Discussie: [laser] Aculas
Los bericht bekijken
Oud 17 maart 2008, 22:36   #44
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hey Vince,

Goed dat het in orde is gekomen met je laser!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Helaas staat niet op het apparaat wat nu uiteindelijke de output is. Misschien is dat omdat in de VS sterkere laser dan 5mW niet is toegestaan voor particulier gebruik.
Bij mijn Aculas stak een "quality test report", een blad waarop voor elk van de 5 lasers de output staat genoteerd (in balpen ingevuld). Het varieert van 50,5 mW tot 51,2 mW.
Ik denk dat de Aculas in de VS wel toegelaten is, omdat het licht in tegenstelling tot lasers als de Hairmax, verspreid wordt, en dus naar mate de afstand toeneemt snel in kracht afneemt. Je moet deze pagina maar eens bekijken:
Citaat:
The NCDRH (National Center for Devices and Radiological Health) procedure for measuring laser output is the energy detectable within a circular aperture stop having a 7mm diameter at a distance of 20cm from the probe tip or laser diodes.

Konftec's laser diode (typical of 660nm laser diode) is with the specification of beam divergence 9° ( Parallel Angle ) x 19° ( Perpendicular Angle ). Because of the divergence of the beam, the distance, and the aperture used, the energy detectable falls within the Class IIIa laser product standard.

The typical average power for the 50mW laser device shown on the warning logotype in our brochures and user's guide is <5 mW/cm² as measured in accordance with the procedure described above.
Citaat:
Als je de Aculas aanzet, zie je toch wel een aardig verschil met de Lasercomb. Het licht is veel feller en er komt ook een soort van warmte vanaf na verloop van tijd.
Ja, dat viel mij ook op. Na een 5-tal minuten laseren komt er echt veel warmte vrij, dan voelt de laser vrij warm aan op mijn huid.

Dat verdoofde gevoel dat je beschrijft heb ik niet. Ik voel wel iets, maar kan het gevoel moeilijk benoemen.

Citaat:
En bedoel je dat die dekking niet uitmaakt omdat je met het verschuiven van de laser vanzelf op meeste plekken wel komt of dat het “restlicht” naast de stralen op je huid schijnt en dat ook al werkt?
Ik denk dat het niet nodig is om echt elk haarzakje te bestralen, omdat het licht zich ook onder de huid verspreid. Met de Hairmax had ik zeker nooit 100% dekking, dus maak ik me er nu ook geen zorgen om.

Wat ik goed vind aan de Aculas is dat je hem minder moet verplaatsen, zodat je hem langere tijd kan laten rusten. De slechtste gebieden op mijn hoofd bestraal ik nu een minuut of langer, terwijl ik vroeger niet verder dan 8 seconden kwam.

Er zat een manual bij de laser, maar daar staan enkel de behandeltijden voor allerlei aandoeningen in, en dan ook nog in welke volgorde je de drie knoppen moet bedienen. Maar zo te lezen ben je daar zelf al achtergekomen!

Ik vind het design van de laser echt heerlijk, het doet zo jaren 80 aan, en dan die douchekop en het muziekje als het laseren gedaan is!
Ik had ook nog een schitterende foto gevonden op hun website... die rode ronde "emergency stop" knop! Hilarisch! Ik vraag me dan af wat er zou kunnen gebeuren dat je die knop nodig zou hebben..
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif Knop.gif‎ (63,5 KB, 40x gelezen)
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren