Los bericht bekijken
Oud 11 mei 2017, 23:18   #20
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Ik ben inmiddels een paar dagen verder. De Foligain anti-haaruitval shampoo is niet het gedroomde wondermiddel, maar mijn haaruitval is in zeker twee jaar niet zo weinig geweest, in plaats van een wasbak vol, slechts een haar of tien per wasbeurt of per keer dat ik het kam. Dat is voor mij super weinig
Mijn bedenkingen hebben te maken met het feit dat mijn haar zo ontzettend dik en vol aanvoelt na het wassen. Want dat heeft ook een keerzijde. Het lijkt wel of er een laagje om het haar wordt gelegd. Prachtig, maar aan het eind van de tweede dag is het luchtige volume er uit en vind ik dat ik het opnieuw moet wassen omdat het wat te zwaar aanvoelt. Dat vind ik dan weer jammer, normaal was ik mijn haar pas na vier dagen. Hoe minder hoe beter vind ik.
De tweede keer dat ik het met de Foligain shampoo waste gebruikte ik voor de eerste wasbeurt een reinigende cremespoeling en pas als tweede de Foligain. Daardoor was m'n haar nog steeds dik en vol maar minder dan de eerste keer. Ik had de Foligain shampoo 5 minuten laten intrekken en de haaruitval is nog steeds heel weinig . Ook is het nu na twee dagen minder "zwaar" en nog steeds redelijk volumineus. Morgen ga ik als eerste wasbeurt een volume-shampoo proberen. Ik wil de Foligain heel graag blijven gebruiken vanwege het beteugelen van mijn haaruitval en het volume en dikmakende effect de eerste twee dagen. Ik ga nu proberen het beste evenwicht te vinden in combinatie met een andere shampoo. Of als het op een belangrijke dag één dag geweldig moet zitten was ik het twee keer met Foligain. Cremespoeling heb ik toch maar niet gebruikt, daar wordt mijn haar absoluut zachter van en dat doet het dikmakende en volume effect weer teniet. En crmespoeling is ook niet echt nodig, want mijn haar wordt totaal niet droog van de Foligain shampoo, volgens mij zit er ook geen SLS in.
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)

Laatst gewijzigd door Lokje64; 11 mei 2017 om 23:21
Lokje64 is offline   Met citaat reageren