Los bericht bekijken
Oud 3 april 2023, 14:50   #4
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
Ik zie in de heer Wooning een zeer commercieel gedreven persoon die op zo veel mogelijk manieren web content opzet en optimaliseert om geld te verdienen.

In principe denk ik dat de heer Wooning binnen de juridische kaders zal opereren, maar moreel gezien lijken er inderdaad wat haken en ogen aan te kunnen zitten. Maar óók kan niemand, denk ik, hier nu bewijzen dat er bijvoorbeeld is betaald voor behandelingen die hij recenseert of dat hij een te hoge factuur stuurt als persoon naar de stichting voor websiteonderhoud. Verder is er afgelopen jaren voor een overheid gekozen die overheidsbemoeienis minder belangrijk vindt en al helemaal in digitale zin (is extreem kostbaar ook). Dit soort zaken komen (helaas) zeer veel voor denk ik.

Gelukkig is er met Haarweb nog wel een super onafhankelijk forum. Er wordt op Haarweb wél reclame gemaakt, maar het is dan duidelijk dat het reclame is omdat dit los van de overige content wordt aangeboden. Tegenwoordig wordt er juist zoveel mogelijk geopereerd zoals de heer Wooning doet (zoveel mogelijk reclame ‘mergen’ met de overige content) omdat daar véél meer geld mee te verdienen is. Verder kan een ieder zijn/haar mening op Haarweb ventileren en wordt er alleen op daadwerkelijke reclame-in-bericht gemod of extreme trolls. Dit is echt een stukje web-erfgoed wat hopelijk behouden blijft!

Zyzzalive:

1. Helaas werkt het linkje naar het jaarverslag niet, dit had ik graag bekeken. Ook het linkje naar kliniekaanbiedingen werkt niet.

2. ANBI-geregistreerd, hoe weet je zo zeker dat dit niet zo is? Ik verwacht dat hij dat via een parapluconstructie vast wel heeft gedaan. Maar je zou dan wel dit moeten kunnen checken via de website.
1: ik ben geen eigenaar van de website, ik kan je hier dus niet mee helpen. Ze moeten hier aan administratieve verplichtingen voldoen dus ook inzichtelijk maken van jaarverslagen.

2: Blijkbaar is de anbi status nog actief. Dit kan iedereen inzien via websites van de overheid
zyzzalive is offline   Met citaat reageren