Los bericht bekijken
Oud 6 augustus 2021, 14:00   #3
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Ik heb jarenlang er ook zo bij gelopen, maar had er nooit zo'n last van. Ik dacht ook dat de kaalheid bij mij niet toenam, maar in werkelijkheid dunde het bovengebied voorop steeds verder uit. De afgelopen jaren merkte ik het niet doordat het verschil tussen 45 of 60 haren/cm2 niet met het blote oog opvalt, maar eenmaal onder die grens gaat het voor je gevoel ineens hard. Niet gezegd dat dat ook bij jou zal gaan gebeuren, dat verschilt van mens tot mens. Bij mij zette de kaalheid ineens snel verder door en kreeg ik er wel last van.

Of je je moet laten behandelen is in mijn optiek vooral afhankelijk hoe zeer jij ermee zit of hoe zeer jij er last van hebt in je zelfbeeld. Daar kan niemand beter antwoord op geven dan jij zelf. Heb je er een greintje twijfel over? Dan zou ik het niet doen. Voordeel van langer wachten, is dat de kans groter wordt dat je haaruitval meer stabiliseert. Daar zou je in alle rust nu ook nog een en ander in kunnen proberen, voordat je je eventueel laat behandelen.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)

Laatst gewijzigd door Roob; 6 augustus 2021 om 21:41 Reden: woordje vervangen
Roob is offline   Met citaat reageren