Los bericht bekijken
Oud 8 augustus 2023, 10:34   #14
Davidad
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2023
Berichten: 32
Geslacht:
Volledig gelijk. Ik heb mezelf voorgenomen om alles en iedereen die zich associeert met de haarstichting per definitie “verdacht” te vinden tot het tegendeel is bewezen. Dus voor mij is het eerder anti-marketing als een haarkliniek daar adverteert. Ik zou eerder op haarweb adverteren zoals hierboven gesteld (met de disclaimer dat het betaalde content is uiteraard).

Wat dat betreft zijn er wel meer indicaties die mij triggeren. Zoals mensen die zich inschrijven op haarweb en meteen een hele lap tekst schrijven over een kliniek en hen daarmee de hemel in prijzen. Geeft mij toch een gevoel van marketing a la voor-wat hoort-wat.

Maar wat voor mij echt de kroon spant is de website kliniekervaringen.nl. Als je daar zoekt, dan zie je een aantal haarklinieken die dagelijks twee enorm goede beoordelingen krijgen. Ik heb zelf twee bedrijven (1 met fysieke winkelruimte en 1 e-commerce en sta tevens daarmee op Bol punt com) en weet hoe moeilijk het is om mensen over te halen om een recensie achter te laten. Gemiddeld neemt slechts 3% de moeite om te reageren. Het gaat er bij mij daarom gewoon niet in dat al deze bedrijven een handjevol mensen behandelen per dag en er dan telkens 1/2 dagelijks een beoordeling met een 10 (soms 9 voor de vorm) als beoordeling geven. De kritische klant prikt hier mogelijk doorheen maar (laat ik het bij mezelf houden) als je heel erg op zoek bent naar bevestiging van de juiste kliniek dan ben je snel geneigd het allemaal aan te nemen als echt.
Davidad is offline   Met citaat reageren