Los bericht bekijken
Oud 21 december 2014, 18:26   #5
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skydirk Bekijk bericht
Het kan inderdaad toeval zijn maar het is op zijn minst het proberen waard want wat bij mij geholpen heeft, kost je ook niets. Je hebt niets te verliezen. Heb je je bloed al eens laten nemen om je vit D te laten bepalen? Jij gaat nu onmiddellijk iets proberen wat je 100 euro kost voor je eerste aankoop en waarvan je niet weet of het werkt. Vit D heeft niets met bloedsomloop te maken maar met je immuunsysteem dat niet meer zo zal overreageren en tegen je eigen haartjes zal vechten. Dat is op zijn minst het eerste wat je zou moeten proberen. En goed gedoseerd. 5000 iu per dag en geen 1000 iu per dag. Met 1000 iu werk je geen tekort weg. Misschien heb je het geprobeerd en heeft het niet geholpen, misschien heb je het niet geprobeerd, maar dan kun je er ook geen oordeel over vellen. Ik ben in ieder geval nooit bij de pakken blijven zitten. Wie niet waagt, blijft maagd. En de enigste waar ik wat geld aan gespendeerd heb, waren de dermatologen maar geen kwakzalvers die je van alles beloven. In Matongue (Congolese wijk in Brussel) kan je ook van die producten kopen om op je hoofd te smeren die bij sommigen werken maar daar kost het je misschien 10 of 20 euro voor twee maanden gebruik en geen 100 euro. Werkt het dan niet, ben je tenminste niet veel geld kwijt. Eén van die middeltjes hielp ook bij mij. Bij mij heeft het ook jaren geduurd om er vanaf te geraken en ik ben ook bij verschillende dermatologen geweest. Hun therapiën hebben geholpen maar altijd tijdelijk. Niet langer dan drie maanden.
Beste Dirk, ik probeer helemaal niets. Omdat ik niet geloof in die wondermiddeltjes, ook niet die uit Congo. En (na jaren ellende met eczeem) ook niet in dermatologen. Ik gebruik mijn energie en geld liever om het leven zonder haar leuk te maken, en dat gaat vrij goed. Niks bij de pakken neerzitten dus. Maar die verhalen over wondermiddelen maken me dan wel eens onrustig, vandaar mijn topic. Jij zegt: olijfolie en cayennepeper kosten je niets om te proberen, maar daar ben ik het niet mee eens. Het is een hele tijdsinvestering, kost veel aandacht en kan tot een stevige teleurstelling leiden. Daarom begin ik er nu niet aan. Vitamine D3 heb ik niet geprobeerd en ik heb er dan ook geen oordeel over. Ik zal er eens op Googlen, maar als ik dan alleen links naar vitaminewinkels en 'natuurgeneeskundigen' vind, laat ik het toch aan me voorbijgaan.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren