Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2004, 15:04   #83
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hallo Picaroon,

Ik heb geen idee waar je die galeatomie hebt laten uitvoeren maar misschien is het tijd om naar de rechter te stappen. Galeatomie is namelijk een ingreep die helemaal niet tegen AGA werkt. Het is een ingreep tegen een erfelijke aandoening waarbij de galea (een dik vlies dat stevig aan de hoofdhuid vastzit) te strak om het hoofd zit waardoor bloedvaten worden afgekneld. Als deze aandoening bij jou niet is geconstateerd heeft de ingreep dus ook totaal geen zin. Een galeatomie heeft dus niets met erfelijk bepaalde haaruitval (alopecia androgenetica) te maken. En aan jouw verhaal te lezen heb je wel alopecia androgenetica, want de haaruitval verloopt volgens het klassieke mannelijke patroon (inhammen). Ik verwacht dat bij mensen met een te strakke galea de haaruitval niet volgens dit patroon verloopt, maar diffuus zal plaatsvinden.

Een operatie die wel tegen AGA is bedoeld is onderbinding. Dit is echter totaal wat anders dan galeatomie. Bij een onderbinding worden een aantal bloedvaatjes rond het oor dichtgebrand waardoor DHT niet meer bij de haarwortels zou kunnen komen. Robert Schoemacher voert deze behandelingen uit en hij heeft er zelf ook een ondergaan. Ik denk echter dat zo'n ingreep lariekoek is want je kunt volgens mij helemaal niet voorkomen dat DHT bij de haarzakjes komt door simpelweg wat bloedvaatjes dicht te branden. Maargoed.

Voor meer info over galeatomie en onderbinding, zie deze thread:
[Operatie tegen kaalheid: galeatomie en onderbinding].

Verder weet ik wel zeker dat een medicijn als dutasteride gewoon nog werkt bij jou. Zo'n ingreep zal daar totaal geen invloed op hebben lijkt me. Ik zou alleen nooit met dutasteride beginnen. Probeer eerst of finasteride werkt. Maar die afweging moet je zelf maken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren