Los bericht bekijken
Oud 19 mei 2017, 15:41   #1
tomvijf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2014
Berichten: 5
Geslacht:
1500 grafts inhammen FUT of FUE

Hoi, ik ben Tom, 42 jaar oud en ben sinds mijn 20e heel langzaam kalende (alleen inhammen). Het gaat heel langzaam dus ik wil nu een HT doen en beginnen aan minoxidil.

Volgens verschillende klinieken heb ik ongeveer 1400grafts nodig.
Nu zou ik graag de FUT methode kiezen omdat:
1. niks geschoren hoeft te worden (ik draag mijn haar iets langer....10cm bovenop) en dus niemand na 3 weken nog kan zien dat ik een HT heb ondergaan.
2. het aantal haren per grafts ligt hoger bij FUT (3-4 haren) in verhouding tot FUE (2-3 haren per graft). Het resultaat zal dus iets mooier zijn.

Het enige nadeel van FUT lijkt mij dat litteken achterop maar met de huidige stand van techniek wordt beweerd dat als je het haar niet millimetert en bijv. 3-4mm lang laat het al 100% zeker niet meer zichtbaar is.

FUT lijkt mij dus de betere methode....maar.....op dit forum wordt zo ontzettend voor FUE gepleit....is mijn indruk. Ik begrijp dit niet zo goed.

Is dat litteken soms wel goed zichtbaar? Want als de info klopt en bij 3-4mm lang haar al 100% zeker niet zichtbaar dan zie ik het probleem niet. Ik zie maar weinig mensen die hun haar korter houden dan 4mm (achterop).

Ben ik verkeerd voorgelicht? Trek ik verkeerde conclusies?
tomvijf is offline   Met citaat reageren