Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2009, 11:57   #21
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Jolien,
Nog steeds een bezig bijtje hé! Ik herken mezelf zo'n beetje in jou (op die leeftijd! ); Druk, druk, druk, volop genieten met af en toe een flinke ttm-kater... Dan werd het weer eens tijd om stil te staan bij mezelf. Ach ja, probeer het gewoon af en toe eens rustigaan te doen. Denk eraan dat alles wat je nu be-leeft, ook ver-werkt moet worden. Je onderbewustzijn reagèèrt op al die stressbelevingen, en niet altijd op de manier die wij willen of verwachten. Dus, af en toe HALT: "Ben ik goe bezig??"
Ben heel blij dat je komt op 2 augustus!

Ja Lila, ik weet dat mijn vergelijking niet altijd op medeleven kan rekenen. Maar eenieder heeft zijn verhaal en wat voor mij pijnlijk is, is voor iemand anders helemaal niet zo. Dus vind ik ook dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening en gevoelens, mèt respect voor een ander.
'Pain of mind is worse than pain of body'. Publius Syrus.

Rainbow, bedankt voor je lieve woorden, ze doen me goed. Lees het boek maar rustig uit, kan af en toe nogal confronterend zijn en pijnlijk...

Verder moet ik hier misschien mijn vorig berichtje een beetje nuanceren, in die zin dat ik wel degelijk op steun van goede vrienden en partner kan rekenen op momenten dat ik diep zit. Maar ik had het -met de vergelijking met kanker- over steun in het algemeen èn over de dagelijkse verborgen strijd die wij voeren... Enfin, jullie snappen me wel.

Heidiken, bedankt voor je steun. Niet-ttm'ers die zich willen openstellen voor de problemen van een ttm-er, dàt is wat we (ook) moeten bereiken!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren