Los bericht bekijken
Oud 22 maart 2004, 23:32   #14
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Haarmannetje,

Het klopt wel wat je zegt. Uiteraard komt de angst voor een kale knikker door het feit dat de alomtegenwoordige media het beeld van de perfecte man/vrouw spuien. Maar dat je de oorzaak kent neemt niet weg dat je wel in die verblinde maatschappij moet leven waar mensen je zelfs zonder dat ze het zelf beseffen op je uiterlijk beoordelen. Hoewel ik zelf kalend ben, betrap ik me er nog vaak op dat ik jonge mensen met vergevorderde kaalheid systematisch in het vak van oudere mensen schuif. Ik schaam me wel eens ik dat besef maar het toont mooi aan hoezeer we allen geindoctrineerd zijn en hoe we ons helaas aan die realiteit moeten conformeren OF aanvaarden dat mensen ons verkeerd inschatten. Vraag is of je non-conformistisch genoeg bent om bv. te aanvaarden dat bij een sollicitatie je uiteindelijk de baan aan iemand anders moet laten omdat in je in het hoofd van de interviewer met je kale kop niet beantwoordt aan het beeld van de jonge 'go-getter' die ze zochten of dat je toch helemaal niet bedeesde charmerende manager kan zijn zonder een grijze zijstreep op je hoofd.

Zucht
zucht is offline   Met citaat reageren