Los bericht bekijken
Oud 1 mei 2021, 17:33   #1
meowmeow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2021
Berichten: 23
Geslacht:
Alternatief voor Bisanga / Transhair / Zantman ?

Ik wil graag een haartransplantatie laten doen om 1) mijn inhammen helemaal op te vullen, 2) mijn lok aan de voorkant te verdichten om hiermee 3) een mooie ronde haarlijn te crëeeren. Ik ben NW2/3, en gebruik Finasteride, Estradiol en Testosteronblokkers met goed resultaat (weinig tot geen uitval, er zijn dagen waarop er letterlijk niks uitvalt!)

Tot nu toe heb ik 3 consults gehad (Transhair (video), Zantman (video) en Bisanga (e-mail met foto's). Plan is om in de komende 2 maanden nog meer online consults te doen, dan een keuze te maken uit drie klinieken die ik fysiek ga bezoeken, om vervolgens een definitieve keuze te maken.

Wat me opvalt is dat Bisanga (2300-2800) het aantal grafts veel hoger inschat dan Zantman en Transhair (1250-1500) en dat ik ook meteen meer vertrouwen heb in zijn werkwijze. Onder andere doordat ook hij een verdichting van de lok voorstelde (iets waar ik daarvoor nog niet aan had gedacht).

Echter komt Bisanga ook met een prijskaartje (rond 10000 euro), wat ook gedeeltelijk het gevolg zal zijn van zijn bekendheid. Ik vroeg me daarom af wat een goed alternatief zou zijn, in Nederland of België, met een wat beter prijskaartje (rond de 6000 euro).

Bij Zantman had ik veel vertrouwen totdat ik de offerte kreeg: ik vond het aantal grafts wel érg laag geschat en weet niet of je kunt claimen dat alle verplaatste grafts levenslang blijven groeien.

Transhair had het er tevens over dat een hogere dichtheid (tot 70 grafts/ vierkante centimeter) alleen kon worden bereikt met twee transplantaties. Ze konden met een transplantatie slechts tot 35 grafts / vierkante centimeter plaatsen (dichtheid tot 40% van het donorgebied). Maar, eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om twee keer bij een kliniek langs te gaan.

Ik had zelf als alternatief nu Kliniek Veldhoven. Weet iemand of bij een consult bij Veldhoven je wordt nagekeken door een dermatoloog en of deze kan vertellen of je haaruitval gestabiliseerd is (ik denk dit van wel maar ik zou graag meer zekerheid willen )

En heeft iemand anders nog een alternatief voor bovenstaande klinieken?

Laatst gewijzigd door meowmeow; 1 mei 2021 om 17:36 Reden: Moest nog wat toevoegen!
meowmeow is offline   Met citaat reageren