Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Haartransplantatie 26 jaar (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=38063)

Lars23 8 juni 2019 15:53

Haartransplantatie 26 jaar
 
4 Bijlage(n)
Beste forumbezoekers,

Ik heb jullie hulp nodig om een realistisch beeld te schetsen. Vanaf mijn 18e begon alle ellende. Dunne wordende haren en terugtrekkende haarlijn. Momenteel ben ik 26 jaar en ga ik de stap nemen om een haartransplantatie te ondergaan.

Ik vroeg mij af om, in mijn situatie, dichtheid gerealiseerd kan worden. Ik heb meerdere malen gehoord dat mijn donorgebied niet heel sterk is en dat een tweede haartransplantatie al lastig wordt.

Ik hoor graag wat jullie vinden van mij situatie en wat ik kan/mag verwachten?

Zie hierbij de foto's.

Oja, ACELL werd mij aangeraden? Doen of niet? Qua research weinig resultaten gevonden. Dus het neigt naar een verkooppraatje van €1250..

DeJong 8 juni 2019 16:30

ik zou er goed over denken, je bent jong, kans op verdere kaalheid is groot.
Als je er voor gaat dan zou ik daarnaast zoveel mogelijk doen tegen verdere aantasting anders ben ik bang dat het niet goed komt op langere termijn. Je donor ziet er niet sterk uit.

Goede producten, medicatie en acell kan om je bestaande haren weer te herstellen. Zonder medicatie en goede producten als basis zou ik het niet doen.
Op youtube is veel over acell te vinden onafhankelijk van Esteworld.

https://www.youtube.com/results?search_query=acell

kerel010 9 juni 2019 09:28

Erg diffuus patroon dat is niet vaak de ideale kandidaat. Ik zou als ik jou was eerst een jaar focussen op medicatie en kijken hoeveel je hier mee terug kan winnnen. Begin met de grote 3 , fina minox keta icm microneedling. Op diverse amerikaanse fora worden hiermee indrukwekkende resultaten geboekt. Slaat dit goed aan dan zou ik pas denken aan een ht.

bverotti 9 juni 2019 17:12

Sluit me aan bij ketel010

Ik zou in deze situatie eerst. Enkele jaren versterken.
Topische fina gel of lotion in combinatie met minoxidil. Dit is een lange termijn investering.
Je bent nog zeer jong en dus prp gaat je ook een haar boost kunnen geven op korte termijn.

eddy_wally 10 juni 2019 15:26

I heb een thread aangemaakt om te laten zien wat je kan bereiken via medicijnen en microneedling: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...749#post432749

Lars23 10 juni 2019 15:30

Bedankt voor jullie mening!!

Ik heb in het verleden weleens minoxidil gebruikt (2 jaar). Alleen geen resultaat behaald. Ik ga nu minoxidil icm goede vitaminen en finasteride proberen. Hopelijk resulteert dit al in een gewenst resultaat.

Off topic: iemand ervaring met haarwerken? Benieuwd of hier mensen zijn die dit hebben of overwegen.

eddy_wally 10 juni 2019 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lars23 (Bericht 432751)
Bedankt voor jullie mening!!

Ik heb in het verleden weleens minoxidil gebruikt (2 jaar). Alleen geen resultaat behaald. Ik ga nu minoxidil icm goede vitaminen en finasteride proberen. Hopelijk resulteert dit al in een gewenst resultaat.

Off topic: iemand ervaring met haarwerken? Benieuwd of hier mensen zijn die dit hebben of overwegen.

Ik had ook geen goede ervaringen met alleen minoxdil, of misschien was ik niet strikt genoeg om het elke dag 2 keer te nemen zonder enige pauze. Minoxidil met topic fina heeft bij mij wonderen gedaan, in combo met microneedling.

Mikeye 10 juni 2019 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lars23 (Bericht 432751)
Bedankt voor jullie mening!!

Ik heb in het verleden weleens minoxidil gebruikt (2 jaar). Alleen geen resultaat behaald. Ik ga nu minoxidil icm goede vitaminen en finasteride proberen. Hopelijk resulteert dit al in een gewenst resultaat.

Off topic: iemand ervaring met haarwerken? Benieuwd of hier mensen zijn die dit hebben of overwegen.

Voor haarwerken is er een speciaal topic, op youtube zie je mooie resultaten maar het lijkt me wel erg veel gedoe.

Member 11 juni 2019 01:18

Goede adviezen hier m.b.t medicatie. Zo te zien valt daarmee nog veel haar te behouden. Tegenwoordig worden ook uitstekende resultaten behaald met baardhaar transplantatie als aanvulling wanneer het donorgebied ontoereikend is voor goede dekking. Dit zou voor jou een uitkomst kunnen zijn. Er zijn enkele Indiase klinieken die hiermee goede resultaten boeken w.o Dr. Bhatti en Dr. Pradeep Sethi. Ik zou wel zeer goed onderzoek doen als ik jou was!

Lectamindose 12 juni 2019 10:06

Een haarwerk is ook niet alles. Hoe licht ook, het voelt als een muts en het is warm onder zo een ding. Beeld je dan nog eens in, in de zomer dat je daaronder zweet...

Lars23 16 september 2019 11:34

Update!
 
1 Bijlage(n)
Aantal maanden geleden (3), ben ik gestart met het gebruiken van minoxidilmax essengen 6 plus. Voor mij nu al een wonderproduct..

Ik heb de sterkere versie, dualgen 15 plus, besteld en ga deze de komende periode gebruiken. Ik ervaar geen bijwerkingen of iets.

Zie het resultaat in de bijlage

Man25 16 september 2019 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lars23 (Bericht 437290)
Aantal maanden geleden (3), ben ik gestart met het gebruiken van minoxidilmax essengen 6 plus. Voor mij nu al een wonderproduct..

Ik heb de sterkere versie, dualgen 15 plus, besteld en ga deze de komende periode gebruiken. Ik ervaar geen bijwerkingen of iets.

Zie het resultaat in de bijlage

Wow! Dat is echt een wereld van verschil. Fijn :)

DeJong 16 september 2019 13:28

heel mooi verschil, dan heb je ook geen acell meer nodig nu die medicijnen zo goed aan slaan.

eddy_wally 16 september 2019 13:30

Ik wou dat ik essengen ook eerder had gevonden, had ik waarss geen ht nodig gehad op mijn 30ste. Gebruik je het soxhtends en savonds?

Lars23 16 september 2019 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eddy_wally (Bericht 437297)
Ik wou dat ik essengen ook eerder had gevonden, had ik waarss geen ht nodig gehad op mijn 30ste. Gebruik je het soxhtends en savonds?

Ik heb voor 3 maanden essengen 6 gebruikt iedere ochtend en avond. Nu gebruik ik 's ochtends essengen 6 en 's avonds duelgen 15.

meneernieuwhaar 16 september 2019 16:04

Ziet er echt top uit!


En druppel je dat dan op de plekken waar minder/geen haar zit?

PJKG 16 september 2019 16:11

Goede vooruitgang, proficiat!

Vraagje aan diegenen die zowel Essengen als Minoxidil/Finasteride hebben uitgeprobeerd:
Wat werkte voor jullie beter? Is Essengen effectiever dan topische minoxidil in combinatie met orale finasteride?

Bvd!

Morientes 16 september 2019 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PJKG (Bericht 437300)
Goede vooruitgang, proficiat!

Vraagje aan diegenen die zowel Essengen als Minoxidil/Finasteride hebben uitgeprobeerd:
Wat werkte voor jullie beter? Is Essengen effectiever dan topische minoxidil in combinatie met orale finasteride?

Bvd!


Kort maar krachtig. Vergelijkbaar.

eddy_wally 16 september 2019 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PJKG (Bericht 437300)
Goede vooruitgang, proficiat!

Vraagje aan diegenen die zowel Essengen als Minoxidil/Finasteride hebben uitgeprobeerd:
Wat werkte voor jullie beter? Is Essengen effectiever dan topische minoxidil in combinatie met orale finasteride?

Bvd!

Voor mij werkt de combo beter, maar heb orale fina niet zo lang gebruikt omdat ik teveel sides had.

Wesley123 16 september 2019 23:58

Benieuwd, heb je ook je dht waardes bijgehouden? Ik ben namelijk vooral angstig voor bijwerkingen en dht reductie.

Hoe verkrijg je trouwens de minoxidillmax?

eddy_wally 17 september 2019 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wesley123 (Bericht 437313)

Hoe verkrijg je trouwens de minoxidillmax?

google? :D

Pietjeee 17 september 2019 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eddy_wally (Bericht 437320)
google? :D

Ik verwacht dat hij doelt op goede verkopers, wellicht via Ebay of iets dergelijks. Wat toch niet erg vreemd is in de wereld van de illegale medicatie (zonder prescriptie althans).

eddy_wally 17 september 2019 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietjeee (Bericht 437321)
Ik verwacht dat hij doelt op goede verkopers, wellicht via Ebay of iets dergelijks. Wat toch niet erg vreemd is in de wereld van de illegale medicatie (zonder prescriptie althans).

minoxidilmax wordt alleen maar op hun eigen site verkocht :)

Wesley123 17 september 2019 23:31

Maar is de minoxidillmax het zelfde als de topische finasteride van Prohairclinic? @prohairclinic

eddy_wally 18 september 2019 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wesley123 (Bericht 437338)
Maar is de minoxidillmax het zelfde als de topische finasteride van Prohairclinic? @prohairclinic

Prohair heeft mij minoxidilmax leren kennen dus ik vermoed van wel.

Lars23 17 januari 2020 21:06

Update 8 maanden
 
2 Bijlage(n)
Hierbij een update.. nu zo’n 8 maanden verder met mijn regime topische fina + minox.

Resultaat is in vergelijking met de startfoto zeker verbeterd maar ben natuurlijk nog niet tevreden. In mei gaan ik naar Istanbul voor mijn haar transplantatie.

Ik houd jullie op de hoogte!!

Lars23 29 augustus 2020 13:22

Esteworld 3300 Grafts
 
5 Bijlage(n)
Hoi allemaal,

Zojuist 1 dag thuis na mijn haartransplantatie in Istanbul. Graag wil ik jullie meenemen in mijn verhaal.

Al een aantal jaren geleden werd mijn haar een stuk dunner en kreeg ik meer inhammen. Toen heb ik besloten om te gaan kijken naar mogelijkheden om dit tegen te gaan. Ik ben begonnen met minoxidil en vervolgens, op aanraden van forumleden, gestart met Essengen 6 en Dualgen. Zie in dit blog alvast de resultaten die ik heb behaald. Mijn haren zijn sterker geworden en de oorspronkelijke kleur is redelijk teruggekomen.

Natuurlijk ben ik net zo ijdel als alle andere hier en was ik nog niet tevreden en heb ik er voor gekozen om een haartransplantatie te ondergaan. Ik heb de keuze gemaakt om naar Istanbul te gaan (vanwege de ervaring, prijs en mijn gevoel) om mijn haartransplantatie te ondergaan bij Esteworld. De keuze was vooral omdat ik het gevoel had dat zij eerlijk en oprecht waren. Er werd direct gezegd dat mijn donor niet heel erg goed was en er werd mij een realistische verwachting geschetst. Dit kon ik erg waarderen.

Ook ik zit dag en nacht op het forum en lees goede -en minder goede verhalen over de klinieken in Turkije, maar ik verwacht dat elke kliniek zijn + en - punten heeft. Om hierop door te pakken geef ik aan wat ik goed en minder vond van mijn avontuur bij Esteworld.

Pluspunten
Pluspunt was voor mij vooral het goede gevoel wat ik kreeg bij de kliniek. Eerlijk verhaal en duidelijk beeld wat wordt geschetst. Randzaken zoals hotel, transfer en nazorg zijn tot nu toe top!

Wat ik zelf ook erg fijn vond was, dat op de dag van mijn behandeling, het erg rustig was waardoor ik het gevoel kreeg dat ze alle tijd voor mij hadden en het geen massa productie was. Natuurlijk voel en zie je aan alles dat Esteworld wel gemaakt is voor snelheid en veel behandelingen op 1 dag.

Oja, het roesje heb ik genomen! Dit is echt aan te raden!! Ik heb niets van de verdovingsspuiten meegekregen en heb zelfs de eerste twee uur van de behandeling geslapen. Heerlijk hoor!!

minpunten

Het nadeel blijft de communicatie tussen elkaar. Ikzelf spreek geen turks en de artsen slecht Engels. Als ik iets wilde vragen moest de Hostess komen die, meer met haar telefoon bezig was, dan met mij. Dit zou wat beter kunnen.

De lunch vond ik zelf te kort, ik mocht na het uithalen van de grafts even gaan zitten op de OK. en kreeg een bordje voor mijn neus geschoteld en na 5 minuten vroeg de dame al "are you finished". De pauze heeft maximaal 10 minuten geduurd en daarna lag ik alweer op mijn rug voor het vervolg.

In totaal zijn ze van 10u tot 18u bezig met mij geweest en hebben ze 3300 grafts verplaatst. De keuze is gemaakt om de voorste haarlijn te herstellen en door te werken naar achteren. Zoals jullie kunnen zien op de foto is de kruin nu niet meegepakt aangezien ik niet meer grafts tot mijn beschikking had. Helaas maar het is niet anders. Ik kan altijd, mocht mijn donor dit toelaten, terugkomen voor de kruin in de toekomst.

Nu eenmaal thuis heb ik zelf echt wel al veel last van jeuk!! vanaf dag 1 werd ik al 's nachts wakker met het gevoel of ik honderden muggenbulten op mijn hoofd had waar ik NIET aan mocht komen! Maar ja, dit moet ik maar volhouden een aantal weken/ maanden tot het minder word.

Ik zal de komende periode mijn progressie blijven plaatsen mochten jullie dit interessant vinden!

zyzzalive 29 augustus 2020 14:52

Echt tof dat medicatie zo goed aansloeg! En super dat je hebt doorgepakt naar een transplantatie. hou ons op de hoogte!

Lars23 4 september 2020 13:00

Dag 8
 
3 Bijlage(n)
Mannen,

Hierbij een korte update.

Vandaag is het 8 dagen geleden dat ik mijn haartransplantatie heb ondergaan!

Het is mij enorm meegevallen en het wachten is nu aangebroken.
Hierbij de foto's van deze ochtend.

Crystalclear 4 september 2020 19:06

Uiteraard ga ik je volgen Lars!

Het ziet er al erg rustig uit als ik het vergelijk met mezelf, ik vind je donor ook niet echt rood overkomen op de foto's. En ben je al helemaal korstvrij?

DeJong 8 september 2020 17:15

Herstel lijkt goed te verlopen.
Ik denk dat de verdeling wel een juiste keuze is, je kan het vlak nog verder uit elkaar trekken maar dan gaat de dichtheid omlaag, je moet ergens de grens trekken.

Ik ga je volgen en succes!

Lone 18 september 2020 20:23

Ben benieuwd. Deze ga ik volgen! Ziet er goed uit

Lars23 24 september 2020 08:27

Update 4 weken
 
4 Bijlage(n)
Heren,

Hierbij een update na exact 4 weken. Gisteren zelf de achterkant bij getrimd zodat het weer een beetje gelijk is met de rest.

Moeilijke periode is aangebroken.. Bijna alle getransplanteerde haren zijn uitgevallen. Ben nu enorm kaal, en vindt het enorm lastig om zonder pet de deur uit te gaan.. Maar dit wist ik van te voren en dien er gewoon door heen te bikkelen.

Rode huid blijft best wel aanhouden. Echter totaal geen last van jeuk of gevoeligheid. Al met al is het enorm meegevallen.

Sinds gisteren weer gestart met Topische fina+minoxidil. Hopelijk sterken de haartjes hier weer van aan.

Op naar maand twee!!

Lars23 7 oktober 2020 09:50

Helaas nog niet erg snel.. Achterkant begint wel een beetje te groeien nu, alleen de voorzijde groeit nog weinig.

themen 12 oktober 2020 16:13

Citaat:

Ben benieuwd hoe het is gegaan in de laatste 2 weken. Groeien je eigen haren ook langzaam? Ik zou zeggen na 4 weken is toch wel weer redelijk wat aangegroeid?
Inderdaad. Overal lees je 0,5 cm per maand. Bovenop na 4 weken is toch wel weinig haargroei zou je zeggen. Heb je de bovenkant ook getrimd?

Lars23 12 oktober 2020 19:41

Voor mijn gevoel groeit het de laatste paar weken stukje beter!

Alsnog niet super veel, ik zal volgende week een foto plaatsen. Dan zit ik twee maanden na mijn haartransplantatie.

Hiervoor had ik natuurlijk als erg dun en zwak haar.. hopelijk heb ik niet al te veel last van shockloss..

Haartjes2020 12 oktober 2020 19:52

Hoi Lars,

Je bent iets later geweest dan ik, succes!

Welke dichtheid per cm2 is er bij jou geplaatst?

Lars23 13 oktober 2020 08:17

Durf ik niet te zeggen betreft de dichtheid!

Focus frontaal en doorlopend naar achteren tot de grafts op waren.

Lars23 15 oktober 2020 11:06

Update 7 weken!
 
3 Bijlage(n)
Hierbij plaats ik alvast even een update van week 7!!


Laatste weken is mijn haar toch flink aan het groeien bovenkant. Achterzijde vind ik er zelf niet slecht uitzien. Als ik het iets langer laat zie je er niet veel meer van.
Verder vroeg ik mij af of ik al kan starten met de dermaroller? iemand hier ervaring mee wanneer je hier mee zou kunnen starten? Hoor het graag.

Wat vinden jullie er van??

badaap100 21 november 2020 20:28

Ziet er rustig uit, de kogel gaat door de kerk zo te zien. Heb je toevallig nog een update, ben zeer benieuwd.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lars23 (Bericht 451009)
Hierbij plaats ik alvast even een update van week 7!!


Laatste weken is mijn haar toch flink aan het groeien bovenkant. Achterzijde vind ik er zelf niet slecht uitzien. Als ik het iets langer laat zie je er niet veel meer van.
Verder vroeg ik mij af of ik al kan starten met de dermaroller? iemand hier ervaring mee wanneer je hier mee zou kunnen starten? Hoor het graag.

Wat vinden jullie er van??



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.