Discussie: Seborroïsch eczeem
Los bericht bekijken
Oud 1 maart 2012, 16:58   #1283
DenDane
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2012
Berichten: 1
Cutivate

Heb deze huidziekte sinds mijn 18de, en bij mij vooral rondom de neus streek. Het is zo erg geweest dat ik soms niet meer durfde buiten komen, en dan ik geen relatie meer gehad heb tot mijn 30ste. Mijn gezicht leek alsof ik gaan skieën was met een grote skibril en helemaal rondom deze bril verbrand was. Zoals de meeste hier had ik alles geprobeerd, en ben van de ene dermatoloog naar de andere gegaan zonder resultaat. Tot ik gewoon eens bij mijn huisarts ben langsgegaan. Deze schreef mij "Cutivate" voor, en nu reeds 2 jaar heb ik geen last meer gehad van deze aandoening.
Het is wel geen creme dat je elke dag mag gebruiken. Ik gebruik het nu misschien nog één keer om de 2-3 weken.
Dagelijks s'avonds na het douchen ( geen zeep, geen shampoo, gewoon warm water ) verwijder ik wel met een heel zachte handdoek heel langzaam de losse schilfertjes, en kijk dan of er al dan niet tekenen zijn van deze vorm van eczema.
De cutivate gebruik ik dan enkel als ik merk dat de huid zeer rood begint te worden.
Voor de rest natuurlijk meer buiten gaan, meer zon enzovoort.

Succes !
DenDane is offline   Met citaat reageren