Discussie: Fumaarzuur
Los bericht bekijken
Oud 18 augustus 2006, 16:18   #10
diktee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 9
Hallo,

Even een update van mijn situatie en de medicatie met fumaarzuur.

Ik was al vanaf mei dit jaar flink aan het afbouwen met het Fumaarzuur en gebruikte tot gisteren 2 x daags 120 mg tabletten. De bedoeling was dat ik vandaag de 18e 1 tablet zou gaan gebruiken.Helaas is er een kink in de kabel gekomen. Vorige week kijkend in de spiegel zag ik de gevreesde plekjes weer.( tot nu toe alleen op mijn hoofd) Elke dag komen er nu plekjes bij en momenteel gaat het erg hard, als het in dit tempo doorgaat loop ik volgende week weer met een kale kop. Zoals ik al eerder heb aangegeven had ik zo goed als mijn volledige lichaamsbeharing terug ( op een grote plek na op mijn achterhoofd) Ik hoopte dat dit medicijn een aanjager zou zijn en dat ik op een X moment kon stoppen met medicatie. Ook had ik mijzelf voorgenomen dat ik als dit niet zo zijn ik er toch mee zou stoppen. Nu blijkt maar weer dat de ziekte Alopecia Areata ook van in binnen in je hoofdje wel wat met je doet. Ik heb zo snel als het kon een afspraak gemaakt met de dermatoloog en gevraagd om een paar dozen met Fumaarzuur! Ik ga weer opbouwen naar de maximale dosis van 3 maal daags 2 tabletten van 120 mg

Uiteraard begreep de dermatoloog mijn teleurstelling maar hij is wel zeer benieuwd of met het nu weer verhogen van de dosering de haren weer terugkomen. Het is dan wel erg aantoonbaar dat dit medicijn ( in ieder geval bij mij) werkt.

Ik heb in het verleden weinig last gehad van de bijwerkingen dus ik ga met instemming van de dermatoloog versneld opbouwen.

Ik hou jullie op de hoogte

gr.

Dirk
diktee is offline   Met citaat reageren