Los bericht bekijken
Oud 23 december 2021, 17:24   #6
Marschalk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2021
Berichten: 12
Geslacht:
Hoi hoi,

Even een kleine update na 3 weken verder te zijn.
Ik heb voor de zekerheid een shampoo tegen haaruitval genomen, mocht het toch beginnende kaalheid wezen (Neofollics shampoo en conditioner) maar ook Revita shampoo + conditioner besteld als die andere flessen op zijn, die waren in de aanbieding) Ik was mijn haar max 3 keer per week. Daarnaast neem ik een pilletje Biotine 10.000 ug elke avond voor het slapen en Vitamine B complex in de ochtend. Na het wassen gebruik in ipv een conditioner minimaal 1x per week appelazijn cider, ongefilterd en biologisch. Hiervan doe ik ongeveer 40ml mengen met 200 ml water, en laat dan 3-5 min inwerken op mijn hoofdhuid. Goedkopere oplossing dan een conditioner en werkt net zo goed, misschien wel beter. Je haar daarna uitspoelen en je ruikt de appelcider niet meer. Je haren zijn goed zacht en je hoofdhuid zal er blij mee zijn, google maar naar de voordelen van appelazijn cider.

Hoe is het dan nu met mijn flinke haaruitval?

Dat gaat beter! Ik merk dat ik veel minder haren verlies dan eerst. Heb niet 10 a 20 haren in een hand als ik aan het wassen ben. Eerder 4 of 5. Het is nog niet helemaal over (dat is ook normaal) maar ik zie een verbetering. Langzaamaan zie ik kleine haartjes terug groeien, echter nog niet overal waar ik ook aan de voorkant haar heb verloren. Ook bij mijn kruin is het nog niet zo ver, maar dat kan nog even duren. Al met al ben ik erg blij dat mijn haaruitval onder controle lijkt en er een verbetering waar te nemen is. Het is nog te vroeg om te zeggen of het ook al aan het herstellen is (of mijn haren teruggroeien) maar dit is hoopvol.

Dus mocht je te maken hebben na een corona besmetting met haaruitval (duurt vaak 2 a 3 maanden voordat je het door hebt en het begint), raak dan niet gelijk in paniek. Het fenomeen dat dit veroorzaakt is Telogeen Effluvium en is bijna altijd tijdelijk. Wel ben ik van mening dat je je haar een stukje kan helpen door middel van goede verzorging en vitamines. Dat kan nooit kwijt toch?!

Wat tevens ook goed om te vermelden is, dat je niet heel ziek hoeft te zijn geweest van corona om haaruitval te krijgen. Zelfs als je mildere klachten hebt ervaren, kan het nog steeds zo zijn dat je haaruitval krijgt.(https://www.dokteronline.com/nl/blog...-uit-na-corona) Gelukkig nooit blijvend, echter kan het wel 6-9 maanden duren voordat het zich hersteld, waardoor het de eerste maanden wel heftig kan zijn en je er van kan schrikken.

Groet,

Dennis

Laatst gewijzigd door Marschalk; 23 december 2021 om 17:33
Marschalk is offline   Met citaat reageren