Los bericht bekijken
Oud 31 juli 2004, 12:45   #189
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Exclamation GSK over dutasteride tegen alopecia androgenetica

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
heb jij hier mischien een verklaring voor laurensj
alvast bedankt
[off-topic]
Hee kabouterplop, daar heb ik geen verklaring voor. misschien is ketoconazol voor jou geen effectief middel tegen roos. Ik heb zelf geen last van roos dus ik weet verder niet wat het bij mij doet tegen roos, ik weet wel dat het mijn inflammation goed in bedwang houdt.

[on-topic]
ik heb contact gehad mte GlaxoSmithKline, de producent van dutasteride. Ik heb ze de vraag gesteld hoe het in de toekomst zal gaan met dutasteride als middel tegen alopecia androgenetica.
Hier is het antwoord, met namen en adressen erin gecensureerd uit privacyoverwegingen:

Van: XXXXXXXX (GSK)
Verzonden: vrijdag 30 juli 2004 16:35:19
Aan: XXXXXXXX (laurensj)
Onderwerp: dutasteride

Geachte heer XXXXXX,

Avodart is in Nederland geregistreerd voor de behandeling van Benigne Prostaat Hyperplasie. Wij hebben geen registratie voor de behandeling van Alopecia Androgenica. Gebruik voor een andere dan de geregistreerde indicatie kunnen wij niet adviseren.

Er is alleen een kleine dosering studie met Avodart gedaan waarin gekeken werd naar een effect op alopecia (mannelijke kaalheid). Hoewel de studie inderdaad een effect liet zien is een dergelijke kleine studie niet voldoende om dutasteride geregistreerd te krijgen voor deze indicatie, daar zullen meer studies voor nodig zijn.

GlaxoSmithKline investeert een groot deel van haar omzet in Research & Development (R&D). Hiertoe behoort niet alleen het ontdekken en ontwikkelen van nieuwe geneesmiddelen voor bijvoorbeeld AIDS en kanker, maar ook klinische studies die de effectiviteit en veiligheid van reeds bestaande geneesmiddelen onderzoeken voor o.a. nieuwe indicaties.

GlaxoSmithKline dient echter keuzes te maken m.b.t. de besteding van het R&D budget. Helaas betekent dit dat bepaalde studies niet uitgevoerd kunnen worden, wat ook geldt voor het onderzoeken van dutasteride voor de behandeling van alopecia androgenetica.

Op dit moment lopen er daarom geen studies voor deze indicatie en staan ze ook niet in de plannning waardoor het niet te verwachten is dat dutasteride op korte termijn geregistreerd zal zijn voor de behandeling van alopecia.

Het is dus niet het geval dat er lopende studies naar deze indicatie gestaakt zijn.

Er op vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

XXXXXXXXXXXX
Medical Information Manager


Doe ermee wat jullie willen, maar dit mailtje is voor mij genoeg reden om voorlopig absoluut NIET aan de duta te gaan.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren