Los bericht bekijken
Oud 5 oktober 2006, 18:05   #74
odessa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2006
Berichten: 131
FUT - objectieve ervaringen uitgevoerd door Aesthetics Clinics Veldhoven / Hasselt (B)

Week 11/12

Zoals reeds eerder geschreven ben ik vanaf week 5 geconfronteerd met aanzienlijke haaruitval. Zonder te overdrijven is dit in mijn geval zeker 30 tot 40 procent in het te ontvangen gebied. Iets waar ik behoorlijk van baal aangezien ik een heel ander verwachtingspatroon had van mijn herstel na een HT. Omdat over dit fenomeen niet veel hierover terug te vinden op internet heb ik enigszins ongerust kontakt opgenomen met de kliniek.

Afgelopen dinsdag ben ik op consult geweest. Zij hebben zich vergewist van de huidige status en dit vergeleken met de pre HT foto's. Volgens de bahandelend arts is de HT technisch correct uitgevoerd en zou er een heftige shockloss hebben opgetreden. De echte oorzaak hiervan is onbekend, volgens de kliniek komt een dergelijke vorm van shockloss niet vaak voor.

Teneinde hier een halt toe te roepen en nieuwe haargroei te stimuleren heeft men naast het huidige gebruik van 1mg Finasteride, Minoxidil en Pantovigar (fabr. Merz Pharma cautical GmbH) voorgeschreven. Binnenkort zal ik hier mee starten. Het laatste middel is mij geheel onbekend. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?


Ps: van een aantal personen heb ik de afgelopen dagen PM's ontvangen. Ik hoop dat ik met bovenstaand relaas alle vragen heb kunnen beantwoorden.
odessa is offline   Met citaat reageren