Los bericht bekijken
Oud 16 december 2014, 17:11   #5
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Je kunt er niets mee verliezen?

Het lijkt mij een beetje zonde van je tijd en motivatie om dit elke dag een uur op je hoofd te hebben. Wil hiermee niet zeggen dat het niet de moeite waard is (ken het niet...), maar let er wel op dat dit soort dingen ook 'nadelen' hebben.
En ga niet alleen vitamine tabletten nemen maar ga ook eens wandelen wanneer de zon schijnt (liefst met blote armen indien mogelijk).

@skydirk: wil je zeggen dat je met vitamine D3 en olijfolie van een norwood 3/4 naar een volle bos bent gegaan??
Inderdaad. Met vit D3 was het probleem voor meer dan 90% opgelost. Zat nog met 2 kleine plekjes die jaren later zijn weggegaan toen ik wat geëxperimenteerd heb met mijn smeersels (olijfolie met een paar lepels cayennepeper in gemengd). Een paar weken later waren die ook weg. Nu heb ik een normale kop vol haar.
Wat je schrijft over de zon is waar. Het is zo dat ik het ontdekt heb. Toen ik 2 weken naar Senegal was gegaan, had ik mij kaal geschoren. Heb toen dikwijls met mijn blote hoofd in de zon gelopen en al mijn haar kwam terug maar een paar maanden later kwamen de kale plekken weer. Het probleem is je hier in Belgie enkel genoeg vit D van de zon krijgt tijdens de zomer rond de middag als de zon vollop schijnt. Eigenlijk zou je elke dag rond de middag een kwartier in je blootje in de tropenzon moeten kunnen lopen om genoeg vit D binnen te krijgen. De zon in België was wel niet straf genoeg om mijn kale plekken te doen verdwijnen. Het verbeterde wel maar ik bleef met kale plekken zitten. Ik stop enkel met vit D inname als ik naar het Zuiden trek. Je hoeft mij niet te geloven of je mag ermee lachen. Ik heb er niets bij te winnen maar sommigen die AA hebben misschien wel.

Laatst gewijzigd door skydirk; 16 december 2014 om 17:15
skydirk is offline   Met citaat reageren