Discussie: [laser] Aculas
Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2008, 15:09   #36
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Zorgt een lens dan voor het feit dat laserlicht zo'n mooie straal blijft? Ik had juist altijd begrepen (Natuurkunde 2de klas ) dat die rechte straal inherent is aan laserlicht. Zijn hier niet wat natuurkundig aangelegde mensen die daar meer van weten?

Het lijkt me ondoenlijk om de laser zelf een bepaalde afstand te laten houden tot de hoofdhuid Cloud. Ik weet niet of het houden van een bepaalde afstand noodzakelijk is. Je kunt de laser ook gewoon op je hoofdhuid houden, je hebt dan wel een kleiner laseroppervlak dus dan moet je wat langer laseren.

Ben ik ook benieuwd naar, wat zegt de gebruiksaanwijzing? En ken je geen andere gebruikers via het internet? Hoe doen die het?
Voor zover ik het heb begrepen zit er op de laser een soort lens die ervoor zorgt dat de laser zich niet verspreidt maar op één punt terecht komt. Als je de lens weghaalt, wordt de straal breder naarmate je 'm verder van het te bestralen opppervlak houdt. Members op Regrowth discussieerden daarover toen ze een lc aan 't bouwen waren. De mensen achter Aculas stellen dat andere laser apparaten niet beschikken over "laser dispersion technology" (zo noemen ze dat dus) en dat zou een slechtere dekking geven. In de praktijk komt het er dus op neer dat ze alleen die lens maar hebben weggehaald...

Vraag me net als jij wel een beetje af wat hier nou allemaal van klopt....
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren