Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2020, 15:57   #3
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Ha Joren,

Leuk om je verhaal te lezen.

Je bent zo te lezen ook nog relatief jong. Zoals Promise terecht opmerkte is het aantal grafts erg hoog voor het behandelde gebied. Neem aan dat de dichtheid daardoor rond de 45-55 grafts per cm² ligt? Je zegt dat je haarlijn de afgelopen jaren steeds wat verder aan het terugtrekken is. Dit heb ik zelf ook (ben zelf ook nog jong). Ik weet niet hoe snel dit proces bij jou gaat, maar ik wil je wel wat tips geven. De kans lijkt mij namelijk redelijk groot dat je haarlijn in de toekomst verder terug zal trekken, en dat je kruin ook dunner zal worden. Nogmaals, dit varieert per persoon en ligt aan de genen, maar het ligt m.i. wel in de lijn der verwachtingen. Daarom raad ik je echt aan om aan de medicatie te gaan om verder haarverlies te voorkomen. Hiermee voorkom je dat je over een aantal jaren slechts het haar hebt wat bij jou op de haarlijn is geïmplanteerd.

Ik weet niet hoe jouw donorgebied is qua aantal uitneembare grafts, gemiddeld ligt dit tussen de 5000-7000. Ik vind het daarom wel enigszins kwalijk dat Esteworld 4500 grafts bij jou heeft verplaatst. De komende jaren zal dit waarschijnlijk (cosmetisch gezien) een mooi resultaat opleveren, echter moet je zeker ook aan de lange termijn denken. Geen een respectabele kliniek die ik ken (bijv. Veldhoven of Pro Hair Clinic) zou direct voor zo'n hoeveelheid grafts gaan, mits je geen alopecia hebt. Dus daarom nogmaals de suggestie dat medicatie (of dit nu een DHT blocker is of niet) echt essentieel zal zijn om je haarsituatie op de lange termijn voor zover mogelijk stabiel te houden.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)

Laatst gewijzigd door PJKG; 31 maart 2020 om 15:59
PJKG is offline   Met citaat reageren