Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2005, 15:32   #12
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
I

PS in attachment vind je een mooi overzichtje van de mogelijke bijwerkingen van duta.

Thanks for the attachment.


Ik heb zojuist in dit artikel gelezen dat het hormoon wat op de schildklier inwerkt: TSH, na 52 weken 12,4 % is toegenomen.
Misschien zou dit een verklaring kunnen zijn?...
.. voor de concentratiestoornissen en de en angst/paniekreactie waar die man last van had als bijwerking.
Ik weet namelijk vanuit mijn werk dat mensen die last hebben van een te snel werkende schildklier problemen kunnen ondervinden op psychisch gebied.
Gejaagdheid, angst en paniek-stoornissen kunnen toeslaan, stemmingswisselingen, zelfs agressie, concentratieproblemen.
Hyperthyreoidie is de naam voor de aandoening waarbij de schildklier te veel
schildklierhormoon produceert. Dit is in het bloed vast te stellen. Bij
hyperthyreoïdie is de T4 spiegel verhoogd, en de TSH-waarde verlaagd.
Als de schildklier te langzaam werkt krijg je echter weer andere symptomen.

Wat ik me nu afvraag is: wat doet het met je lichaam als je structureel je schildklieren stimuleert?
Zou het in zo'n geval dan niet verstandig zijn een middel naast dutasteride te slikken die de schildklier blijft reguleren.
Er zijn ook natuurlijke middelen beschikbaar.
Zou het dan per persoon niet verstandig zijn om je schildklierfunctie van te voren te laten meten om te weten of jou schildklierfunctie aan de hoge of de lage kant zit van de waardes die binnen het normale spectrum vallen?

link m.b.t. te snel werkende schildklier: www.bwolf.net/azg/thhyper.htm

Laatst gewijzigd door lanne; 20 februari 2005 om 15:54
lanne is offline   Met citaat reageren