Los bericht bekijken
Oud 27 september 2011, 15:52   #64
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Van het weekend teruggekomen van een heerlijke vakantie in Gran Canaria.Lekker uitgerust en bijgekomen..Ik had al veel haaruitval maar het werd daar nog drie keer erger.Omdat iedereen toch wel aangaf dat zon goed is voor het eczeem ben ik gelijk volop met mijn koppie in de zon gegaan. Ik moet zeggen dat de jeuk en irritatie erg goed ging door de zon..Maar de uitval werd dus wel echt vreselijk erg, heb er toch wel een traan om gelaten..Toen heb ik het maar losgelaten had geen zin mijn vakantie erdoor te laten verpesten . Ik ben wel proberen uit te testen waardoor het kwam..Ik heb een glaasje alcohol of twee gedronken per avond en dat heb ik een avondje of twee niet gedaan verbeterde de haaruitval niet..Toen zei mijn vriendin die ook mee was dat de zon ook weer slecht voor je haar kon zijn..Ik heb mijn hoofd toen af en toe wel in de zon en af en toe afgedekt met een bandana..De uitval werd er iets minder door..Het lijkt er dus op dat bij mij volop in de zon ook niet goed is ,wel voor de jeuk en irritatie maar niet voor de uitval..Wat ik wel merkte was dat door de zon mijn talglaag deed verdwijnen waardoor mijn haar voller leek en niet meer zo slap langs mijn hoofd hing..Dus aan de ene kant is de zon dus goed voor mij aan de andere kant niet..Ik probeer het nu gewoon maar af te wisselen de komende dagen met bandana en dan weer niet..Waar ik wel van baal is dat er geen nieuwe haargroei op de dunne plek in mijn nek komt..Achter mijn pony heb ik nu ook een dunner wordende plek en ook daar geen nieuwe haargroei?Ik dacht dat je haren die uitvallen door sebboroisch eczeem weer aangroeiden en de haarzakjes niet verloren gaan door dit eczeem maar waarom groeit het dan niet weer terug????In mijn nek zit de rode plek nog steeds alhoewel wel minder rood geworden door de vakantie..Achter mijn pony geen rode plek maar dus wel zichtbaar dunner..Moedeloos word ik ervan..Blijf maar hoop houden..Ik hoop dat dermatoloog dr Thio me advies kan geven

Groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren