Los bericht bekijken
Oud 3 april 2005, 13:18   #15
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcjacobs
Keuze?? WELKE keuze?? als je niet gelooft en de heilige vader omarmt dan brand je in hel en gloof me der zijn der genoeg die zoiets hebben van: ja kut, dan moet dat maar. De mens in al zijn queste naar vrijheid vind altijd manieren om die complete vrijheid door zichzelf te laten afnemen omdat we niet alleen compleet achterlijk maar ook nog eens graag laf en onderdanig zijn, das alles. hoe ouder je wordt hoe korter je tijd wordt hoe sneller je iets zult omarmen........... das alles. De kerk heeft miljoenen vermoord, net zoals elk gloof dat doet. Het is de mens achter de kerk, maar tevens de kerk in de mens die alles kapot maakt denk daar maar eens over na.....

in al zin hypocriete goedheid, ik kan alleen maar lachen om de man, what a waste of life................
Wat heeft het nu voor zin om al die fouten van de kerk in de geschiedenis op te rakelen? Ieder mens is in zijn natuur een potentiele moordenaar. De kerk is een organisatie van mensen en dus ja, menselijke fouten zijn niet onwaarschijnlijk. Maar denk je nu echt dat een wereld zonder kerk en geloof een wereld zonder geweld zal zijn? Ik geloof daar werkelijk geen snars van.

Ik blijf erbij dat ieder mens de keuze heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcjacobs
ps, arrogantie is een woord wat jij niet eens kunt begrijpen haarman
Waarom niet? Jij doet net alsof jij precies weet hoe het allemaal zit op het universele vlak en mensen die anders geloven, geloven in sprookjes. Dat vind ik arrogant, wetende dat jij (net als ieder ander) ook niet de waarheid in pacht hebt.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren