Los bericht bekijken
Oud 21 juni 2016, 11:10   #28
Vahlinear
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2016
Berichten: 14
Geslacht:
Behandeling werkt nog steeds

Goedemorgen,

Hier weer even een post van mij. Ik zag dat er gevraagd werd of het bloed naar het labaratorium gaat maar dit is niet zo. Er wordt in je vinger geprikt en dat bloed wordt meteen onder de microscoop gelegd. Op een scherm kun je meekijken wat hij ziet. Hij heeft inderdaad een specifieke opleiding gedaan om het bloed te analyseren. Bovendien staan er een aantal afbeeldingen op een overzicht naast met voorbeelden van verzuurd bloed en hoe bloed er uit hoort te zien. Ik kan dus zelf ook meekijken naar mijn bloed en hoe het verbeterd. Ondertussen ben ik van fase 5 naar fase 2 gegaan binnen 4 maanden. Al mijn haar is eigenlijk terug, nog 2 kleine plekjes in mijn baard maar ook die beginnen terug te groeien. Daarbij waren ook mijn nagels aangetast, ik had flinke groeven hierin, ook een beeld dat bij alopecia areata hoort. Zelfs deze zijn weer aan het herstellen. Om de proef op de som te nemen ben ik van de week gestopt met de supplementen en oefening. Binnen een week begon er weer een plek op mijn hoofd te ontstaan, meteen weer begonnen met alles en het zette weer niet door. Ik ben er dus echt wel van overtuigd dat dit helpt.

Viola, ik snap je frustratie en begrijp ook heel goed dat je er niks meer aan uit wil geven na zoveel slechte ervaringen. Ook ik heb van alles geprobeerd wat niet hielp, maar dit was vooral vanuit de medische wereld waar ze eigenlijk alleen je symptomen bestrijden en niet de onderliggende oorzaak aanpakken. Helaas zeggen ze ook bij hairreset dat er geen 100% zekerheid is dat het helpt, vooral bij zeer uitgebreide alopecia zoals totalis of universalis is het herstel moeilijk te bereiken. Ze geven alleen je lijf de best mogelijke kans om er tegen te knokken. Ik heb de mazzel dat het bij mij inderdaad aanslaat als een gek. Maar zoals je inderdaad zegt, het is niet levensbesreigend dus gebeurt er weinig mee... dat mensen er psychisch aan onderdoor gaan boeit blijkbaar niemand. Ook ik was binnen korte tijd half depri vanwege de AA en ik heb dan nog soort van de mazzel dat ik een man ben. Ik denk dat de impact op vrouwen nog groter is. Ik hoop volgend jaar af te studeren waarna ik ook onderzoeken mag presenteren en uitvoeren. Ik ben dan ook zeker van plan om hier wat aan te doen, vind het belachelijk dat er zo weinig over bekend is. Maja daar heb je op dit moment nog weinig aan, ik kan je aanraden om naar hairreset te gaan maar kan ook heel goed begrijpen dat je geen zin meer hebt om er moeite in te stoppen. Voor mij was het ook het laatste wat ik wilde proberen maar had het eigenlijk al op gegeven... sterkte in ieder geval!!

Groeten,

Kevin
Vahlinear is offline   Met citaat reageren