Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2005, 17:46   #49
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Lieve Liesbeth,lieve Karin....wat vreselijk om te lezen hoe jullie eraan toe zijn,hoe jullie over jezelf denken. Helaas weet ik enigzins hoe dat is,van huis uit heb ik mee gekregen dat je 'gewoon maar door moet gaan en dan komt alles wel weer goed'...ziek?'gewoon doorlopen'...De woorden 'dikke' en 'dommerd' waren dagelijkse kost,als grapje bedoeld maar toch... Ik een huishouden bijhouden??? 'Marian kan niet koken,Marian kan niet opruimen' enz enz. Gelukkig zijn mijn ouders,zeker mijn moeder er nu wel achter dat dat niet bevordelijk werkt voor iemands zelfvertrouwen. Helaas heeft dat te lang geduurd.... Ik ben er enkele jaren geleden toch ingeslaagd om van mezelf te gaan houden,en mezelf (meestal) te accepteren zoals ik ben. Ondanks enkele relaties waar drugsgebruik,mishandeling en vreemdgaan in voorkwam (3 foute relaties). Dit mede dankzij een hele lieve vriendin,die me heeft geleerd om me los te maken van mn ouders en mezelf te zien zoals ik ben,een mooi en uniek mens met mijn eigen kwaliteiten. Nee,ik ben inderdaad geen sterkok maar ik kan een prima maaltijd in elkaar draaien...nee,ik heb geen maat 36 maar met mijn maat 40 mag ik er ook best wezen. Tuurlijk kijk ik wel es in de spiegel en denk 'gooi mij maar weg'...maar das snel weer over gelukkig. Al die tijd dat ik mezelf niet aardig vond,rolde ik van de ene foute relatie in de andere,blij dat ik was als iemand mij wilde. Toen ik eenmaal met mezelf op 1 lijn zat,vond ik mezelf meer waard en voila....daar was Ronald. Tegenslagen zullen er altijd zijn,maar ik heb al zoveel doorstaan dat ik sterk genoeg ben. Lieve meiden,ook jullie zijn uniek....ook jullie hebben kwaliteiten genoeg. Ook jij lieve Liesbeth,ook al zien veel mensen het niet. Wat jij over je vader zegt,is voor mij herkenbaar,dat weet je. Probeer je los te maken van je ouders,je bent een volwassen vrouw en weet heel goed wat je wel en wat je niet kunt. Ouders kunnen zo'n emotioneel overwicht hebben op hun kinderen,dat het de zelfontplooing in de weg staat. En ookal heb je ADHD en TTM,dat wil niet zeggen dat je niet goed bent of niets goed doet!! Ik hoop dat jullie het ook voor elkaar krijgen,jezelf te zien zoals je bent,mooi en uniek. Er zullen altijd mensen zijn,die je niet mogen of goed vinden....das hun probleem!
Veel liefs en sterkte,Marian
marly is offline   Met citaat reageren