Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2022, 10:51   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PuntjesOpDe-i Bekijk bericht
Shampoos zijn niet slecht. Geen enkele !!!
Tenzij er zoutzuur in zit.

Om door te dringen in de huid heb je sterke transportmiddelen nodig , zoals we die in minoxidil zien. Geen enkele shampoo bevat deze middelen en dringen dus ook niet door in de huid.

Het doel van een shampoo is reinigen.
De overige reclame uitingen zijn onzin.
Ik weet niet in hoeverre doordringen in de huid nodig is om irritatie van de hoofdhuid te veroorzaken of de talgproductie te ontregelen. Ik heb dit verhaal ook ooit gehoord van een dermatoloog in het ziekenhuis. Die adviseerde me om de shampoo te gebruiken van SebaMed. Dit zou een shampoo zijn 'zonder zeep' en niet schadelijk dus voor de hoofdhuid. Ik praat wel over pakweg 30 jaar geleden, dus wellicht dat ze doelde op de AFwezigheid SLS of SLES bij dit merk? Maar nu zag ik SebaMed weer staan in het rijtje van 'slechte' shampoos van topicstarter, dus is er in die 30 jaar misschien toch weer enig ander inzicht gekomen in wat nou goede/slechte bestanddelen zijn van een shampoo. Dat alle (vele) shampoos pretenderen iets aan haaruitval te kunnen doen is natuurlijk onzin. Zelfs Ketaconazol, waarvan gezegd wordt dat het enig effect heeft op haaruitval, zet geen zoden aan de dijk (ook niet op je kop).

Laatst gewijzigd door Reet; 25 mei 2022 om 10:53
Reet is offline   Met citaat reageren