Los bericht bekijken
Oud 8 november 2006, 17:31   #28
waterengel
HaarWeb lid
 
waterengel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2006
Locatie: West Brabant
Berichten: 40
Hallo


Ik ben sinds een paar dagen nieuw hier en zie nu pas dat er een voorsteltopic is. Dus bij deze zal ik me eventjes voorstellen.

Ik ben een vrouw van 34 en heb al sinds mijn pubertijd (16) last van dunner wordend haar en een steeds meer zichtbaar wordende hoofdhuid. Ik heb mijn haar altijd lang gedragen en lange tijd had ik slechts een wat brede scheiding. Alleen de laatste jaren is het de spuigaten uit gaan lopen. 4 Jaar geleden ben ik naar de kliniek voor haar- en nagelziekten in Rotterdam geweest. Daar heb ik een onderzoek gehad maar een fatsoenlijke diagnose heb ik nooit gekregen eigenlijk. Behalve dan dat het iets erfelijks was. Uhm door mijn eigen gesurf op het internet denk ik dat het dus Alopecia Androgenetica moet zijn.

Ik heb 2 jaar 2 maal daags de voorgeschreven dosis Minoxidil gebruikt en speciale shampoo en conditioner van de kliniek. 2 x per jaar mocht ik op consult en dan keek de arts op mijn bolletje en mompelde dan ziet er goed uit......... ZIet er goed uit Helemaal niet dus. Het enige effect wat de minoxidil had was dat mijn haar nog platter ging zitten de boel nog zichtbaarder werd en ik enorme last van jeuk op mijn hoofd had. Uiteindelijk ben ik ermee gestopt en ben ik maar gaan hopen dat het beter werd.

Tja dat werd het natuurlijk niet. Op een bepaald moment had ik het zo gehad dat ik op het internet ben gaan zoeken naar een andere oplossing. Het haarwerk. Stom genoeg wist ik helemaal niets over haarwerken toen ik voor mijn haarwerk weg ging. Ik heb me dus totaal niet verdiept in de diverse mogelijkheden. Laat staan dat ik kritische vragen stelde bij de haarwerker. Nee zat er overdonderd door emoties kreeg een groot boek met foto's te zien van oplossingen en dacht maar 1 ding ik wil niet kaal ik wil niet kaal ik wil het niet. Dus heb ik een haarwerk besteld meteen daar ter plekke en dat zou ik nu geen tweede keer meer doen. Het haarwerk was heel mooi toen ik het kreeg maar ik heb heel veel last van de klemmetjes. Ook is het haar niet meer mooi in de krul, loopt de kleur erg terug en is het erg stug.

Nu heb ik een afspraak gemaakt om bij een andere haarwerker om voor een nieuw haarwerk te gaan kijken. Ik wil graag een langer haarwerk draag nu schouderlang.

Ik weet wel dat ik blij ben dat er in ieder geval oplossingen voor zijn. Want ik heb me maar wat vaak diep ongelukkig gevoeld. Zeker als mensen me erop aanspraken en vroegen of ik "kanker" had of wat voor andere ziekte ik had. Dan schaamde ik me rot want ik leefde juist zo gezond mogelijk en toch dachten anderen dat ik ziek was.

Nou ja wat is er verder nog interessant om te vertellen (aangezien ik meer ben dan een haarprobleem ).
Ik heb een lieve vriend die van mij houd met of zonder haar. Ik heb 3 super poezen, werk 24 uur per week als masseuse (die baan had ik overigens zonder haarwerk waarschijnlijk nooit gekregen want ja representatief vind men je niet als je kale plekken op je hoofd hebt als vrouw ), Doe in mijn vrije tijd aan sportduiken en sportvliegen, zou eigenlijk ook moeten sporten maar het komt er de laatste tijd lang niet altijd van.

Verder vind ik het heel fijn om te lezen dat ik niet alleen ben en om te lezen dat er nog honderden andere middelen en oplossingen zijn dan dat ik voorheen kon denken.

Groetjes
Angela
waterengel is offline   Met citaat reageren