Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2021, 21:14   #1
Fender12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2018
Berichten: 5
Geslacht:
Beste kliniek voor haartransplantatie?

Ik weet dat dit een vraag is die vaak gesteld is. Toch heb ik er moeite mee om (enigszins) objectieve informatie te vinden en is het makkelijk om door te bomen het bos niet meer te gaan zien.

Ik kom vooral veel Esteworld en HWI tegen op het forum en via Google. Ik heb van beide klinieken zeer veel resultaten gezien. Van beide klinieken heb ik zowel goede als tegenvallende resultaten gezien. Van Esteworld heb ik echt geen echte 'wauw'-resultaten gezien. Bij de goede resultaten van Esteworld zie ik een echte verbetering ten opzichte van de situatie ervoor. Toch zie ik wel vaak vrij duidelijk dat er een haartransplantatie gedaan is, is er geen hele mooie haarlijn en lijkt het haar wel dun te blijven.

Af en toe kom ik wel 'wauw'-resultaten tegen van een haartransplantatie en dan is deze eigenlijk altijd uitgevoerd door HWI. Ik vraag me af of dit door toeval / marketing komt of dat HWI daadwerkelijk betere resultaten levert.

Zie bijvoorbeeld het resultaat van deze persoon: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...t=36970&page=2
Dit is precies het resultaat wat je wil zien van een haartransplantatie.

Ik was al helemaal omver geblazen door het resultaat van Huub Smit: https://hairworldistanbul.com/ervari...nsplantatie-3/

Nu weet ik dat Hairworld veel aan marketing doet en commercieel is ingesteld etc. De resultaten lijken echter voor zichzelf te spreken. Het is door resultaten als deze dat ik nu voor het eerst serieus van plan ben om een haartransplantatie te ondergaan. Ik wil er namelijk alleen aan beginnen als het mogelijk is om een echt mooi resultaat te krijgen. Voor een lichte verbetering doe ik het niet, want dan scheer ik liever mijn hoofd kaal en / of neem ik een MHP.

Ik snap dat resultaten altijd verschillen per persoon en afhankelijk zijn van iedere haarsituatie. De verschillen per kliniek lijken echter ook groot te zijn. Ik wil voor de kliniek gaan die de meeste kans heeft op een écht mooi resultaat. Ik geef hier liever 7000 euro voor uit als dit de kans vergroot op een echt mooi resultaat dan dat ik 3000 euro uit geef aan een lichte verbetering. Ik heb het idee dat Turkije doorgaans wat meer waar voor je geld levert maar sta ook open voor een Nederlandse kliniek.

Ik zal ten slotte ook nog kort wat informatie over mezelf geven. Ik ben 27 jaar en begin sinds mijn 17e inhammen te krijgen. Dit proces gaat echter redelijk langszaam. Ik zie over de periode van een jaar maar lichte achteruitgang. Over een periode van 4/5 jaar zijn de verschillen echter wel groot. Ik heb ook lichte kaalheid om op mijn kruin. Ik heb nog nooit medicijnen gebruikt maar sta hier wel voor open. Overall heb ik redelijk wat haar verloren onderhand maar ben ik toch ook nog zeker niet kaal. Het voelt voor mij nu wel als hét moment om ervoor te kiezen om een haartransplantatie te doen óf om er nu voor te kiezen dat het niet gaat gebeuren. Nu lijkt er namelijk nog wel wat van te maken en over 5 jaar zal er niks anders opzitten dan alles eraf te scheren.

Ik zou graag wat tips ontvangen over welke klinieken jullie aanbevelen.
Fender12 is offline   Met citaat reageren