Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   dood (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=18402)

Ambo 6 december 2009 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 231750)
Er zijn nu nog maar 2 vrouwen die het aandurven om in de VAENW-rubriek te komen. Wees er zuinig op. ;)

Agatha haakte juist af van jullie filosofische nonsensgedoe...

Probeerde de discussie weer naar haar terrein te sturen!

Zameer 6 december 2009 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 231751)
Agatha haakte juist af van jullie filosofische nonsensgedoe...

Probeerde de discussie weer naar haar terrein te sturen!

:D

Terminste zijn er in elk geval een tal posts nu die niet gaan over sex en poep.

:D :D :D

Ambo 6 december 2009 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 231754)
:D

Terminste zijn er in elk geval een tal posts nu die niet gaan over sex en poep.

:D :D :D

Ik kan mijn kont hier ook niet keren, of jullie gaan over tot shit...

Limbo 6 december 2009 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 231750)
Er zijn nu nog maar 2 vrouwen die het aandurven om in de VAENW-rubriek te komen. Wees er zuinig op. ;)

Volgens mij zijn er nooit meer geweest dan 2...

Henk 6 december 2009 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 231765)
Volgens mij zijn er nooit meer geweest dan 2...

Jawel, maar dat is al weer een tijd geleden.

Limbo 6 december 2009 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 231767)
Jawel, maar dat is al weer een tijd geleden.

Oh. Je bedoelt dat Hanna, jouw buurvrouw, hier niet aktief was tot vandaag? Valt toch wel mee...

Hanna 6 december 2009 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk (Bericht 231767)
Jawel, maar dat is al weer een tijd geleden.

Klopt. Er waren er heel wat meer. Maar tja, 't valt niet mee om als vrouw ooit een man te kunnen begrijpen; we zijn immers afkomstig van verschillende planeten (nee Zammy, dat ga ik niet onderbouwen).

Zameer 6 december 2009 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 231777)
Klopt. Er waren er heel wat meer. Maar tja, 't valt niet mee om als vrouw ooit een man te kunnen begrijpen; we zijn immers afkomstig van verschillende planeten (nee Zammy, dat ga ik niet onderbouwen).

Wel zonde dat het er meer waren.

Hanna 6 december 2009 23:01

Wijsheid krijg je niet door visioenen, wel door levenservaring en luisteren naar wijze ouderen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 231731)
Nee hoor, dit is meerledig niet waar.
Als je die lezingen heb gezien dan is het ook duidelijk waarm.

Ik ken heel wat kunstenaars die het niet uithielden op de academie en ook eentje die jaren lang les gegeven heeft (om de kost te verdienen) en op de academie woordkunstenaar is geworden in het verkopen van zijn produkten. Van de academie komen museumdirecteuren, veilingmeesters, galeriehouders, kunst-"experts" (zoals bij Kunst & Kitsch :eek:), enz.enz.... allemaal mensen die zelf nauwelijks een kwast of klei in handen hebben gehad en geen naaimachine kunnen bedienen, zoals ook jij gemerkt hebt toen je kleding wou laten maken door je medestudenten.

Lezingen hoor ik nooit aan en lezen doe ik ze niet; geen behoefte aan dat tomeloze geouwehoer van één of andere quasi deskundige.

agatha 6 december 2009 23:03

We hebben toch wel eens incidenteel een andere vrouw hier gehad maar ondanks dat hun testosteron iets hoger moet liggen vonden ze jullie niet leuk genoeg. Ben nu wel een beetje angstig wat dit over mij en Hanna zegt:confused:

Henk 6 december 2009 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agatha (Bericht 231783)
We hebben toch wel eens incidenteel een andere vrouw hier gehad maar ondanks dat hun testosteron iets hoger moet liggen vonden ze jullie niet leuk genoeg. Ben nu wel een beetje angstig wat dit over mij en Hanna zegt:confused:

Zo had ik het nog niet bekeken.:D Misschien zijn jullie wel gewoon geaccepteerd door de roedel mannen.

Zameer 6 december 2009 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 231782)
Wijsheid krijg je niet door visioenen, wel door levenservaring en luisteren naar wijze ouderen.

En hoe staat het dan met de kritische houding en kritisch denken?
Wat je zegt staat behoorlijk in contrast met de gangbare definities van wijsheid die in de engelse en nderlandse secties van Wikipedia staan.

En hoe kun je weten van een oudere of die wijs is of niet: er zijn daar technieken voor.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 231782)
Ik ken heel wat kunstenaars die het niet uithielden op de academie en ook eentje die jaren lang les gegeven heeft (om de kost te verdienen) en op de academie woordkunstenaar is geworden in het verkopen van zijn produkten. Van de academie komen museumdirecteuren, veilingmeesters, galeriehouders, kunst-"experts" (zoals bij Kunst & Kitsch :eek:), enz.enz.... allemaal mensen die zelf nauwelijks een kwast of klei in handen hebben gehad en geen naaimachine kunnen bedienen, zoals ook jij gemerkt hebt toen je kleding wou laten maken door je medestudenten.

Lezingen hoor ik nooit aan en lezen doe ik ze niet; geen behoefte aan dat tomeloze geouwehoer van één of andere quasi deskundige.

Nee, het kleding laten maken door "mijn collega's" ging over de totale kosten in termen van arbeid, uurprijs, naast nog de materialen.

Museumdirecteuren, veilingmeesters, galeriehouders en die kunst-"experts" van kunst en kitsch komen ook niet van de academie. In elk geval van een aantal gastcuratoren die op dat programma komen weet ik dat ze kunstgeschiedenis hebben gestudeerd, net als veilingmeesters en een hoop galeriehouders. Voor museumdirecteuren is het een vereiste om een MA in Museologie te hebben.

Grappig trouwens, want bij die lezingen geven ze uberhaupt niet het idee dat ze deskundig zijn.

Hanna 6 december 2009 23:19

Een kledingstuk laten maken in de privésfeer is normaliter in termen van arbeid, uurprijs en materialen altijd aanzienlijk goedkoper dan om 't aan te schaffen in een winkel.

Wat er allemaal in het onderwijs veranderd is, weet ik niet, maar vroeger werd op kunstacademies irritant veel kunstgeschiedenis gegeven, en nog meer van dergelijke vakken (zoals ook materiaalkennis), waar een kunstenaar kriegel van wordt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 231736)
Water kan veel meer zijn dan nat. Warm, koud, helder, zout, vies, verfrissend, mooi ... Bovendien, zolang je het water niet aanraakt, waarom zou je het dan als nat omschrijven? Het is er, maar voor jou is nat dan niet een eigenschap waar je tegenaan loopt. Om nog maar niet te spreken over de fysische toestand. Is ijs nat? En stoom (voordat het condenseert op je huid natuurlijk, want dan is het weer water ;)) ....
En niet alleen water is nat.
Trouwens, zeg je in het dagelijks leven ooit dat water nat is? De weg is nat. Je haren zijn nat. Je jas is nat .... maar water, nat?

Mooi zo. Nu nog onderbouwen met wetenschappelijke onderzoeken. :D

Zameer 6 december 2009 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 231794)
Mooi zo. Nu nog onderbouwen met wetenschappelijke onderzoeken. :D

http://www.questia.com/googleScholar...cId=5002269379

alsjeblieft :D

Hanna 6 december 2009 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zameer (Bericht 231790)
Wat je zegt staat behoorlijk in contrast met de gangbare definities van wijsheid die in de engelse en nderlandse secties van Wikipedia staan.
En hoe kun je weten van een oudere of die wijs is of niet: er zijn daar technieken voor.

Pfff, lezingen, onderzoeken, definities, technieken, ....verafgoding van de wetenschap..
Als jij dreigt te verdrinken en een ander trekt jou er uit, is die ander dan wijs of dom? Knap dat hij jou heeft weten te redden of dom dat hij jou niet heeft laten verdrinken?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:14.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.