Discussie: [laser] Aculas
Los bericht bekijken
Oud 16 maart 2008, 22:41   #42
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Afgelopen donderdag de Aculas binnengekregen (bleek dat HLH de pm’s tijdelijk niet doorstuurde, had dus uiteindelijk nog wel contact met de verkoper).

Eerste reactie: wat een maf ding! De laser komt niet uit een sóórt douchekop, het IS een douchekop. Letterlijk. In plaats van een dop met veel gaatjes voor water zit er een dop met vijf gaatjes op voor de laser. Helaas staat niet op het apparaat wat nu uiteindelijke de output is. Misschien is dat omdat in de VS sterkere laser dan 5mW niet is toegestaan voor particulier gebruik.

Als je de Aculas aanzet, zie je toch wel een aardig verschil met de Lasercomb. Het licht is veel feller en er komt ook een soort van warmte vanaf na verloop van tijd. Ik richtte de laser op mijn hand en keek ernaar en zag meteen vlekken voor mijn ogen door de sterkte. Straks zit ik nog met een beschermingsbril mn haar te laseren…

Iets dat me heel erg opvalt is dat na het laseren mijn hoofdhuid tintelend, een soort van verdoofd, aanvoelt. Net als wanneer je hand of je voet slaapt. Dit gebeurt btw alleen als ik ‘m een seconde of dertig of meer op dezelfde plek houd.

Cloud, hoe bevalt de Aculas jou tot nu toe? En bedoel je dat die dekking niet uitmaakt omdat je met het verschuiven van de laser vanzelf op meeste plekken wel komt of dat het “restlicht” naast de stralen op je huid schijnt en dat ook al werkt?

Heb jij trouwens een manual bij het apparaat gekregen en staat daar nog interessante info in? Op mijn apparaat zitten drie knoppen. Een voor aan/uit, een voor programma en een voor start. Je moet iedere knop een keer aanzetten en dan doet ‘ie het 15 minuten. Er is verder geen programmakeuze of zo. Maakt verder niet veel uit, hij doet het, maar toch…. Ben wel nieuwsgierig.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren