Discussie: Wimpers eruithalen
Los bericht bekijken
Oud 3 december 2006, 21:32   #15
eus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: south-east of holland
Berichten: 219
Hallo wimpertrekkende meiden,
Goed dat jullie haarweb hebben gevonden, ikzelf trek ook wimpers eruit, dus ik herken jullie verhalen en gevoelens. Eigenlijk moet ik zeggen 'trok', want na 22 jaar trekken ben ik op 1 november 2006 gestopt.
'Altijd weer die vraag, wat kan ik eraan doen om te stoppen?!" En het blijft zo moeilijk om daar een concreet anwtoord op te geven. Sommige mensen hebben baat bij gedrags- of cognitieve therapie, sommige met hypnotherapie, enkele met medicijnen, praten, lezen, schrijven, delen etc. Het blijft een zoektocht naar wat voor JOU speciaal helpt. Enerzijds voelt dat wel eens heel gemeen, waarom hebben ze voor deze lastige aandoening geen goede behandeling, anderzijds is het gewoon helaas zo.
Mijn ervaring is door veel te lezen, schrijven en delen, en goed in je hoofd te hebben wat voor jou de voordelen zijn van niet-trekken en de nadelen van wel-trekken je een stap in de goede richting kan komen.
Oja, en wat betreft het leeftijdsverschil hier zou ik me niet druk maken. Ik denk dat waneer mensen iets met elkaar kunnen en willen delen, leeftijd er niet meer toe doet. Als overeenkomst hebben we ttm, en dat lijkt mij het belangrijkste, daardoor kunnen we elkaar helpen en ondersteunen.
Tot snel maar weer en een vriendelijke groet van Eus.
eus is offline   Met citaat reageren