Los bericht bekijken
Oud 10 februari 2011, 23:05   #4
mimi22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2011
Berichten: 1
Hallo Mamala!

Ik heb eigenlijk een vraagje. Heb jij ook altijd last gehad van een onregelmatige menstruatie of het overslaan van jouw menstruaties? Dan kun je misschien het zogehete Polycystic ovary syndrome hebben. Ik heb het een paar week geleden bij mij zelf ontdekt en jouw symptomen komen overeen met die van mij. Ik heb ook al heel lang last van acne, overbeharing en kaal worden hoort daar ook bij. Het heeft te maken met met meervoudige eierstokcystus en veroorzaakt een verkeerde hormoon huishouding, waardoor je te veel progesteron (een mannelijk hormoon) produceert. Je kunt er alleen vrij weinig aan doen, helaas! Ze maken een echo van je buik en nemen wat bloed af om je hormoon spiegel te checken. Maar, op deze site kun je er meer over vinden; http://pcos.guanitadesign.com/WatIsPcos/watispcos.html
Dit is maar een tip dus het hoeft niet te betekenen dat je het meteen hebt!Maar succes ermee verder
Groet,


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamala Bekijk bericht
Hoi,
Acné heb ik sinds mijn pubertijd, inmiddels ben ik 30 jaar en heb ik nog steeds behoorlijk last. Ik slik nu sinds een maand Minocin (voor een half jaar) in de hoop dat mijn huid wat opknapt.
Na mijn twintigste jaar begon de overbeharing flink toe te nemen. Inmiddels zijn mijn benen van boven tot onder donker behaard, overlopend in mijn "bikinilijn".
Maar nu, sinds een jaar begint mijn hoofdhaar steeds dunner te worden en verlies ik meer haar dan anders. Het viel me deze week pas op dat mijn hoofdhuid (bovenop mijn hoofd) zichtbaar begint te worden door mijn haren heen. Voorheen had ik echt een volle bos haar, dus het verschil is best groot.
Ik ben vandaag eens gaan rondkijken op internet in de hoop wat wijzer te worden. Op een website las ik dat er een link is tussen acné, haaruitval en overbeharing en dat endocrinologisch onderzoek wenselijk is.
Mijn vraag is nu; wie kan mij hier meer over vertellen? Want stel dat bij mij inderdaad een hormonale afwijking te vinden is; wat kan hier dan aan worden gedaan? Ik hoop dat iemand me iets verder kan helpen.
Groet,
Mamala
mimi22 is offline   Met citaat reageren