Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2009, 19:47   #10
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Ik heb het boek inmiddels en ik ben ook naar de lezing van Fred Penzel geweest. In de VS noemen ze hem Dr. Penzel omdat hij behandelend psycholoog is.

Ik heb het gevoel dat zijn ideeën een tijdje geleden heel erg vernieuwend waren (of eigenlijk was er toen gewoon niks anders) maar dat we het daar nu wel een beetje mee gehad hebben. Op dit moment zijn er veel belangrijkere ontwikkelingen gaande en wordt er op een hoger niveau gewerkt aan TTM.

Fred Penzel werkt met name op het niveau van de psychologen, maatschappelijk werkers, etc. Die mensen wisten niet wat ze met TTMers aan moesten, en daar heeft hij veel voor betekend in de VS. In Europa zijn we nog niet zo ver en hier zouden veel behandelaars zeker nog wat van hem kunnen leren.

Hij weet echt veel op het gebied van 'life coaching'. Hij erkent dat mensen met TTM moeite (kunnen) hebben met functioneren in het dagelijks leven, en daarin kan hij dan ook hulp bieden. En als je leven soepeler verloopt kan je trekdrang verminderen.

Ik moet het boek nog lezen maar er zijn andere die ik belangrijker vind dus het kan even duren...
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren