Discussie: Groeihormonen (HGH)
Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2005, 17:36   #13
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Deze info heb ik van een site over fybromyalgie geplukt:

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/ma...myalgie.3.html


Sneller herstel na vermoeidheid door groeihormonen
Arginine en Ornithine voor het stimuleren van HGH productie
Arginine en Ornithine zijn aminozuren. Deze stoffen zetten het lichaam aan tot het produceren van, schrik niet, meer groeihormonen (HGH: Human Growth Hormone). Dat zijn hormonen die wij in onze jonge jaren 's nachts maken om het lichaam aan te zetten tot regeneratie en zelfheling. Als we ouder worden of slecht slapen maken we niet meer voldoende HGH aan zodat de het lichaam niet goed kan herstellen van de drukte van de dag.

Het is moeilijk te meten hoeveel HGH door je lichaam wordt aangemaakt omdat de halfwaarde tijd van HGH ongeveer 30 minuten is. Dus de volgende morgen meet je geen HGH meer. Je kan wel vragen of een arts d.m.v. een bloedonderzoek het somatomedine-C niveau kan bepalen. De hoeveelheid somatomedine-C in je bloed is een maat voor de hoeveelheid geproduceerde HGH. Op deze wijze kan je toch controleren of je een tekort aan HGH hebt.

Als je het lichaam wilt aanzetten om opnieuw voldoende groeihormonen te maken, neem dan een complex van Arginine en Ornithine op een lege maag voor het slapen in. Je moet tenminste 2 uur van te voren absoluut niets eten anders werkt het niet. Een combinatie is een goed product, L-arginine/ornithine 500/250, het is niet goedkoop maar als het voor je werkt is het de moeite waard. Ik adviseer 1 - 3 capsules arginine/ornithine te proberen. Doseer eerst laag en hoog de dosis, als het niet werkt, op tot drie capsules, meer heeft niet echt zin. HGH releasers zijn voor de behandeling van fibromyalgie zeker de moeite waard om te proberen.


Er zijn mij geen nadelige bijwerkingen bekend, alleen maar voordelen. HGH releasers worden o.a. gebruikt voor levensverlenging en ernstige hartklachten (cardiomyopathie, ook een spierziekte).
lanne is offline   Met citaat reageren