and what showed up on my nasolabial folds/face.

Joellie 4 december 2010 23:56

Kijk naar Jeff..


http://www.rosaceagroup.org/The_Rosa...ghlight=auburn


Nou.. mocht je er niet afkomen... Ik bid elke dag nu... het kan echt.. je kan echt genezing ontvangen.... Als ik genezen ben via King Jezus dan hoort iedereen dit natuurlijk want dan is dat het grootste wonder ever in mijn leven!

dundun 5 december 2010 21:12

Iemand bekend met een goede olie voor de droge hoofdhuid? Is het beter om een plantaardige olie, zwitsal babyolie of een speciale haarolie te gebruiken. Ik wil dit 1x in de week gaan uit proberen naast mijn eucerin shampoo (heb het idee dat de schilfers verminderen, beter iig dan met anti roos shampoo).

Edit: frustrerend is dat de lijn tussen seb eczeem en droge hoofdhuid en de daarbijbehorende schilfers zo dicht bij elkaar ligt, maar dat er wel een wezenlijk verschil blijkbaar is qua aanpak. Er is daarom altijd twijfel aan het plan van aanpak. Bij seb eczeem probeer je de hoofdhuid naar mijn inziens te ontvetten en bij de droge hoofdhuid juist niet. Waarschijnlijk zal ik met een aantal maanden wel denken, waar was ik in godsnaam mee bezig en heb ik weer een nieuw plan... :(

Joellie 6 december 2010 02:56

[QUOTE=dundun;267510]Iemand bekend met een goede olie

HI,

Op de volgende link kun je zien dat oleic acid voedzaam is en dus neg uitwerkt op SD http://www.rosaceans.com/sd.php. Het gaat er dan om dat je een olie gebruikt die laag is in oleic acid of oliezuur. Dat is mineral oil
Ik heb er geen ervaring mee anders moet je het ff googlen.

jehan 6 december 2010 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dundun (Bericht 267510)
Iemand bekend met een goede olie voor de droge hoofdhuid? Is het beter om een plantaardige olie, zwitsal babyolie of een speciale haarolie te gebruiken. Ik wil dit 1x in de week gaan uit proberen naast mijn eucerin shampoo (heb het idee dat de schilfers verminderen, beter iig dan met anti roos shampoo).

Ik heb enige tijd geleden mijn huid regelmatig ingesmeerd en gemasseerd met plantaardige olie, eerst olijfolie, later amandelolie. Olijfolie is dikker en daarom minder geschikt. Het effect hiervan was dat de huid schoon wordt en zacht aanvoelt maar ook dat deze juist extra uitdroogt!!.
Als je net als ik last hebt van droge hoofdhuid, kan je het beste gebruik maken van een crème als Cardiflor. Ik gebruik het nu als enige zalf tegen SE, het geneest natuurlijk niet (want het eczeem komt van binnen uit), maar verzacht de huid en vermindert de ontstekingsreactie.
Daarnaast ben ik afgestapt van het dagelijks wassen van mijn haar met rozemarijnshampoo, ik probeer dit nu nog zo min mogelijk te doen, want zeep iriiteert mijn huid duidelijk.
Ik ben nu aan de laaste probiotoca pillen bezig (Solgar AMB Dophilus) en ben meer gaan letten op stress-vrij eten, dus meer tijd nemen en beter kauwen. Mijn stoelgang is nu echt beter, maar eczeem nog niet weg.

Jadatdus 7 december 2010 11:41

Inderdaad is de grens tussen eczeem en een droge hoofdhuid moeilijk te trekken. Vorig jaar had ik last van eczeem en, zoals elke winter, een droge hoofdhuid. Ik heb het verschil duidelijk uitgelegd aan de huisarts maar kreeg voor mijn hoofdhuid doodleuk een ketoconazol shampoo mee (waardoor het alleen maar erger werd). Olie is lastig want dan zit je haar er ook onder.

desperado26 7 december 2010 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noob (Bericht 266428)
Misschien eens met een aantal deze vetten en lightproducten links laten liggen, kijken of het wat doet!
Dus zeker geen halvarine olijfolie etc.

Heb nu 2 weken zoveel mogelijk onverzadigde vetzuren-vrij proberen te eten en ik moet zeggen dat het helpt! De roos is echt verwaarloosbaar weinig geworden en jeuk heb ik niet meer:o

Ook mijd ik alle soyaproducten nu ik gehoord heb dat het talgproductie en zo dus DHT doet stijgen: http://www.youtube.com/watch?v=RjZs0DGW1Jk

Mss komt mijn wens uit en vier ik kerst en oudejaar zonder SE!

update binnen 2 weken:P

Noob 9 december 2010 15:32

joellie dat verhaal over Apple Cider Vinegar 3 times a day heb ik vaker gelezen. Maar las ook dat ze de appelazijn op het hoofd aanbrachten ipv. het op te drinken. Ga jij het proberen?

Joellie 9 december 2010 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noob (Bericht 267806)
joellie dat verhaal over Apple Cider Vinegar 3 times a day heb ik vaker gelezen. Maar las ook dat ze de appelazijn op het hoofd aanbrachten ipv. het op te drinken. Ga jij het proberen?


Hi Noob,

Ja dat is echt geen sprookje en zeker heel effectief.. ik heb het jaren gebruikt op mijn hoofdhuid in combinatie met een selenium shampo zoals selsun en elvive groene rand witte fles van Loreal.. hierdoor had ik geen enkele schilfer meer op mijn kop.. nu doe ik het met H&S maar werkt minder.. maar vindt het niet altijd zo erg om een paar schilfers te hebben..
Dit niet op het gezicht proberen... ik heb het inderdaad een keer gepost maar sommige dachten dat ik gek was ofzo....

Nu wacht ik op Jezus.. om me helemaal te herstellen.. want naast dit heb ik ook minder goeie slaap en ben ik erg sloom en heb ik soms moeite met concentratie.... Ik laat het zeker weten wanneer ik genezen ben.. het gaat gebeuren!

Ambo 9 december 2010 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joellie (Bericht 267826)
Hi Noob,

Ja dat is echt geen sprookje en zeker heel effectief.. ik heb het jaren gebruikt op mijn hoofdhuid in combinatie met een selenium shampo zoals selsun en elvive groene rand witte fles van Loreal.. hierdoor had ik geen enkele schilfer meer op mijn kop.. nu doe ik het met H&S maar werkt minder.. maar vindt het niet altijd zo erg om een paar schilfers te hebben..
Dit niet op het gezicht proberen... ik heb het inderdaad een keer gepost maar sommige dachten dat ik gek was ofzo....

Nu wacht ik op Jezus.. om me helemaal te herstellen.. want naast dit heb ik ook minder goeie slaap en ben ik erg sloom en heb ik soms moeite met concentratie.... Ik laat het zeker weten wanneer ik genezen ben.. het gaat gebeuren!

Waarom helpt Jezus je soms gelijk en moet je er soms een tijd op wachten?

jord-y 10 december 2010 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joellie (Bericht 267826)
Hi Noob,

Ja dat is echt geen sprookje en zeker heel effectief.. ik heb het jaren gebruikt op mijn hoofdhuid in combinatie met een selenium shampo zoals selsun en elvive groene rand witte fles van Loreal.. hierdoor had ik geen enkele schilfer meer op mijn kop.. nu doe ik het met H&S maar werkt minder.. maar vindt het niet altijd zo erg om een paar schilfers te hebben..
Dit niet op het gezicht proberen... ik heb het inderdaad een keer gepost maar sommige dachten dat ik gek was ofzo....

Nu wacht ik op Jezus.. om me helemaal te herstellen.. want naast dit heb ik ook minder goeie slaap en ben ik erg sloom en heb ik soms moeite met concentratie.... Ik laat het zeker weten wanneer ik genezen ben.. het gaat gebeuren!


Bij mij hielp appel cider vrijwel niet.....

Joellie 10 december 2010 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jord-y (Bericht 267846)
Bij mij hielp appel cider vrijwel niet.....

Hoi Jordy,

Appel cider of Appel azijn.. Hoe heb je het gebruikt.. en in combinatie met wat dat maakt nogal verschil... Heb je echt van die gele korsten gehad of van die mega grote witte stukken ?

anders nog een keer proberen.. in het begin elke dag en later om de dag of 1 keer in de drie of 4 dagen.

Joellie 10 december 2010 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 267832)
Waarom helpt Jezus je soms gelijk en moet je er soms een tijd op wachten?


HI,

check http://www.volle-evangelie.nl/meer-o...t-genezen.html

fragment van genezing door Jezus!
http://www.youtube.com/watch?v=0z5z7...eature=related

Ambo 10 december 2010 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joellie (Bericht 267900)

Dat is me te uitgebreid allemaal... :confused:

Noob 11 december 2010 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door desperado26 (Bericht 267725)
Heb nu 2 weken zoveel mogelijk onverzadigde vetzuren-vrij proberen te eten en ik moet zeggen dat het helpt! De roos is echt verwaarloosbaar weinig geworden en jeuk heb ik niet meer:o

Ook mijd ik alle soyaproducten nu ik gehoord heb dat het talgproductie en zo dus DHT doet stijgen: http://www.youtube.com/watch?v=RjZs0DGW1Jk

Mss komt mijn wens uit en vier ik kerst en oudejaar zonder SE!

update binnen 2 weken:P

Dat zou wel heel goed nieuws zijn! denk je er nog steeds zo over?

Jadatdus 11 december 2010 12:39

Kunnen we hier alsjeblieft alleen middelen bespreken waarvan de werking op zijn minst enigszins aannemelijk is? Dit is niet de plek voor een religieuze discussie. Ik vind het op een forum waar toch redelijk wanhopige mensen komen (al zijn ze niet ernstig ziek) niet gepast om te dwepen met kwakzalvers als Jan Zijlstra om zieltjes te winnen. Als je dat dan toch wilt start dan een nieuw topic zou ik zeggen.

Maar goed ik ben geen moderator ofzo, gewoon mijn mening.

desperado26 11 december 2010 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noob (Bericht 267913)
Dat zou wel heel goed nieuws zijn! denk je er nog steeds zo over?

Iedere dag gaat het beter dan de vorige, steeds minder last van SE:D

Aan allen die niet gebaat zijn bij shampoos en uitwendige middelen zou ik de raad geven om eens goed te kijken naar je dieet. Wat eet je dagelijks/waar eet je veel van. Probeer eens bepaalde voeding uit je dieet weg te laten voor een bepaalde periode en kijk of het invloed heeft op je SE.

Ik ben opgehouden met sojamelk te drinken, smeer niet meer met soja-boter en ook een bepaalde soort vegetarische paté heb ik weggelaten want daar zaten veel onverz. vetzuren in (bedankt Noob).

Heb die producten jarenlang genuttigd en ik geloof dat SE zich zo langzaam aan heeft ontwikkeld. Soja is volgens mij wel 'ok' als je het af en toe eet, maar te veel en te lang soja heeft schadelijke gevolgen op verschillende processen in je lichaam (oa hormonale problemen).

Strider 11 december 2010 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door desperado26 (Bericht 267943)
Iedere dag gaat het beter dan de vorige, steeds minder last van SE:D

Aan allen die niet gebaat zijn bij shampoos en uitwendige middelen zou ik de raad geven om eens goed te kijken naar je dieet. Wat eet je dagelijks/waar eet je veel van. Probeer eens bepaalde voeding uit je dieet weg te laten voor een bepaalde periode en kijk of het invloed heeft op je SE.

Ik ben opgehouden met sojamelk te drinken, smeer niet meer met soja-boter en ook een bepaalde soort vegetarische paté heb ik weggelaten want daar zaten veel onverz. vetzuren in (bedankt Noob).

Heb die producten jarenlang genuttigd en ik geloof dat SE zich zo langzaam aan heeft ontwikkeld. Soja is volgens mij wel 'ok' als je het af en toe eet, maar te veel en te lang soja heeft schadelijke gevolgen op verschillende processen in je lichaam (oa hormonale problemen).

Dieet is zeker belangrijk! Ik weiger altijd suiker producten (behalve brood & aardappels). Maar nog belangrijker, kijk uit met alcohol, alcohol heeft bij mij zo'n slecht effect op mijn eczeem.

Noob 11 december 2010 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 267957)
Dieet is zeker belangrijk! Ik weiger altijd suiker producten (behalve brood & aardappels). Maar nog belangrijker, kijk uit met alcohol, alcohol heeft bij mij zo'n slecht effect op mijn eczeem.

Want in aardappels zit suiker? alcohol in het algemeen of bier?

dZinee 12 december 2010 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noob (Bericht 267962)
Want in aardappels zit suiker? alcohol in het algemeen of bier?

alcohol in het algemeen

Strider 16 december 2010 21:09

Zijn er mensen die de reader op de onderstaande site hebben gekocht? Ben benieuwt wat er allemaal in staat.

http://www.seborroischeczeem.nl/

jord-y 16 december 2010 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 268319)
Zijn er mensen die de reader op de onderstaande site hebben gekocht? Ben benieuwt wat er allemaal in staat.

http://www.seborroischeczeem.nl/

Ik zou er niet in trappen klinkt te mooi om waar te zijn en zo nep omschreven allemaal:cool:
Eerst zegt diegene dat het voorgoed verdwijnt en onderaan staat weer :
Het zal ook jouw probleem onder controle houden voor de rest van je leven.
Tja....

desperado26 17 december 2010 02:31

Reader geschreven door...Valentijn?
Zou ik niet vertrouwen als zijn volledige naam en gegevens enzo er niet bijstaan.

Heb trouwens in het verleden vergelijkbare sites gevonden ivm diabetes waar ook veel praat verkocht wordt zonder iets concreets te vertellen.

jord-y 17 december 2010 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door desperado26 (Bericht 268334)
Reader geschreven door...Valentijn?
Zou ik niet vertrouwen als zijn volledige naam en gegevens enzo er niet bijstaan.

Heb trouwens in het verleden vergelijkbare sites gevonden ivm diabetes waar ook veel praat verkocht wordt zonder iets concreets te vertellen.

Ja en candida allemaal van een dezelfde soort of van dezelfde verkoper....en dezelfde schreeuwerige reclame ,nee dankje niet voor mij:cool:

Noob 17 december 2010 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strider (Bericht 268319)
Zijn er mensen die de reader op de onderstaande site hebben gekocht? Ben benieuwt wat er allemaal in staat.

http://www.seborroischeczeem.nl/

Ook al zou ik voorgoed verlost worden van mijn SB door deze informatie dan zal ik nog niet willen dat die 27 euro naar Valentijn gaat! De hele opzet van dit soort sites stoort mij enorm, ze proberen op een hele kinderlijke manier in te spelen op de negatieve gevoelens en angsten van mensen.

Easy_G 2 januari 2011 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jadatdus (Bericht 267930)
Kunnen we hier alsjeblieft alleen middelen bespreken waarvan de werking op zijn minst enigszins aannemelijk is? Dit is niet de plek voor een religieuze discussie. Ik vind het op een forum waar toch redelijk wanhopige mensen komen (al zijn ze niet ernstig ziek) niet gepast om te dwepen met kwakzalvers als Jan Zijlstra om zieltjes te winnen. Als je dat dan toch wilt start dan een nieuw topic zou ik zeggen.

Maar goed ik ben geen moderator ofzo, gewoon mijn mening.

Ik stoor me ook verschrikkelijk aan de mensen die denken dat jezus ons geneest! We proberen elkaar hier te helpen, als mensen dit soort onzinnige berichten achter laten wordt het forum niet meer serieus genomen. Een goed forum over deze aandoening is erg belangrijk want medische deskundige komen echt niet met een goede behandeling. Er wordt bakken met geld verdiend aan mensen met eczeem.

De maker van de site http://www.seborroischeczeem.nl/ is een oplichter, hij heeft meerdere sites die op eenzelfde manier zijn opgezet. Dit is behandeld bij een consumentenprogramma, ik dacht radar of kassa.

Ik heb behoorlijk wat creme`s/olie`s geprobeerd om mijn huid te doen herstellen. Vaak was het resultaat minimaal. Ik gebruik nu sinds een dag of 5 een creme van Vichy, deze bevalt echt heel erg goed. De creme wordt heel goed door de huid opgenomen en de huid is merkbaar veel minder droog en stug. Zeker in de winter een hele fijne creme. De creme heet vichy nutrilogie. Er zijn verschillende varianten, nutrilogie 2 bevalt mij erg goed. Vraag altijd eerst een monstertje voordat je een dure creme koopt.

Groeten


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:13.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.