Discussie: FUT vs FUE
Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2008, 11:56   #63
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blizzard Bekijk bericht
Ik begrijp je standpunt wel maar er zijn nou eenmaal genoeg mensen hier op haarweb die nooit of te nimmer voor een paar maanden met een kale kop willen rondlopen en zeker niet in de winter , het zal misschien best wel meevallen allemaal maar maanden met een kale kop rondlopen is voor deze jongen niet weggelegd .
Ik kan me ook heel goed in jouw situatie inleven hoor. Ik denk ook dat de keuze voor FUT als je in het verleden al een FUT hebt gehad ook veel logischer is. In jouw plaats zou ik heel waarschijnlijk precies dezelfde keuzes hebben gemaakt. Maar ik heb het geluk dat ik de stap pas hoefde te zetten toen er een goede alternatieve techniek beschikbaar was. Ik maak me sterk dat als jij nu had kunnen kiezen voor een techniek, dat je dan toch de keus voor FUT veel moeilijker of misschien zelfs helemaal niet zou maken.

Ik wil ook het kaalscheren niet bagataliseren. Ik heb het er zelf ook niet heel positief ervaren. De reacties liepen uiteen van 'leuk, stoer' tot vooral vaak 'wat heb je nou gedaan?!?!' ... maar men vond het zonder uitzondering dapper van me.

Bedenk dat ultra kort haar helemaal zo vreemd niet is voor kalende mannen ... mensen maken er veel minder een punt van dan je misschien zou verwachten. Je wilt het misschien liever niet weten, maar mensen in je omgeving zien het heus wel als je een beetje kalend bent. Het leukst zijn dan ook de reacties na een paar maanden ... 'goh, lekkere volle bos, je moet het eens vaker afscheren'.

Ik ben ook op een leeftijd gekomen dat veranderen eng is. Het is gewoon een gegeven dat mensen behoudender, voorzichtiger, zelfs een tikje star worden als ze ouder worden. Maar ik bestrijd ook dat teken van ouder worden actief ... mijn kapsel verander ik nu regelmatig.

Ik reageer ook niet op jou (of Spiderman of Dundee) persoonlijk, maar meer om eventueel meelezende twijfelaars. Ik denk dat jullie alledrie een voor jullie heel logische en goed overwogen keuze hebben gemaakt, maar dat die keuze dus duidelijk verbonden is met jullie persoonlijke situatie.

Voor 40-plussers met een NW3 of NW4 is FUT op dit moment een goede keus. Zij zijn te zeer gehecht aan hun haar om het voor een paar maanden te kunnen missen. Daarnaast kunnen ze redelijk goed inschatten hoe hun situatie zich verder zal ontwikkelen, hoe dicht hun donorgebied behaard zal blijven.

Voor mensen onder de dertig lijkt me FUE gewoon de meest logische keus. Hun toekomstige situatie is onzekerder. Vaak betreft het ook alleen inhammen en haarlijn, zodat de ingreep niet zo groot hoeft te zijn.

Voor de tussengroep is het vooral persoonsafhankelijk.

Maar ik denk zelf dat we steeds meer een verschuiving zullen gaan zien van FUT naar FUE. Waarschijnlijk gaat de prijs van FUE ook nog wel verder naar beneden. Je ziet al een beweging dat uitnemen en terugplaatsen van grafts al (deels) door assistenten gebeurt. En wie weet wat voor prachtige dingen Hairobservator nog verzint nu ook hij helemaal omgeturnd lijkt te zijn
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren