Los bericht bekijken
Oud 21 december 2014, 11:00   #4
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CarlaBosman Bekijk bericht
Beste Dirk, ik heb begrepen dat jij erg gelooft in de heilzame werking van vitamine D3. Prima. Wat betreft de bloedsomloop, als daar iets mis mee zou zijn, waarom zou mijn haar dan zo plaatselijk uitvallen? En op andere plekken heel dicht en dik blijven groeien (ik scheer me een ongeluk)? Dat kan ik niet goed rijmen. Misschien dat de werking van cayennepeper berust op het irriteren van de huid, zoals bij het op gang brengen van een allergische reactie, maar het gedrag van jouw AA kan ook toeval zijn. Voordat ik ga kliederen met olie en peper zou ik toch meer willen weten van hoe dit werkt. Maar dat is persoonlijk.

Graag hoor ik het nog als iemand ervaring heeft met of gehoord heeft van het door mij in de openingspost genoemde product. Of als iemand wil vertellen hoe hij/zij tegen 'wondermiddelen' aan kijkt en hoe je omgaat met de onrust die je krijgt van dit idee.
Het kan inderdaad toeval zijn maar het is op zijn minst het proberen waard want wat bij mij geholpen heeft, kost je ook niets. Je hebt niets te verliezen. Heb je je bloed al eens laten nemen om je vit D te laten bepalen? Jij gaat nu onmiddellijk iets proberen wat je 100 euro kost voor je eerste aankoop en waarvan je niet weet of het werkt. Vit D heeft niets met bloedsomloop te maken maar met je immuunsysteem dat niet meer zo zal overreageren en tegen je eigen haartjes zal vechten. Dat is op zijn minst het eerste wat je zou moeten proberen. En goed gedoseerd. 5000 iu per dag en geen 1000 iu per dag. Met 1000 iu werk je geen tekort weg. Misschien heb je het geprobeerd en heeft het niet geholpen, misschien heb je het niet geprobeerd, maar dan kun je er ook geen oordeel over vellen. Ik ben in ieder geval nooit bij de pakken blijven zitten. Wie niet waagt, blijft maagd. En de enigste waar ik wat geld aan gespendeerd heb, waren de dermatologen maar geen kwakzalvers die je van alles beloven. In Matongue (Congolese wijk in Brussel) kan je ook van die producten kopen om op je hoofd te smeren die bij sommigen werken maar daar kost het je misschien 10 of 20 euro voor twee maanden gebruik en geen 100 euro. Werkt het dan niet, ben je tenminste niet veel geld kwijt. Eén van die middeltjes hielp ook bij mij. Bij mij heeft het ook jaren geduurd om er vanaf te geraken en ik ben ook bij verschillende dermatologen geweest. Hun therapiën hebben geholpen maar altijd tijdelijk. Niet langer dan drie maanden.
skydirk is offline   Met citaat reageren