Los bericht bekijken
Oud 31 januari 2007, 11:04   #54
hairobservator
QuickGrafting = FUTURE
 
hairobservator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2005
Locatie: 's-HEERENBERG(NL)
Berichten: 1.111
Wink Haarchirurgie uitgerijpt in 50 jaar!

Fue werd eigenlijk al gedaan door verschillende artsen in de BRD die destijds van een appelboor zijn overgestapt naar steeds kleinere naaldjes/boortjes om haargrafts te ontnemen uit de haarkrans, toen echter de strip de gangbare behandeling werd wereldwijd is men hiermee gestopt en heeft men er destijds ook nooit een berichtgeving over gedaan! Heb eens gesproken met de nu 63jarige Poolse arts Dr. Reinhardt Kokott die over 4000 haarlappen heeft gelegd in de jaren tachtig, hij had ook met verschillende boortjes gewerkt om donorhaar uit de haarkrans te ontnemen - ook enkele haargrafts! Naast hemzelf had ook Dr. Manfred Lucas(inmiddels overleden grondlegger van Meditra) dit al eens gedaan, dr. Kokott werd in 1990 leidinggevende arts van Moser Medical en stond aan de wieg van de introductie van slitgrafting - met de Moser broeders kreeg hij in 1994 grote onenigheid hij is toen verder gegaan onder Pro Haar Bonn. In 2004 wou ik hem op de Nederlandse markt voorstellen als alternatief voor reizen naar Polen, hij is goedkoop + dichtbij maar echter géén superchirurg, hij had dr. Villnow in 1995 een brief geschreven om samen te gaan werken deze vond hem echter niet goed genoeg, ook Meditra deed destijds Dr. Villnow een aanbieding hun leidinggevende arts te worden maar Malte Villnow ging zijn eigen weg.. Tegen Kokott sprak ik ook over FUE en mijn "quick implant technique", ik noemde het destijds in 2004 HAIRFUE - kijk nu maar eens onder www.hairfue.de en je komt op de website van dr. kokottje die mij wel veel heeft verteld over de begindagen van haarchirurgie in Europa!
Wel lachen was dat ene meneer van Gelder van de Gho Clinic destijds meerdere malen bij hem was geweest om hem deze hm-methode te verkopen voor NRW - hij zou dan de enige zijn die dit zou mogen doen in Nordrhein Westfalen - prijskaartjes was geloof ik een kwart miljoen Euro!

Even weer on topic - onderwerp!
Het punchgraften en de haarflap zijn totaal verdwenen,
strip & fue zijn nu de gangbare behandelingen,
bodygrafting & HM misschien iets voor de toekomst?
"quick implant technique"?

Zijn de haarchirurgische methoden/technieken nu eindelijk uitgerijpt na bijna 50 jaar van pionierswerk?

Wat vinden jullie hier eigenlijk van mijn "quick implant technique"?
Take out - put in!

Bij een normale strip-ht worden de eerste haargrafts na ongeveer een uur of nog veel later(donorclosing-pauze-gaatjes maken - dan inplanten) pas ingezet bij een normale fue-ht duurt dit uren(!) voordat de eerste haargrafts weer in de hoofdhuid/bloedbaan terug zijn geplaatst!

Bij een quick strip-ht belanden de eerste haargrafts al naar de donorclosing zeg maar 15-20 minuten weer in de hoofdhuid, met meerdere zusters/assistentes kunnen 1000 grafts in misschien iets meer dan een uur weer terug zijn in de hoofdhuid/bloedbaan! Met een quick fue-ht kan een enkele graft direct ingezet worden maar men kan het ook om de 50-100-200 doen ofzo..

Quick implant technique interessant ja of nee?
Ikzelf hou er namelijk niet zo van dat die haargrafts zo lang uit de hoofdhuid zijn, het zou verder denk ik makkelijker zijn bij het tellen van benodigde haargrafts - misschien stop het shedding - betere resultaten door deze snelle inplanting?

Maar waar ooit op een bovenhoofd zo´n 25.000 / 30.000 grafts(50.000 haren!) of meer hebben gezeten kan men met bijvoorbeeld 6000grafts alléén maar een goede optische haardichtheid(60 tot 70%) bereiken dit moet men niet vergeten, bij alléén inhammen en een gestabiliseerde haaruitval is dit anders!

Haarchirurgie is ook voor mijzelf wel zeker een hulpmiddel tegen haaruitval & kaalheid - het is mijn ogen in ieder geval het enige wat daadwerkelijk werkt! Misschien hebben verschillende mensen er nog hulpmiddelen(spray) bij nodig anderen vinden dat het er vol genoeg uitziet! Hierbij spelen ook de haarkleur - dikte van het haar - vorm en grootte van het hoofd - flexibiliteit van de hoofdhuid voor ht etc.. een belangrijke rol, grijs en krullend haar zijn het beste materiaal om te transplanteren! Maar OK Henk acceptatie blijft de beste remedie..

Misschien zeggen ze over 100 jaar wel wat hebben ze toen gedaan tegen haaruitval, haartransplantwat(?) - de scalp versnijden voor een harig aangezicht, de toekomst zal het ons leren..

Groetjes Hairobservator

Laatst gewijzigd door hairobservator; 31 januari 2007 om 11:59
hairobservator is offline   Met citaat reageren