Discussie: cyclosporine
Los bericht bekijken
Oud 9 december 2012, 14:06   #29
marcelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2011
Berichten: 10
hallo,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een berichtje heb gepost. Ik ben inmiddels helemaal kaal. Heb er vooral emotioneel heel veel moeite mee gehad en ben nog steeds bezig met het verwerken. Ik ben nadat ik gestopt ben met het slikken van de cyclosporine niet meer bezig met een medicijn tegen allopecia. Inmiddels heb ik ook haaruitval gekregen op de rest van mijn lichaam. Mijn wenkbrauwhaar en wimperhaar is dus ook uitgevallen. Hier heb ik echt een hele tijd emotioneel last van gehad. Inmiddels gaat het weer goed met me. Ik heb veel steun gekregen van mijn lieve familie en vrienden en heb sinds april ook een vriend die alles accepteert en waar ik onzettend veel van hou! Inmiddels heb ik permanente eyeliner en permanente wenkbrauwen laten tatoeren (heel licht, en natuuurlijk). Inmiddels groeit er sinds 4 weken ongeveer donshaar op heel mijn lichaam (behalve op mijn hoofdhuid). Ik kan dus weer een beetje mascara opdoen en mijn wenkbrauwen lijken hierdoor wat natuurlijker. Mocht je ook graag permanente make-up willen, dan weet ik een heel goed adres waar ze het zo natuurlijk mogelijk doen en waar ze bekend zijn met allopecia: Impresss in Valkenswaard. Ik werd er prettig geholpen. Ik probeer de ziekte te accepteren en ben niet meer op zoek naar geneesmiddelen omdat ik ervan overtuigd ben dat er nog geen geneesmiddel bestaat. Anders zou dit wel bekend zijn bij alle dermatologen! Ik geloof nu ook dat de cyclosporine inderdaad een tijdelijk hulpmiddel was. Het heeft mij alleen maar ellende opgeleverd: een onterecht gevoel van hoop (en dat alles weer goed zou komen). Ik hoop dat jullie wat aan mijn verhaal hebben. Wat ik trouwens ook nog niet heb vertelt volgens mij: Ik koop elk jaar een nieuwe pruik (dezelfde) en ben hier heel tevreden mee. Ik heb hem gehaald bij Peels in Eindhoven.
Heel veel sterkte allemaal!
marcelle is offline   Met citaat reageren